MuscleMeat

Buikvet verlies

Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
48kg
Beste gebruikers van dit forum, het spijt me oprecht van deze verschrikkelijke gebruikersnaam maar ( ik weet niet of jullie dat kunnen zien ) dit account is lang geleden aangemaakt.

Maar goed, als jullie over mijn naam kunnen heen kijken wil ik graag verder gaan. Mijn naam is davy, ik ben 15 jaar. Ik ben nooit echt normaal geweest qua buikvet maar ook niet dik. Ik wil echt graag mijn vet verliezen op mn buik, en ik begrijp dat ik dit niet zo maar even doe. Daarom wil ik jullie even vertellen waar ik nu mee bezig ben en evt hints/tips om het gezond te houden en misschien zelfs het proces te versnellen. Ook wil ik nog even zeggen dat ik snap dat jullie de 14 jarige jongentjes die een sixpack willen zat zijn, maar ik meen oprecht dat ik hier kom voor mn eigen belangen en niet om stoer te doen met mn buikspieren.

Hoe een dag van mij (vanaf nu) eruit ziet:
Om 7 uur sta ik op, dan ontbijt ik 1/2 boterhammen.
Ik fiets vervolgens 15 kilometer naar school en hou mn dagelijkse schooldagje daar eet ik 2/3 boterhammen.
Ik fiets 15 km naar huis.
Als avond eten, eet ik vanaf nu gezond (wat de pot schaft).
Om acht uur maak ik tijd om te touwtjespringen dit doe ik om mijn conditie te verbeteren en vet te verbranden.
Om half 9 stop ik met de vetverbranding en ga ik buikspieroefeningen tot kwart voor doen.
Van kwart voor tot 9u doe ik armspier oefeningen met mijn dumbbells.

Nou zou ik graag willen weten hoe ik het touwtjespringen het best kan laten werken. En evt nog wat tips en of het gaat werken?

Dat was het, als iemand dit allemaal gelezen heeft suptertof en bedankt!!!

Groetjes Davy

Mijn gegevens nu zijn:
1,71
68,9
Man

- bereken je caloriebehoefte
- maak een eetschema want dit is natte vingerwerk
- ga net onder je daelijkse behoefte zitten qua calorieen

Met je activiteitsniveau creeer je zo een tekort waardoor je vet afvalt. Lees de stickies maar eens goed door in de vetverlies sectie

De beste manier om veel calorieën te verbranden is door ongeveer 30 min per dag cardio te doen op een hartslag tussen de 130 en 160. Dit tempo is goed vol te houden en verbetert je conditie ook nog eens. Daarbij moet je om af te vallen onder je dagelijkse basisbehoefte calorieën eten (het liefst 200 a 300 calorieën), hier kun je meer over vinden op de stickies (de vastgeplakte topic's bij 'Vetverlies en Verbranding' en 'Voeding'). Door dit goed vol te houden val je ongeveer 0.5kg per week af. Buikspieren zijn 95% vet verbranden en 5% oefeningen.

Maar ik snap niet zo goed waarom je nou precies wilt afvallen, je weegt maar 48 kg en je bent nog in de groei, persoonlijk zou ik gewoon ervoor zorgen dat ik genoeg eet en sport.

Als je wilt dat we je nog verder helpen zul je een uitgebreid schema van voeding moeten posten in de 'Voeding' sectie van de site, met hoeveelheden van eiwitten, koolhydraten en vetten per maaltijd e.d.

• Topic Starter Topic Starter
Torsie en krakatoa, kei bedankt!
Mijn gegevens zijn nu: 69 kilo, 170cm 15 jaar. Hier ben ik ontevreden mee. Ik zal eens naar jullie tips kijken bedankt!!

Krachttraining (full body !)

(dit IS tenslotte een bodybuilding forum)

Davy best bekijk je de verpakkingen eens als je moeder boodschappen is gaan doen. Suiker en vet, vooral transvet en verzadigd vet vermijden, maar zeker niet helamaal weg laten. 's avonds eet je krijg je dat waarschijnlijk ook wel wat binnen, neem gewoon een bord van wat de pot schaft en neem als het kan een yoghurt ofzo als dessert. Op de verpakking staan vier grote dingen per 100g opgesomt: de calorien, eiwitten, vetten en koolhydraten. Zetmeel of meervoudige koolhydraten (zit veel in brood en beschuit en pasta) zijn goed voor je, ze leveren veel langer energie aan je lichaam en zorgen ervoor dat je minder snel terug honger krijgt. De enkelvoudige koolhydraten zijn suikers. Die heb je dus minder nodig. Je zou dus moeten zien dat je veel energie krijgt uit meervoudige koolhydraten en eiwitten en minder uit vetten en suikers.

Om je een idee te geven:
Koolhydraten geven 4 kcal per 1 gram
Suiker is KH dus ook 4
Vetten geven 9 kcal per gram
Eiwitten 4 kcal per gram

Met zoveel sport per dag moet je zeker niet weinig eten, maar wel 'clean' of correct. Chocopasta op je boterham is niet clean bijvoorbeeld =)

Hopelijk helpt dit, veel succes

Bedankt allemaal ik ben er veel van opgestoken. Ik vind mezelf nog iets te jong om een voeddingschema te gebruiken

Stel dat ik dit nu doe en alleen nog maar water drink, dan kom ik er toch ook wel?

Het is niet dat ik jullie hulp niet waardeer jullie helpen me ontzettend'

---------- Post toegevoegd Wed 11 Jan 2012 om 17:07 ----------

Pieter bedantkt, ik zag je nieuwe post niet. Ik ga dit proberen en zal het ook tegen haar meldden.

Bedankt allemaal ik ben er veel van opgestoken. Ik vind mezelf nog iets te jong om een voeddingschema te gebruiken

Stel dat ik dit nu doe en alleen nog maar water drink, dan kom ik er toch ook wel?

Het is niet dat ik jullie hulp niet waardeer jullie helpen me ontzettend'

alleen nog maar water drinken en niet meer eten bedoel je ? (hopelijk niet). Mara als je water drinkt in plaats van cola ... dan heb je een stap in de goede richting gezet. Of het genoeg is zal de tijd uitwijzen (en zo niet, dan moet je nog een stapje nemen).

Ja ik bedoelde water ipv van cola en geen dunner friet etc meer in de pauzes.

Ik heb nog een vraagje, dan weet ik alles. Zijn er bepaalde oefening voor de zijkant van je buik? Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen maar mijn buik steekt aan beide kanten een beetje aan de zijkan uit. Als ik dit weg kon krijgen zou het al top zijn. Er steekt niks uit maar er zit vet aan de zijkant. Iemand die dit begrijpt zijn er speciale oefeningen voor?

hey davy je moet wel weten dat je je vetten niet weg krijgt door bepaalde buikspier oefeningen te doen, maar door beter en gezonder te eten, je moet in vetpercentage zakken om uw buikspieren zichtbaar te krijgen ... je hebt zowizo buikspieren onder uw vetlaagje die moet gwn een beetje "verdunt" worden.

dus als je die vetten aan de zijkant weg wilt krijgen moet je gezonder eten :) en natuurlijk ook sporten maar dat ziet er inorde uit , 30 km per dag fietsen is top !

probeer 2 liter water minimum te drinken per dag en je mag bv 1 keer per week wel eens junk eten ... ma probeer dan 6 dagen strikt te zn ... dan hou je da langer vol :) vroeg slapen is ook belangrijk, je moet zeker 7 uur per dag slapen ... belangrijk voor metabolisme en dat kan uw afval proces versnellen :) succes ermee !

Laatst bewerkt:
Dat snap ik natuurlijk! Maar ik bedoelde of ik ze iniedergeval strakker kon krijgen want mn buik ziet er eigenlijk niet slecht uit alleen het zijn meer die dingen aan de zijkant.

strong username/thread ratio

Hahaha iwj je hebt gelijk:p

Zoals al vaker gezegd , een kcal tekort creëren. Ook niet te weinig eten of je lichaam gaat in survival mode en dan zal je lichaam vooral proberen om het vet te behouden. Buikvet (bij mannen) is het laatste vet die weg gaat. Dus als je je blijft houden aan een goed voedingsschemazal het vet weggaan ookal kan het een tijdje duren. Ook je andere spieren kan voordelen hebben voor extra vet verbranding , meer spieren = meer vetverbranding.

Oke ik weet alles wat ik moet weten! Dit gaat me wel lukken denk ik. Voordat ik weer ga is er iets dat ik terug kan doen voor alle goede hulp? Echt bedankt als ik iets voor jullie kan doen zeggen jullie t maar

Terug
Naar boven