AndroidHealthClinic

Bulk of cut

Bezoekers in dit topic

Jayson

Cool Novice
Lid geworden
15 sep 2020
Berichten
94
Waardering
25
Lengte
1m68
Ik ben 1.68m weeg 65 kg, bulken of cutten?
Snapchat-1312780316.jpg
Snapchat-1348487261.jpg
Snapchat-1287431063.jpg
Snapchat-1659024887.jpg
Snapchat-1156139253.jpg
 
Denk dat het vooral ligt aan wat je wilt bereiken. Wat is nu je vetpercentage en is deze tijdens je training gedaald of gestegen? Mijn advies/voorkeur zou zijn om wat vetpercentage te verliezen.
 
Mijn vetpercentage op dit moment is rond de 17%
 
Ik ga idd denk nu cutten man
 
ik zou zeggen, vooral door trainen en de trainingen iets intensiever maken met meer gewicht, meer reps en iets minder rust dan komt het wel goed.
 
Niemand kan voor jouw bepalen wat goed of slecht is , vind je jezelf te smal / te dun worden is een bulk een optie , vind je jezelf te dik / vet staan ga je cutten .

Je hebt je lengte wel tegen trouwens
 
Ja klopt maar ben nie mega dik nu ofzo dus ga gewoon naar de 10% cutten, kwa lengte ik ben nu 17 dus kan nog beetje gaan groeien.
 
Gezien je leeftijd en mogelijke kans op nog wat extra cm’s lichaamslengte zou ik vooral niets drastisch doen. Mocht je het besluit nemen om te gaan cutten dan zou ik heel sloom kcals afbouwen vanaf je onderhoud. Houd je activiteit lekker hoog door bijv minimaal 10.000 stappen en lekker doorbeuken in de gym
 
Ja heb ook al zwaar werk ik ben namelijk loodgieter en doe 3 keer in de week fullbody en zet gemiddeld per dag 15.000 stappen
 
1. Kijk hoeveel je eet op een dag en hou dat een week bij (eet wel constant elke dag).

2. ga daarna dit verlagen met 300/500kcal. Dus stel je eet ongeveer 2500kcal elke dag na een week, dan ga je cutten naar 2200kcal (trainingen) 2000kcal (rustdagen). Hou dit 3-4 weken aan met daarnaast zwaar en intensief trainen (5x5 stronglifts bijvoorbeeld).

3. na je cut ga je weer opbouwen met 200-300kcal. Je doel is 300-500g aankomen per week. Weeg jezelf dus elke dag / of paar keer in de week om te kijken of je ook echt aankomt. De eerste week kan je gewicht schommelen omdat je meer eet. Maar als je dit een maand volhoudt, dan zul je zien dat je 300g ongeveer elke week bent aangekomen.

4. Stel je komt meer als 500g of minder als 250g aan elke week, dan verhoog of verlaag je je calorieën met 200kcal.

5. 5x5 stronglifts zou ik zeker aanraden omdat het je helpt om de basis te begrijpen en serieuze gains te maken. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven