XXL Nutrition

Bulk Schema

Thieukee

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Ik heb zelf eens een voedingsschema opgesteld , en ik wil weten wat jullie hier van vinden.
Ik ben 1.78cm , ik weeg 78kg , mijn Vetgehalte is 16% en mijn BMI is 22%.
Mijn doel is om bij te komen in spiermassa en het overtollige vet kwijt te raken.
Schema:

'S ochtends :
- 40 Gram havermout
- 1 Banaan
- 1 Eiwit shake

10 uur :
- 3 Bruine boterhammen met paardenvlees

12 uur :
- 1 Zakje witte rijst + portie groenten + 1 Kipfilet

2 uur :
- 3 Bruine boterhammen met kippewit
- 1 Appel

4-5 uur :
- Eten wat de pot schaft (Geen varkensvlees)
- 1 Eiwit shake

Rond 8 uur (Als ik nog honger heb) :
- Een potje magere yoghurt

Voor het slapen :
- 1 Eiwit shake

Als er eventueel dingen zijn die niet goed zitten , laat het me dan even weten. Suggesties of aanpassingen altijd welkom ;)

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik zou ten eerste al eens wat meer lezen hier.
Vet omzetten in spieren? Aan je schema te zien ga je eerder cutten als bulken met deze calorieen.

Als eerste een formule zoeken(harris benedict) die je calorieen berekent zodat je richtlijnen hebt om te beginnen en dan opvoeren met 200 of minderen enzo....

Voor te bulken mag je normaal wel een 500 calorieen bijtellen op je onderhoud.
3 shakes op een dag gaan misschien iets te duur zijn als 17 jarige en ook niet nodig. Smorgens na ontbijt shake na training shake en de rest uit je voeding proberen te halen. Een 2-2.5gr per lichaamsgewicht in jouw geval 156-195gr per dag aan eiwitten de rest opvullen met kh en vet. Voor het slapen gaan geen shake maar kwark of iets ander als het maar langzame eiwitten zijn.
Om 4-5h liefst geen shake maar gewoon kip of rundsgehakt enzo..

Hier kan je al eens mee beginnen ;)

Dit is verre van een bulkschema...
Bereken je kcal behoefte en de macro's en maak dan een gepast schema

Protein:
General 'bodybuilding' guidelines for protein would be as follows:
- Moderate bodyfat = 1-1.33g per pound TOTAL weight [or ~ 1.25g/pound lean mass if bodyfat known]
- Very Low bodyfat or Very Low Calorie = 1.25 - 1.75g per TOTAL weight [or ~ 1.35 - 2g/pound of lean mass]
- Very HIGH bodyfat, Inactive, = 0.8 to 1g per TOTAL weight [or ~ 1 x LEAN mass]

Fats:
Average or lean bodyfat: 1 - 2g fat/ kg body weight [between 0.40 - 1g total weight/ pounds]
High bodyfat: 1-2g fat/ LEAN weight [between 0.4 - 1g LEAN weight/ pounds]
IF low calorie dieting - you can decrease further, but as a minimum, I would not suggest LESS than about 0.30g/ pound.

Carbs:
carb calories = Total calorie needs - ([protein grams as above x 4] + [fat grams as above x 9])
carbs in grams = above total/ 4

MEER eten! meer bammetjes en gooi er is al tussendoortje ommeletje doorheen en een potje magere yoghurt? kom op man kaan gewoon magere kwark Bij lidl die van linessa is best te doen en zit vol met eiwitten

Terug
Naar boven