Fitness Seller

Buikspieroefeningen dilemma

Unresistable

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
82kg
Ik train mijn hele lichaam 3/4 keer per week maar het moeilijkste vind ik toch mijn abs. Ik doe per trainingdag 5 oefeningen voor bovenste/onderste/transversale/schuine buikspieren en één voor onderrug zodat ik het hele plaatje heb. Mijn vraag gaat nu uit naar of je elke trainingsdag andere oefeningen moet doen, of drie dagen dezelfde oefeningen en dat 4 weken lang?

Mijn doel is spiergroei en vetverlies.

Alvast bedankt voor de respons!

sixpack krijg je niet van veel buik trainen.

2x buik met enkele oefeningen aanpakken per week is meer dan genoeg.

wil je je sixpack zien (waar dit waarschijnlijk op uitloopt) zul je laag in vet% moeten gaan zitten, grofweg onder de 10%

sixpack krijg je niet van veel buik trainen.

2x buik met enkele oefeningen aanpakken per week is meer dan genoeg.

wil je je sixpack zien (waar dit waarschijnlijk op uitloopt) zul je laag in vet% moeten gaan zitten, grofweg onder de 10%

+1

(waarbij ik 2x per week al meer dan nodig vind, in ieder geval om een sixpack te "krijgen")

Ik train met een splitschema, en train ze net als andere spiergroepen gewoon 20 minuten per week intensief. Zorg vooraal dat je ze zwaar genoeg traint en tussen de normale rep-range blijft (6-12 reps).

En je vetpercentage moet natuurlijk dusdanig laag zijn dat ze zichtbaar zijn.

+1

(waarbij ik 2x per week al meer dan nodig vind, in ieder geval om een sixpack te "krijgen")

klopt,

persoonlijk train ik misschien 1x per week buik. soms ook een week niet.

uiteraard zijn ze bij mij niet echt zichtbaar gezien me vet% maar als ik ze aanspan zijn ze toch echt bikkelhard, dus zie het nut niet in van 4x per week buik doen...

1 keer per week 5 sets gravity boots situps.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog steeds geen fatsoenlijk antwoord. Ik vroeg me enkel af of je oefening 1 t/m 5 maandag, woensdag en vrijdag moet doen of elk van de drie dagen een andere set oefeningen.

Persoonlijk doe ik buik 2x per week, lijkt me voldoende.. De oefeningen die ik dan doe, zijn iedere keer dezelfde. Dus nie op maandag bv oefening a en b en op vrijdag oef c en d, maar wel zowel op maandag als op vrijdag oef a,b,c en d.
En remember: a six pack isn't made in the gym, it's made in tha kitchen! ;)

Ik heb nog steeds geen fatsoenlijk antwoord. Ik vroeg me enkel af of je oefening 1 t/m 5 maandag, woensdag en vrijdag moet doen of elk van de drie dagen een andere set oefeningen.

Nee, 5 oefeningen is sowieso ook overkill voor je abs.
1x per week 9 à 12 super zware setjes moeten wel voldoende zijn.

Bij squatten en andere grote compounds gebruik je de buikspieren ook als stabilisator.

Terug
Naar boven