AndroidHealthClinic

Bulken, advies voor eetschema?

Nulk

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
71kg
Hallo iedereen! Ben nu ongeveer 3 maanden serieus aan het trainen (3-day split schema) en zie ook duidelijk resultaat. Nu is mijn probleem echter dat ik steeds meer af begin te vallen. Voordat ik begon met trainen zat ik ongeveer op 80 kg, en nu nog maar op 71 kg.

Nu ben ik al een tijdje bezig om een eetschema te maken, maar het wil me niet echt lukken. Vooral omdat het i.v.m. school moeilijk is om me aan zo'n schema te houden. En s'avonds is het eigenlijk meestal eten wat de pot schaft. Ook gebruik ik medicatie waardoor mijn eetlust ongeveer maar 30% van het normale is.

Mijn vraag is nu dus of iemand tips heeft om zo makkelijk mogelijk toch die belangrijke voedingsstoffen binnen te krijgen? Zelf eet ik nu zo veel mogelijk voedsel met veel eiwitten, onverzadigde vetten etc. Maar het is waarschijnlijk nog steeds bagger vergeleken met een fatsoenlijk schema.

Volgens de Harris-Benedict formule is mijn basisbehoefte 1832 kcal per dag. Zelf kwam ik ongeveer uit op 3000-3100 kcal per dag om te bulken? En wat voor supplementen zouden jullie me aan kunnen raden om erbij te pakken. Heb een tijdje gewone whey shakes gedronken, maar ik hoor ook veel positieve verhalen over creatine? Eventuele tips zijn altijd welkom! :)

Stats:
188 cm
71 kg
8% vetpercentage (ongeveer)
16 jaar

Zorg dat je ongeveer om de 3 uur een maaltijd binnen krijgt, dus bijvoorbeeld:
7:00
10:00
13:00
15:00
18:00
21:00

6 maaltijden betekent dat je ongeveer 500 kcal per maaltijd binnen moet krijgen. Als je je dagelijkse eiwit, koolhydraat en vet behoefte weet, kan je dit ook verdelen over je maaltijden.

Aangezien je op school zit, is het voor jou waarschijnlijk het makkelijkste om brood te eten. Beleg je brood met bijvoorbeeld pindakaas, kipfilet, kalkoenfilet of beenham. Voor het slapen gaan even een bakje magere kwark en 's ochtends brinta of havermout.

Drink de hele dag door voldoende water en als je sneller wil aankomen; melk.

Supplementen heb je nu nog niet nodig, je kan eerst nog makkelijk gainen op goede voeding.

Stop met cardio, en voor het slapen gaan een bak kwark 500g met bekertje ongezoete slagroom 200ml eten voor 2 weken, kijk is of je daarmee aankomt.

• Topic Starter Topic Starter
Zorg dat je ongeveer om de 3 uur een maaltijd binnen krijgt, dus bijvoorbeeld:
7:00
10:00
13:00
15:00
18:00
21:00

6 maaltijden betekent dat je ongeveer 500 kcal per maaltijd binnen moet krijgen. Als je je dagelijkse eiwit, koolhydraat en vet behoefte weet, kan je dit ook verdelen over je maaltijden.

Aangezien je op school zit, is het voor jou waarschijnlijk het makkelijkste om brood te eten. Beleg je brood met bijvoorbeeld pindakaas, kipfilet, kalkoenfilet of beenham. Voor het slapen gaan even een bakje magere kwark en 's ochtends brinta of havermout.

Drink de hele dag door voldoende water en als je sneller wil aankomen; melk.

Supplementen heb je nu nog niet nodig, je kan eerst nog makkelijk gainen op goede voeding.
In principe kan ik s'ochtends om 7:00 eten, dan om 11:00, en daarna om 13:00. Meestal ben ik rond 15:30 thuis, dus dat moet ongeveer ook wel lukken. Als laatste dus gewoon avondeten en voordat ik ga slapen. Melk drink ik inderdaad al zo veel mogelijk. Bedankt voor de tips, zal het gaan proberen! Is het trouwens wel verstandig om bijvoorbeeld af en toe een whey shake te pakken als ik het met normale voeding niet haal?

Stop met cardio, en voor het slapen gaan een bak kwark 500g met bekertje ongezoete slagroom 200ml eten voor 2 weken, kijk is of je daarmee aankomt.
Cardio deed ik al niet, maar zal de kwark met ongezoete slagroom gaan proberen dan, bedankt!

In principe kan ik s'ochtends om 7:00 eten, dan om 11:00, en daarna om 13:00. Meestal ben ik rond 15:30 thuis, dus dat moet ongeveer ook wel lukken. Als laatste dus gewoon avondeten en voordat ik ga slapen. Melk drink ik inderdaad al zo veel mogelijk. Bedankt voor de tips, zal het gaan proberen! Is het trouwens wel verstandig om bijvoorbeeld af en toe een whey shake te pakken als ik het met normale voeding niet haal?

Zeker weten, shakejes kan je er zo bij doen als je het niet haalt.

Die tijden die ik heb neergezet zijn slechts een voorbeeld, je kan je tijden zelf ook wel indelen.;)

shakes

ik heb een vraag over het gebruiken van shakes wanneer je ze precies moet innemen voor of na de training.

why eiwit als goed is na de training 1 x per dag creatine voor training 1 x per dag welke shakes of capsules ken ik nog meer erbij gebruiken voor goede herstel van spieren.

Hoop dat jullie me goed kunnen informeren..

Mvg Mitchel

Erna sowieso, ervoor kan er ook bij maar dat doen ze meestel in de cut.

Ik heb hier ook een schema gemaakt. hoop dat deze goed is als jullie suggesties hebben zeg het maar

7.30 0,5 liter Halfvolle melk
100 gram Havermout
4 stuks bruine boterhammen
kaas

10.00 4 stuks Bruine boterhammen
50 gram Kipfilet (4 plakjes)
37,5 gram Amandelen

12.00 150 gram Zilvervlies rijst
100 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

14.00 4 stuks Bruine boterhammen
50 gram Kipfilet (4 plakjes)
37,5 gram Amandelen

16.00 150 gram Zilvervlies rijst
100 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten

18.00
50 gram Zilvervlies rijst
50 gram Kipfilet
50 gram Roerbak groenten
Voor training
18:30 5 gram creatine
Na training
20:00 30 gram Whey eiwit shake

21.30 450 gram Halfvolle kwark
0,25 liter Halfvolle melk
50 gram Havermout

---------- Post toegevoegd Tue 21 Feb 2012 om 20:13 ----------

kan je mij bulken uitleggen ben niet zo goed geinformeerd over dat onderwerp thnks

lekker goed verhouding prima schema!

Wel onbeschoft om zo even iemand zijn topic te kapen Mitchel.

...

Laatst bewerkt:
Sorry maar heb niks gestolen heb deze schema zelf ontwikkeld tuurrlijk hebik overal rondgekeken voor eiwitten en koolhydraten noem maar op maar mijn vraag is of dit een goed schema is miss moet er wat aan veranderen let me know thnks

het topic mitchell, heb je gestolen.
Dus maak even een eigen discussie aan, aub.

Terug
Naar boven