Fitness Seller

bulk, cut, clean bulk?

Bezoekers in dit topic

damnthisburns

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
30
Waardering
0
hey all,
people probably asked this question a million times but should i clean bulk, bulk, or cut?

lemme tell you my ' story first ' . I used to play a lot of rugby while in highschool and i needed some weight to play efficient on my position. I also always had i some excess body fat. These rugby training/ matches kept me resonably fit ( according to my standards ;) ). But now i'm in college and playing rugby is only for the weekends now.

So i decided a couple weeks ago to try get a little bigger and leaner doing some bbroutines and dieting. I went of to the jim and started lifting weigths. Stupid thing to do cause i knew shit about it :). But i gave me a taste of this training and , hell , i like it.
So after some reading on this awesome site about nutrition and stuff i decided to give it a serious shot.

I'd like to get a bit more buff and leaner, but i'm kinda reluctant to start taking these crazy numbers of calories in :s. Cause the last thing i wonna gain is fat .. I've seen and read some articles from people on this forum who managed to make steady gains and losing fat at the same time. Is this doable or just bs :)? but the main question what should i do start cutting and training, with lots of cardio or bulk or....?

oh ja, khoop dat jullie het niet ambetant vinden dat dit in't engels is. ( heb het ook gepost op wat engelstalige forums ;) )

stats:
18 jaar
176 cm
75,4 kg

Bedankt!!

start.jpg


start2.jpg


start3.jpg


start4.jpg
 
kzou een cleanbulk doen
 
hangt van je doel af....ik zou even brutaal gaan bulken en snoeihard trainen.
 
hangt van je doel af....ik zou even brutaal gaan bulken en snoeihard trainen.

doel is gewoon wat ' strakker' worden, wat meer gedefinieerd eigenlijk.
Doet ' bulken ' niet het tegenovergestelde ( op lange termijn mss wel niet, maar toch..? )
 
Bulken zorgt ervoor dat je vetpercentage hoger word en je meer spiermassa aanzet, daarna is het de bedoeling om al het vet er weer af te trainen, maar de spiermassa te behouden. Je staat er een tijdje wat minder gedefineerd bij, maar het resultaat is de moeite waard;)
 
wat "stakker" worden is kwestie van beetje trainen beetje gainen en daarna cutten.
bulken voor definitie is idd iets wat niet klopt/kan ;) ook niet op lange termijn. want je gaat als je lang genoeg bulkt niet in één keer meer definitie krijgen.
Anders zou iedereen zijn hele leven lang gaan bulken ;)

Dus ik zou (clean) bulken.. 10 kilo erop gooien, en dan cutten.
En daarna verder kijken...
 
wat "stakker" worden is kwestie van beetje trainen beetje gainen en daarna cutten.
bulken voor definitie is idd iets wat niet klopt/kan ;) ook niet op lange termijn. want je gaat als je lang genoeg bulkt niet in één keer meer definitie krijgen.
Anders zou iedereen zijn hele leven lang gaan bulken ;)

Dus ik zou (clean) bulken.. 10 kilo erop gooien, en dan cutten.
En daarna verder kijken...

Wat moet ik me voorstellen bij 10 kilo erop gooien? Gezond eetschema aanhouden en veel en vaak eten om zo 10 kilo ( vet ? ) erbij te krijgen? k'kan/wil mezelf eerlijk gezegd niet voorstellen met nog eens 10 kilo erbij :o. lijkt me vreselijk

Dees vragen zullen jullie wel dom lijken, maar k'probeer hier zoveel mogelijk te leren ;).
 
We hebben het hier ook niet over 10 kg vet, gewoon clean bulken dan zet je niet extreem veel vet aan, wel een beetje maar dat blijf je houden. Maar dat kan je er later er gewoon weer aftrainen.
 
10kilo vet hehehhe:)

Nee ik bedoel 10 kilo aankomen en dan het liefst 90% spier en een beetje vet/vocht
 
10kilo vet hehehhe:)

Nee ik bedoel 10 kilo aankomen en dan het liefst 90% spier en een beetje vet/vocht

oef :p. kzal es een voedingsschema trachten op te stellen en dan laten keuren door het forum hier, zal het efficientste zijn.

nog wat vragen;

-tijdens een clean bulk, is het doen aan cardio ( mountainbike, hardlopen,touwtjespringen...) nuttig of beperkt dit enkel je spieropbouw?

- ik had zo een beetje het gedacht in mijn hoofd dat om wat fitter te geraken ik eigenlijk gewoon minder/gezonder moest eten en veel cardio. Maar om wat spiermassa op te bouwen is dit duidelijk uit den boze ( ja toch ?).
-Na wat gelezen te hebben over cleanbulk dieten verschoot ik een beetje over de hoeveelheid voedsel die verslonden dient te worden, wordt je hier echt niet veel dikker van :p? ik zie mezelf trouwens ook niet echt beginnen met supplementen / die whey shake dinges te nemen, zijn deze broodnodig of krijg je je nodige eiwitten wel uit je dieet?

alvast bedankt voor de replies mannen !
 
gewoon even lekker clean bulken want als je nu gaat cutten zal er niet echt iets overblijven.

succes
 
Als je geen supplementen wilt nemen, zul je dus meer eiwitten moeten toevoegen in je dieet..
 
Gewoon altijd cardio doen, maar dat moet je verhogen in de cut, wanneer je aan het bulken bent is het niet de bedoeling heel veel cardio te doen. Je kan gewoon alle eiwitten die je nodig hebt uit je voeding halen, een supplement is gewoon een toevoeging voor als jij niet aan je dagelijkse hoeveelheid eiwit komt, of het gewoon niet mogelijk is om zoveel eiwitrijk voedsel te eten.
 
merci voor het geduld en de constructieve reacties!
 
Back
Naar boven