Fitness Seller

Buik steekt uit

Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
82kg
Beste mensen,

Ik heb nu als ik loop dat me buik wat uitsteekt, maar als ik alles aanspan en dus ook ook me buik zit alles er perfect uit, borst naar voren en buik strak.

Nou ben ik totaal niet dik, dus het is niet zo dat ik een dikke buik heb :p

Ik heb van de fysio wat oefeningen gekregen voor me hamstrings, dat had er mee te maken. Maar ik ben benieuwd of jullie ook nog wat tips en oefeningen hebben.

Ik hoor ook dat je veel schuine buikspieren en onderug moet trainen. Alvast bedankt!

bolle buik krijg je ook van veel vochtopslag... haal je carbs maar eens onderuit, dan zal je al een boel schelen.

Waarschijnlijk loop je met een holle rug, zijn heel veel mensen die hier last van hebben en hierdoor lijkt je buik uit te steken.

Lower Cross Syndrome?

Holle rug. Heb ik ook.

Probeer er vaak op te letten, door een goede houding aan te nemen. Maar 9/10 keer denk je daar natuurlijk niet aan.

Deadlifts, (of good mornings) met extra aandacht voor je hamstrings, en stretches voor je heup buigers (hip flexors).

dat en vacuum oefening.

Ik ga die vacuum oefening wel een tijd proberen. Elke dag onder de douche bv.

Al hoewel ik mij echt afvraagt of het goed helpt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb inderdaad een holle rug. wat is de vacuum oefening

wat is er mis met een holle rug? beter dan een bolle rug.

dats gewoon vet en vocht man dont worry

Ik merk als ik met een goede houding probeer te lopen/staan/zitten. Dit wel stuk meer energie kost. Mijn fysiek komt wel beter na voren.

Die vacuum oefeninen ga ik elk dag doen onder de douche.

hoe komt het dat je hamstring hier mee te maken hebben?

wat is er mis met een holle rug? beter dan een bolle rug.

hyper-lordosis is niet goed

anterior-pelvic-tilt2.png

---------- Post toegevoegd Wed 11 Jan 2012 om 16:56 ----------

hoe komt het dat je hamstring hier mee te maken hebben?

zwakke hamstrings (en glutes) zorgen voor het voorwaarts kantelen van het bekken. (vooral als de voorkant over-ontwikkeld is).

Mijn boxer zit ook zoals bij A. Dat schuine streepje zeg maar.

Terug
Naar boven