XXL Nutrition

Bulk schema advies gevraagd

Juan Johnson

Cool Novice
Waardering
22
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
7%
Ik wil nog even flink door bulken en heb daarom een nieuw schema opgesteld. Mijn gewicht is op dit moment 79,8kg en mijn bf is 14%. In het verleden al vaak gemerkt dat ik moeilijk aan kom, zelfs als ik uitga van de welbekende berekeningen. Met dit schema nuttig ik dagelijks ongeveer 4060kcal. Iemand nog tips of opmerkingen?

Meal 1
100gr brinta
500ml amandelmelk ongezoet
25gr whey
10gr gebroken lijnzaad
50gr rozijnen
10gr glutamine
10gr bcaa

Meal 2
150gr havermout
1 banaan
100gr eiwit
1 heel ei
1eetl olijfolie

Meal 3
100gr rice powder
150gr groente
50gr avocado
100gr kip

Meal 4
125gr pasta
50gr biefstuk
50gr kip
150gr groente

Meal 5
125gram zalm
125gr pasta
150gr groente

Meal 6 - post work out
40gr whey
30gr dextrose
10gr glutamine
10g bcaa

Meal 7
200gr cottage cheese
10gr amandelen

4060kcal

89,61 vet
545 carbs
256,91 eiwitten

• Topic Starter Topic Starter
Niemand?

Een beetje veel eiwit, ik zou 2.5 gram per kilo bw aanhouden, dus ~200. Verder vind ik zelf zo veel carbs niet zo chill, je zou je vetten best flink kunnen verhogen. Ik houd zelf op 4000 ~120 gram vet aan. Qua voeding heb ik er weinig op aan te merken, behalve dat ik de bcaas zou weglaten, deze zitten namelijk ook in whey, dus de toevoeging is mijns inziens overbodig.

Ziet er prima uit. Zou inderdaad ook de BCAA's weglaten. Heeft weinig toegevoegde waarde aangezien je veel eiwitten binnenkrijgt.

De eiwitten sowieso verlagen, want 250gram is echt veelste veel. Daarnaast meer vetten. Zou zelf iets doen van 135gram vet, 200gram eiwitten en de rest koolhydraten.

[Link niet meer beschikbaar]

Be
De eiwitten sowieso verlagen, want 250gram is echt veelste veel. Daarnaast meer vetten. Zou zelf iets doen van 135gram vet, 200gram eiwitten en de rest koolhydraten.

[Link niet meer beschikbaar]

Bedankt voor jullie feedback!

Het verbaasd me wel dat jullie aangeven dat het teveel eiwit is. Als je uit gaat van de wel bekende 50/30/20% voedingschemas (en de varianten daar op) dan is het normaal dat je dit soort hoeveelheden eiwit en vet binnen krijgt.

Waar doe ik nou uiteindelijk goed aan?

Be

Het verbaasd me wel dat jullie aangeven dat het teveel eiwit is. Als je uit gaat van de wel bekende 50/30/20% voedingschemas (en de varianten daar op) dan is het normaal dat je dit soort hoeveelheden eiwit en vet binnen krijgt.

Nou je kan het zelf ook testen. Neem bijvoorbeeld 2 weken 250gram eiwitten en daarna 2 weken lang 200gram eiwitten. Kijk vervolgens of je verschil merkt in bijvoorbeeld het herstel van je spieren.

Be

Door lekker je eigen schema aan te houden ;-) Ziet er gewoon goed uit voor een bulkschema. Kcals moeten toch ergens vandaan komen? Hoger in eiwit is inderdaad onnodig op dit punt, maar niet dat het "lager moet" volgens sommigen.

Dit is nou het verschil tussen eten als een bodybuilder of eten als een fitness-kneus die zich gek laat maken door een paar grammetjes macro's.

Ow en je geeft aan dat je op 14% vetpercentage staat, maar daarna beweer je dat je moeilijk aankomt. Als je moeilijk aankomt sta je niet op 14% vet.
Neem dus ook even je training onder de loep en zorg dat dit voedsel ook echt benut wordt door je eigen meer dan kapot te trainen :)

Laatst bewerkt:
Door lekker je eigen schema aan te houden ;-) Ziet er gewoon goed uit voor een bulkschema. Kcals moeten toch ergens vandaan komen? Hoger in eiwit is inderdaad onnodig op dit punt, maar niet dat het "lager moet" volgens sommigen.

Dit is nou het verschil tussen eten als een bodybuilder of eten als een fitness-kneus die zich gek laat maken door een paar grammetjes macro's.

Ow en je geeft aan dat je op 14% vetpercentage staat, maar daarna beweer je dat je moeilijk aankomt. Als je moeilijk aankomt sta je niet op 14% vet.
Neem dus ook even je training onder de loep en zorg dat dit voedsel ook echt benut wordt door je eigen meer dan kapot te trainen :)

Thanks voor de input gozer! Gisteren weer gemeten, nu 12% bf en een kilo aangekomen.

Kijk dat zijn goeie berichten. Hoe lang volg je dit voedingsschema nu?

Prima, gewoon houden zo ;-) Als je stagneert even opnieuw kijken :)

gewoon kijken naar de resultaten die je hebt, als je goede veranderingen ziet moet je het zo aanhouden, maar als het slechter gaat dan kun je altijd aanpassingen doen!

Terug
Naar boven