AndroidHealthClinic

Bulk eet schema

cameronvBeek

Novice
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
Ik heb sinds 2,5 maand een coach, maar wil toch even hier navragen wat jullie van mijn bulk eetschema vinden. Heb het gevoel dat ik toch iets teveel vet aankom.

Heb gister een meting laten doen, waar bij uitkwam.
72 kg
+0,6 kg spier
+ 1,2 kg vet
in ongeveer 5 weken…

Ik sport 7 dagen in de week, dubbele pull/push/legs split in de week met 1 cardio/buik/rust dag.

Ik krijg aangegeven voor mijn rooster om dit aantal aan te houden
180 Protein/500 Koolh/105 vet. en dan mag ik plus/minus 5 verschil in maken per dag

--------------------------------------
- Ontbijt
(tussen 9:00 - 10:00)
Quest bar: double chocolate
110g Banaan
0,2l halfvolle Melk
40g Rijst wafel

totaal ontbijt:
34 protein/86 koolh/14vet
- Middageten
(tussen 12:00 - 14:00)
60g Yum Yum noedels (zonder de transvet)
60g havermout
0,2 l halfvolle melk
120g brood
280g gebakken eieren

totaal middageten:
69 protein/143 koolh/83 vet
- avondeten
(tussen 17:30 - 18:30)
300g ongekookte macaroni
60g kip

totaal avondeten:
47 protein/207 koolh/7 vet

Dan sport van 20:00 - 22:00

- na sport maaltijd
(22:30-23:30)
1scoop impact whey protein
0,3l halfvolle melk
250g banaan

totaal na-sport:
32 protein/60 koolh/7 vet

En dan komt mijn eind totaal uit op :
Protein 182/koolh 497/ vet 110

Dit is mijn standaard schema dat ik aanhou, ik krijg zogoed als elke week + 100 calorieën.
De eerste paar weken werkte dit heel goed en merkte ik dat ik veel sterker werd.
( nu in week 10 van m'n bulk)
Maar nu heb ik het gevoel dat ik mezelf aan het volproppen ben en ik er alleen maar slomer van word..
Oh en ja dit is mijn 1e bulk, graag jullie inbreng hierover

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
bedankt, dat ga ik proberen, maar zoals je ziet zijn mijn middag en avond eten nogal zwaarbeladen met koolhydraten.
Kijken of ik dat er dan nog bij in kan proppen, maar we gaan het proberen :)

Kan ik mijn spier + vet gainz zien als een goede bulk of horen de proporties toch wat anders ?

Mijn plan was om in februari 75 kg te wegen en dan 12 weken te cutten.

Tja gains en vet. De ene vindt dit en de ander vindt dat.
Ik vind persoonlijk dat je niet (erg) vet hoeft te worden om spiermassa te gainen. Je kan prima gainen en tussen de 10% en 12% te blijven.

Kh rond de training, na de training een goede complete maaltijd is sowieso goed voor goede groei en herstel. Vlak voor de training niet persee nodig. Ook weer vanwege het slome gevoel dat een groep mensen KH er uit gooien voor het trainen en zich er veel beter bij voelen.

Maar ga niet teveel uit van anderen, je hebt een coach die ws geld kost en wat jouw coach voor ogen heeft en in planning richting het einde kunnen wij niet zien.
Normaal zeg ik altijd probeer alles uit en zoek daarmee uit wat voor jou het beste werkt. Maar alle verandering kan de weg die je coach heeft gepland ook mogelijk verprutsen.

succes.

Zijn prima stats man, mooie progressie. IK ben van mening dat je de visie van je coach moet volgen. Er zijn zoveel verschillende opvatting en iedereen kijkt anders naar de weg naar Rome, ik zou dus zijn weg volgen. Anders maak je het jezelf alleen maar lastig als je verschillende adviezen krijgt.

Om je vraag te beantwoorden. Wat voor conclusie ik trek uit je gemeten waarden. Ik zou in ieder geval NIET meer kcal adden. Je geeft aan 1,2kg vet aangekomen te zijn. Dat betekent eigenlijk dat je meer eet dan je lichaam vraagt/verbruikt, waardoor je aankomt. Op het einde van je bulk moet je dit er weer af trainen. Dus vet aankomen zou ik zoveel mogelijk vermijden. Dus misschien juist in kcal naar beneden gaan. Je lichaam groeit echt wel als er voldoende brandstoffen zijn (ook bij precies genoeg ;) )

Oke dankjewel, ja misschien moet ik me ook nie zon zorgen maken en gewoon zien over tijd heen, waar ik uitkom.
Ja ik zal mn coach is vragen waarom hij denkt dat ik zoveel calorieën nodig heb, want ik wil dus hierna 12 weken gaan cutter (in februari )
En weet niet hoeveel vet ik er dan af krijg.

Hoe heb je je vet% gemeten?

Oke dankjewel, ja misschien moet ik me ook nie zon zorgen maken en gewoon zien over tijd heen, waar ik uitkom.
Ja ik zal mn coach is vragen waarom hij denkt dat ik zoveel calorieën nodig heb, want ik wil dus hierna 12 weken gaan cutter (in februari )
En weet niet hoeveel vet ik er dan af krijg.
Top, heel slim.Het is zonde om nu bijv. nog 5kg vet te pakken die je er dan kei hard moet eraf moet sporten. Genoeg energie (bouwstenen) is genoeg toch? ;)

De truc is om spiermassa te verkrijgen zonder vet erbij te komen. Om dit te bereiken moet je net iets boven je onderhoud zitten(+250kcal), zodat je elke week progressie boekt in de sportschool met de extra energie die je dan binnenkrijgt, zonder dat dit opgeslagen wordt als vet. Ik spreek daarom ook altijd van de 'little cut', omdat je in principe nooit veel vet weg hoeft te werken, als je het goed aanpakt.

En de rest van de banaan dan? ???
OT: Gewoon advies van je coach volgen.

Wat is dit nou weer? Daar voor bulk en cut je juist.
Ik bulk niet om vet aan te komen. Ik bulk puur om spiermassa aan te komen. Je hoeft in principe geen vet aan te komen tijdens een bulk, of wel?

300 gr macaroni das wel een flinke porsie of niet ?:eek:
met maar 4 maaltijden per dag zou ik honger als een paard hebben

300 gr macaroni das wel een flinke porsie of niet ?:eek:
met maar 4 maaltijden per dag zou ik honger als een paard hebben
Valt best wel mee. Als je vier maaltijden van 800kcal hebt, zit je redelijk lang vol. Mits je voldoende groenten, vezels en vetten hierin meeneemt. Ik doe het zelf ook en is ideaal.

@marina1975 ik weet niet precies hoe zon ding heet, maar je moet er op gaan staan en dan van die handvaten vastpakken. en dan komt er een printje uit de printer

@Fronter 110g dat is 1 kleine banaan als ik hem hier in de winkel koop:D

@sjorsdoren94 ja 300g ongekookte macaroni is nie niks.. maar na werk/voor sporten gaat het wel. en nee ik heb sinds laatste week echt geen honger meer. word een beetje te veel van het goeie

Ik heb gister even met mijn coach gezeten,
Hebben het eetschema aangepast naar 180 proteïne/475 koolhydraten/95 vet.

jeetje de eiwitten moet je echt zoeken bij jou:P

Ja de opzet van mijn coach is

bulk: hoge koolhydraten ,lage proteïne
Cut: lage koolhydraten, hoge proteïne

Laatst bewerkt:
Eerder geen proteïne zo te zien ( zie weinig kwaliteits eiwitten , meer de eiwitten uit graanproducten en pasta's)

Elektronische metingen zijn niet betrouwbaar...
Beter middels caliper meten.

Misschien is het ook iets om in je achterhoofd te houden hoe je je voeding uit je schema combineert. KH + vet is aankomen (in vetpercentage).. Combineer bv. je KH met vrijwel alleen de eiwitbronnen en de vetten met ook alleen eiwitbronnen. Ik neem mn KH liefste rondom mn training savonds zodoende mn vetten sochtends en in de middag maar dat is voor iedereen een persoonlijke voorkeur

Ja ik eet inderdaad weinig vlees, vooral eieren.
Maar om dit hoge aantal koolhydraten te vullen, dan komt er veel eiwit mee, kan ik weinig aan doen.

En ik ben er idd over aan het nadenken zon eigen vet meten te halen, doe ik het gewoon thuis zelf.

Terug
Naar boven