XXL Nutrition

bulken onder onderhoud met aas

Face2013

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Beste allemaal,

Ik ben zins een week begonnen met me eerste kuur:

week 1-10 500mg test e
week 1-6 winny 50mg p.dag tabs
week 10-14 nolvadex

Ik heb een voedingsschema laten maken omdat ik het zat, te lezen welke macro,s aan te houden tijdens het cutten of bulken.

Ik heb het schema laten maken door BB wedstrijd begeleiders met het verzoek spiermassa aan te komen maar tegelijk wat droger te worden.

Nu hebben zij een voedingsschema gemaakt op 2000 kcal kan je hier met aas soms wel op groeien ?
aangezien ik meestal lees dat de meeste mensen rond de 500kcal boven onderhoud eten.

volgens de meeste online kcal calculators heb ik een onderhoud van 3000ckal per dag,
kloppen deze calculators soms niet graag wat tips.

Wil je aankomen, zul je boven je onderhoud moeten eten.
Wil je cutten, zul je onder je onderhoud moeten eten.
Daar wijzigt aas niets in.

Groeien onder onderhoud kan niet, droger worden en spiermassa in een surplus kan wel met AAS. Dus maak een schema met een surplus.

Schandalig dat je al gaat kuren als je dit soort vragen moet stellen en niet eens je eigen voedingsschema kan samenstellen

hehe. Ik denk dat ik al weet wat ze willen doen met je...

Jij gaat eerst afvallen totdat je op een respectabel vet% zit. Je gaat inderdaad droger worden op 200kcals.

Op 2000 cals ga je wat vvm gaine en vet verlieze met aas (als je hoog genoeg doseert) hoop ik voor je
dus ja je krijgt wat je vraagt

edit

o eerste kuur dom eerst natty cutte tot 12% dan met aas bouwe krijg je ook nog is een goede rebound

• Topic Starter Topic Starter
Schandalig dat je al gaat kuren als je dit soort vragen moet stellen en niet eens je eigen voedingsschema kan samenstellen

Dit kan ik perfect.
Ik vroeg het me alleen af met betrekking tot aas, er kan altijd iets zijn ik niet weet.
Dus vraag ik het maar even.

Dit kan ik perfect.
Ik vroeg het me alleen af met betrekking tot aas, er kan altijd iets zijn ik niet weet.
Dus vraag ik het maar even.
Nee, dat kun je niet..anders zou je niet zo iets idioots (in mijn ogen) vragen..

Even wat beter inlezen in de materie lijkt mij..

• Topic Starter Topic Starter
Groeien onder onderhoud kan niet, droger worden en spiermassa in een surplus kan wel met AAS. Dus maak een schema met een surplus.

Hey tnx ,

wat is een surplus kan hier niets over terug vinden.

---------- Toegevoegd om 07:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:34 ----------

Nee, dat kun je niet..anders zou je niet zo iets idioots (in mijn ogen) vragen..

Even wat beter inlezen in de materie lijkt mij..

als jij het dan zo goed weet leg dan de stelling van the dutch oak is uit,
Hier hoor ik je niet over.
of hebben jij soms alle! wijsheid in pacht.

of deze Op 2000 cals ga je wat vvm gaine en vet verlieze met aas (als je hoog genoeg doseert) hoop ik voor je
dus ja je krijgt wat je vraagt

edit

o eerste kuur dom eerst natty cutte tot 12% dan met aas bouwe krijg je ook nog is een goede rebound

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat als je droger en groter wilt worden met een eerste AAS kuur dat je ongeveer op onderhoud moet gaan zitten. Dan krijg je naar mijn meningen een soort body recomposition (minder vet/meer spieren). Ik vind het persoonlijk zonde om zo'n kuur te pakken met slechts 2000kcals. Shape-wise heb je daar weinig aan volgens mij..

Maar dit is puur beredeneren..want heb zelf geen ervaring met AAS..:o

Ik snap wel dat Topicstarter dit advies enigzins verwarrend vind. Je bedoelt toch onderstaande te zeggen? Natty groeien met een dieet onder onderhoud, dat kan niet. Met AAS kun je wel spiermassa aanzetten en tegelijkertijd droger worden. Maar dan moet je wel een eetschema maken waarbij je boven onderhoud eet. Dat bedoel je toch?

---------- Toegevoegd om 11:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

Zover het mij altijd verteld is, is het icm AAS als volgt:

1.

Onder onderhoud eten + AAS = massa behoud en vet stuk lager.

2.

Op onderhoud eten + AAS: beetje massa en vet beetje lager

3.

Boven onderhoud + AAS: meer spiermassa en vet zelfde of iets hoger.

Zijn jullie het eens met deze stelling?

Ik heb zelf alleen ervaring met nummer 3.

Als je geen eens de basis over voeding weet, dan vind ik het raar dat je naar aas grijpt.
Dit omdat als je voeding een stuk beter kan toepassen, je veel meer kan bereiken op natuurlijke manier, maar ook icm aas.
Kortom: je gaat met en zonder aas niet de gains behalen die je zou kunnen halen doordat je gewoon weinig basis kennis hebt over voeding.

Waarom een motor kopen als je nog niet kan fietsen?

Ik snap wel dat Topicstarter dit advies enigzins verwarrend vind. Je bedoelt toch onderstaande te zeggen? Natty groeien met een dieet onder onderhoud, dat kan niet. Met AAS kun je wel spiermassa aanzetten en tegelijkertijd droger worden. Maar dan moet je wel een eetschema maken waarbij je boven onderhoud eet. Dat bedoel je toch?

---------- Toegevoegd om 11:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

Zover het mij altijd verteld is, is het icm AAS als volgt:

1.

Onder onderhoud eten + AAS = massa behoud en vet stuk lager.

2.

Op onderhoud eten + AAS: beetje massa en vet beetje lager

3.

Boven onderhoud + AAS: meer spiermassa en vet zelfde of iets hoger.

Zijn jullie het eens met deze stelling?

Ik heb zelf alleen ervaring met nummer 3.

Ja ongeveer. AAS zorgt voor betere benutting van je kcal, dus meer naar spiergroei en minder naar vetopslag.
Cutten met AAS behoud je idd meer massa (hangt wel af van kcal tekort en dosis AAS)
Op onderhoud/licht surplus (surplus=boven je kcal behoefte eten. Dus stel je hebt 3000 nodig om op gewicht te blijven eet je dan meer dan 3000) kan je idd recompen (ook afhankelijk van dosis en grootte van surplus)
Met een hoog genoeg surplus kan je prima overigens prima vet gainen op AAS, gebeurt alleen minder snel.

Ik vind de combinatie stats & gebrek een basiskennis ook niet echt een goeie basis om te kuren. Lees eerst de startersguide onderaan mn post ff door en ga dan nog een poosje natty gainen. Als je kan groeien zonder AAS kan je ook meer uit je kuur halen en meer van je kuur behouden

Als je stats daadwerkelijk 1.84 bij 90 kg en 17 % zijn ga dan of cutten, of bulken. Niet dat recomp gejank. Stel je gaint 2 kg en verliest 2 % vet. Ben je nog steeds dik en nog steeds ecto.

beter dan:
eerst cutten, verliest paar % vet en verlies je ook nog eens kilos

Ja ook vet is kilo's idd, maar ik blijf erbij dat je in je 1e kuur echt achterlijk bent als je gaat cutten of recompen. Je zult nooit meer zo hard gainen als in je 1e kuur, dan moet je je niet beperken door onder onderhoud te gaan eten of whatever, zwaar zonde.

*edit, ga ik er wel van uit dat je kuurt om buff te worden.

Beste allemaal,

Ik ben zins een week begonnen met me eerste kuur:

week 1-10 500mg test e
week 1-6 winny 50mg p.dag tabs
week 10-14 nolvadex

Ik heb een voedingsschema laten maken omdat ik het zat, te lezen welke macro,s aan te houden tijdens het cutten of bulken.

Ik heb het schema laten maken door BB wedstrijd begeleiders met het verzoek spiermassa aan te komen maar tegelijk wat droger te worden.

Nu hebben zij een voedingsschema gemaakt op 2000 kcal kan je hier met aas soms wel op groeien ?
aangezien ik meestal lees dat de meeste mensen rond de 500kcal boven onderhoud eten.

volgens de meeste online kcal calculators heb ik een onderhoud van 3000ckal per dag,
kloppen deze calculators soms niet graag wat tips.

Het is wel mogelijk als je hoog bf hebt. maar is zonde van je geld
Je kan liever recompen met 3 dagen cardio post workout of lege maag sochtends.

Hey tnx , wat is een surplus kan hier niets over terug vinden. ---------- Toegevoegd om 07:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:34 ---------- als jij het dan zo goed weet leg dan de stelling van the dutch oak is uit, Hier hoor ik je niet over. of hebben jij soms alle! wijsheid in pacht. Groeien onder onderhoud kan niet, droger worden en spiermassa in een surplus kan wel met AAS. Dus maak een schema met een surplus. of deze Op 2000 cals ga je wat vvm gaine en vet verlieze met aas (als je hoog genoeg doseert) hoop ik voor je dus ja je krijgt wat je vraagt edit o eerste kuur dom eerst natty cutte tot 12% dan met aas bouwe krijg je ook nog is een goede rebound

Apart, waarom is mijn vvm gestegen en mijn BF met 10+ % gezakt zonder gear? Dan zal ik wel een wonderkind zijn.:D

Terug
Naar boven