Fitness Seller

Buik steekt uit

Behalve die vacuum oefening, wat zou er nog meer goed werken?

Buikspieren, het is de bedoeling dat je buikspieren altijd aangespannen zijn, hierdoor kweek je een rechte houding en belast je je rug verder ook niet (tip van de fysio).

Dus train je buikspieren en daarmee je onderrug zodat deze mooi in balans blijven, concentreer je ook op je houding, dus buikspieren aangespannen en je bekken recht, je merkt zelf dat dit ook veel fijner is met staan.

Lijkt inderdaad lower cross syndrome zoals je het beschrijft. Kan komen door imbalans van spiergroepen. Ik meende dat met lower cross je rucg sterker is dan je buik, en hams/glutes zwakker dan quads. Komt bij veel mensen die serieus trainen voor omdat dan toch de voorkeur naar quads uitgaat ivm zichtbaarheid. Rug zwaar trainen is veel simpeler dan buik. Op de zwakke spiergroepen concentreren kan het probleem kleiner maken. Succes.

Ik heb dat ook een beetje, ik heb mezelf aangeleerd borst beetje vooruit en buikspieren aanspannen. Nu doe ik het altijd automatisch zonder dat ik het door heb, en als ik ze niet aanspan voelt dat heel raar en heb ik t dus gelijk door.

Ik nam ook veel zout, brood, over eieren, en zat op pinda's. Dit heb ik nu allemaal weg gelaten en dat scheelde binnen een week 2cm!

Een man is van nature cilindrisch gevormd, dus helemaal plat word je buik niet (in ontspannen toestand). That's mother nature, doe je niks aan. Vrouwen zijn dat van nature niet, daarom kunnen die ontspannen een platte buik hebben..
Je kunt wel vacuum oefeningen doen, en letten op je houding. Dat scheelt wel, maar helemaal plat word je niet. :o

Beste mensen,

Ik heb ditzelfde probleem alleen in het gebied van de bovenste abs
Als ik mijn buik in 2e splits is het bovenste gedeelte (onge. 1cm boven m'n navel) boller als het onderste gedeelte, het steekt dus wat naar voren.

Ik zelf denk dat het te maken heeft met een grotere maag of de stand van mijn rug die wat hol is.

Ik ben een tijd gestopt met benen trainen vanwege een blessure, dit heb ik sinds een aantal weken weer opgepakt,
Ik ben ook al een tijdje bezig met de Vacuum oefening maar die blijkt hiervoor niet echt te helpen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik hoor het wel - Thanks!

ook last van

was bij mij voornamelijk lucht

gewoon helemaal uitblazen
dan heel kort ademen met weinig lucht voor ong 1 minuut
hielp bij mij erg goed

Beste mensen,

Ik heb ditzelfde probleem alleen in het gebied van de bovenste abs
Als ik mijn buik in 2e splits is het bovenste gedeelte (onge. 1cm boven m'n navel) boller als het onderste gedeelte, het steekt dus wat naar voren.

Ik zelf denk dat het te maken heeft met een grotere maag of de stand van mijn rug die wat hol is.

Ik ben een tijd gestopt met benen trainen vanwege een blessure, dit heb ik sinds een aantal weken weer opgepakt,
Ik ben ook al een tijdje bezig met de Vacuum oefening maar die blijkt hiervoor niet echt te helpen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik hoor het wel - Thanks!

Zoals al is aangehaald.

Deadliften, buikspieren trainen & eventueel Carbs intake verminderen.
Als je op je buik slaapt veranderen naar rug.

Beste mensen,

Ik heb nu als ik loop dat me buik wat uitsteekt, maar als ik alles aanspan en dus ook ook me buik zit alles er perfect uit, borst naar voren en buik strak.

Nou ben ik totaal niet dik, dus het is niet zo dat ik een dikke buik heb :p

Ik heb van de fysio wat oefeningen gekregen voor me hamstrings, dat had er mee te maken. Maar ik ben benieuwd of jullie ook nog wat tips en oefeningen hebben.

Ik hoor ook dat je veel schuine buikspieren en onderug moet trainen. Alvast bedankt!

af en toe een laxeermiddeltje kan ook geen kwaad hoor om je buik wat leger te maken.

Zoals al is aangehaald.

Deadliften, buikspieren trainen & eventueel Carbs intake verminderen.
Als je op je buik slaapt veranderen naar rug.

Deadliften ben ik nu 2 weken mee begonnen.

Hoe vaak zou ik per week moeten DL en m'n buik moeten trainen?
Ik DL 1x per week, en train m'n buik 2x per week

Terug
Naar boven