XXL Nutrition

buikspieren.

vnkempen

Novice
Waardering
0
Ik ben al een tijd bezig met fitnessen.
train me buik ook paar keer in de week.
maar nu zie je de bovenste 4 wel .
maar de onderste twee blokjes niet.
wat is een goeie oefening om die onderste ook zichtbaar te maken.?

Ik ben al een tijd bezig met fitnessen.
train me buik ook paar keer in de week.
maar nu zie je de bovenste 4 wel .
maar de onderste twee blokjes niet.
wat is een goeie oefening om die onderste ook zichtbaar te maken.?
Om te trainen leg raises. Maar om zichtbaar te maken meer cardio en de juiste voeding.

Op je rug gaan liggen.
Hoofd + schouders lichtjes omhoog.
Benen lichtgebogen laten zakken tot je net niet de grond aanraakt en dan weer terugtrekken naar je navel. En zo hele tijd doorgaan tot je ze wel ziet :)

Ligt puur en alleen aan je vetpercentage.

Core verstevigen? Echt groot kunnen ze niet worden.

Onzin.
Waarom zou iemand dan buikspieroefeningen moeten doen?

Denk na voordat je wat roept, het is geen onzin. Denk je echt dat als je rondloopt met 20% vetpercentage dat je blokjes ziet als je maar hard genoeg je buikspieren traint? Graag iets verder kijken dan de tell-sell reclames. Buikspieroefeningen zijn imo niet eens nodig in een trainingsschema, daar ze al genoeg belast worden bij deadlifts, squat etc.

Alle jonge kereltjes van 6 jaar hebben blokjes door hun lage vetpercentage. Of denk je dat die flink de buikspieren aan het trainen zijn?

Op zich train je ze al aardig wat met squats en deads maar ik denk toch dat extra buikspier oefeningen zeker geen kwaad kunnen ter bescherming van je onderrug.

Wat ik altijd doe is 'hangen' zodat je van de grond bent en dan je benen in een hoek van 90' bewegen. Dan train je vooral je onderste buikspieren mee, of je kunt op je rug gaan liggen en je benen strekken/omhoog houden.

Of als je van chique benamingen houdt, zie hieronder ;)

Laatst bewerkt:
Wat ik altijd doe is 'hangen' zodat je van de grond bent en dan je benen in een hoek van 90' bewegen. Dan train je vooral je onderste buikspieren mee, of je kunt op je rug gaan liggen en je benen strekken/omhoog houden.
Hanging legraises en legraises.

Denk na voordat je wat roept, het is geen onzin. Denk je echt dat als je rondloopt met 20% vetpercentage dat je blokjes ziet als je maar hard genoeg je buikspieren traint?

Buikspieren trainen IN COMBINATIE MET een laag vetpercentage geeft een duidelijke, mooie en stevige six-pack :)

Buikspieren trainen IN COMBINATIE MET een laag vetpercentage geeft een duidelijke, mooie en stevige six-pack :)

Nee. Iemand die van z'n leven nog nooit een sit-up heeft gedaan kan ook een mooie six-pack hebben als zijn vetpercentage laag genoeg is. Wat denk je wat het effect is van buikspiertraining op de buikspieren? Echt groeien doen/kunnen ze niet namelijk. En de training/belasting die ze krijgen van zware compounds traint ze veel zwaarder dan een sit-up ooit zal kunnen doen. Een six-pack krijg je niet in de sportschool, die krijg je in de keuken.

Onder de 12% worden de buikspieren zichtbaar en bij 8% moet je toch een nette six-pack hebben???
Hoe kan het dan dat een vriend van mij op 7% zit en er niets zichtbaar is?
En een andere vriend heeft van de week keuring bij defensie gehad en zat maar op 5%! En ook hij heeft geen six-pack...

Onder de 12% worden de buikspieren zichtbaar en bij 8% moet je toch een nette six-pack hebben???
Hoe kan het dan dat een vriend van mij op 7% zit en er niets zichtbaar is?
En een andere vriend heeft van de week keuring bij defensie gehad en zat maar op 5%! En ook hij heeft geen six-pack...

Dan moeten ze misschien eens op een goede manier gemeten worden. 5% lichaamsvet is uitzonderlijk laag voor een naturel.

Nee. Iemand die van z'n leven nog nooit een sit-up heeft gedaan kan ook een mooie six-pack hebben als zijn vetpercentage laag genoeg is. Wat denk je wat het effect is van buikspiertraining op de buikspieren? Echt groeien doen/kunnen ze niet namelijk. En de training/belasting die ze krijgen van zware compounds traint ze veel zwaarder dan een sit-up ooit zal kunnen doen. Een six-pack krijg je niet in de sportschool, die krijg je in de keuken.

90% akkoord. De grootte van je abs is grotendeels genetisch bepaald.
Enige opmerking is dat ze wel degelijk groeien bij trage, geconcentreerde, zware isolatieoefeningen.
Deze groei is, vergeleken met andere spiergroepen, echter zeer minimaal.

Leg raises en cardio. Sommige mensen hebben meer aanleg om onderaan de buik vet vast te houden.

trainen : je buikspieren doen groeien
cardio+eten : ze zichtbaar maken

eu je kan een heel mooie tshirt dragen maar niemand zal die zien met een dikke vest erboven ? ( pff wat een vgl ^^ )

anyway : AN ABS IS MADE IN THE KITCHEN

Dan moeten ze misschien eens op een goede manier gemeten worden. 5% lichaamsvet is uitzonderlijk laag voor een naturel.

Die 5% is gemeten bij defensie-keuring (voor luchtmobiel). Lijkt me dat die wel weten hoe ze je vet% moeten meten..:P

Terug
Naar boven