Fitness Seller

Bulken of Cutten

Z078

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
18%
Hoi allemaal,

Ik ben 6 weken geleden voor het eerst begonnen met fitnessen. Ik train nu met een maatje van me (die al meer ervaring heeft met krachttraining) 4x in de week. Dit doen we a.d.h.v. een split-schema. Cardio doe ik niet, alleen een warming-up voor elke training van 2000M roeien of 10min loopband.

Het trainen gaat lekker, maar door mij hier in te lezen ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik ook moet gaan letten op mijn voeding in verhouding tot mijn VP.

In het begin wist ik niet of ik moest gaan bulken of cutten, maar omdat ik redelijk mager ben van postuur en niet makkelijk aankom ben ik gaan bulken, zonder mijn VP vooraf te meten (DOM).

Ik heb niet echt een strak voedingsschema gemaakt aan de hand van excel enzo, maar ben wel op mijn voeding gaan letten:
08.00 | WeightGainer
09.00 | Brinta
11.00 | 4 volkorenboterhammen (2 kipfilet & 2 pindakaas) + banaan
14.00 | 4 volkorenboterhamen (2 kaas & 2 roomkaas)
15.00 | 2 volkoren crackers (tussendoortje)
17.00 | Avondeten, wat moeders heeft gemaakt :p
18.00 | Trainen
20.00 | WeightGainer
21.00 | Brinta
22.00 | Magere Franse Kwart 500 Gram

Nu heb ik afgelopen week mijn VP laten meten op de sportschool (weegschaal) en nu wil ik weten, wat jullie advies is aan de hand van al deze gegevens (zie foto), cutten of bulken ?

Alvast bedankt voor de moeite,

Z078

Meting VP.jpg

wat is je vp ? als je al mager postuur hebt zou ik mooi verder bulken ;)

wat is je vp ? als je al mager postuur hebt zou ik mooi verder bulken ;)

17.4%.

Ik heb ook eens een keer op zo'n weegschaal gestaan met armen gestrekt iets vasthouden (neem aan dat jij dit ook hebt gedaan?) en dan komt er zo'n papiertje uitgesprint.
Dit is niet zo accuraat, je kan het beter met een huidplooimeter meten.

• Topic Starter Topic Starter
jaa dit heb ik gedaan.

Die weegschalen zijn niet betrouwbaar ;)

• Topic Starter Topic Starter
Oke ik snap het, maar er vanuit gaande dat ik rond de 17% schommel wat raden jullie mij dn aan

Terug
Naar boven