Fitness Seller

Bulken

RobertV

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
77kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Gegevens:
Gewicht: 75kg
Lengte: 1m78
Vetpercentage: 12%
VVM: 64kg

Doel:
Aankomen. Ik wil ongeveer 10kg aankomen.

Behoeftes:

Totale dagelijkse energiebehoefte = 3017,5 kcal

Eiwit
VVM x 1.5-2 gram = 131,1 gram
aantal gram x 4 = 524,5 kcal

Vet
20% van tot. energiebehoeften= 603,5 kcal
aantal kcal / 9 = 67,1 gram

Koolhydraatbehoefte
(energie)-(eiwit)-(vet) = 2426,0 kcal
Aantal kcal / 4 = 606,5 gram

Huidig schema:
Maaltijd 1: (+/- 8 uur)
Brinta (40gr) + Melk (600ml)

Kcal------Eiwit-----Koolh----Vet
471,40---27,55-----60,15---10,75

Maaltijd 2: (+/- 12 uur)
4 boterhammen met kaas en jam + melk (250ml)

Kcal------Eiwit----Koolh----Vet
448,70---23,36----56,82---13,25

Maaltijd 3: (+/- 15 uur)
4 boterhammen met kipfilet + melk (250ml)

383,60---28,31----48,39---14,32

Maaltijd 4: (+/- 17.30 uur)
Wat de pot schaft

591,50---50,50----99,95---10,06

Maaltijd 5: (+/- 20 uur)
XXL-Nutrition Pro80 (40gr) + Melk (300ml)

293,60---42,50----17,10---4,90

Maaltijd 6: (+/- 23 uur)
Kwark (450gr)

Kcal------Eiwit----Koolh-----Vet
288,00---58,50----13,50----0,00

Totaal:

Kcal------Eiwit-----Koolh----Vet
2476,80--230,72---295,91--53,28

Zoals jullie zien zit ik ver onder mijn energiebehoeftes. Eiwit zit er echter wel boven. met 100gr ongeveer. Hebben jullie ideeën hoe ik mijn koolhydraten eenvoudig de lucht in krijg? Vooral 's ochtends zou ik wat meer moeten eten volgens mij?

evt wat noten,chocomelk,fruit er bij toevoegen

---------- Toegevoegd om 12:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

waar heb je trouwens je kcal behoefte uitgerekent? ik ben ook wel benieuwd naar mijne

Zoals jullie zien zit ik ver onder mijn energiebehoeftes. Eiwit zit er echter wel boven. met 100gr ongeveer. Hebben jullie ideeën hoe ik mijn koolhydraten eenvoudig de lucht in krijg? Vooral 's ochtends zou ik wat meer moeten eten volgens mij?

Ehm.. brinta, havermout, muesli, rijst, aardappelen, brood, pasta ?

Cola, chocoladerepen, rietsuiker, bastardsuiker, slagroomgebak;)

Nee, pik iets uit het lijstje van Wazzup zou ik zeggen.
Waarom niet gewoon een PWO maaltijd nemen.
Weet niet hoe laat je traint, maar zowel maaltijd 5 als 6 zijn natuurlijk niet echte maaltijden. Eet dan nog kip met rijst en groenten bijvoorbeeld.:lick:

• Topic Starter Topic Starter
Cola, chocoladerepen, rietsuiker, bastardsuiker, slagroomgebak;)

Nee, pik iets uit het lijstje van Wazzup zou ik zeggen.
Waarom niet gewoon een PWO maaltijd nemen.
Weet niet hoe laat je traint, maar zowel maaltijd 5 als 6 zijn natuurlijk niet echte maaltijden. Eet dan nog kip met rijst en groenten bijvoorbeeld.:lick:

Klopt maar dat heb ik vooral gedaan om 's avonds voordat ik ga slapen niet teveel koolhydraten binnen te krijgen. De Pro80 shake is eigenlijk voor na het sporten. Ik neem er dan ook nog een banaan bij. Ik train meestel een half uur tot uur na de 4e maaltijd.

's ochtends bij de brinta zou ik eigenlijk nog wat meer willen eten, zodat ik 's ochtends een stevige bodem van koolhydraten heb. Misschien 250gr rijst toevoegen? Wat doen jullie daar dan bij (groenten? olie?) Neem niet aan dat jullie de rijst droog naar binnen werken? :D

Klopt maar dat heb ik vooral gedaan om 's avonds voordat ik ga slapen niet teveel koolhydraten binnen te krijgen. De Pro80 shake is eigenlijk voor na het sporten. Ik neem er dan ook nog een banaan bij. Ik train meestel een half uur tot uur na de 4e maaltijd.

's ochtends bij de brinta zou ik eigenlijk nog wat meer willen eten, zodat ik 's ochtends een stevige bodem van koolhydraten heb. Misschien 250gr rijst toevoegen? Wat doen jullie daar dan bij (groenten? olie?) Neem niet aan dat jullie de rijst droog naar binnen werken? :D

Meestal eet ik rijst met kipfilet en groente (broccoli, bloemkool,ed).
Wat ook lekker is, is gebakken rijst.
Avond van tevoren rijst koken en in de koelkast zetten.
In de ochtend opwarmen in hapjespan met beetje olijfolie, gehakt pepertje, bieslook, uitje, knoflook en verse peterselie (of wat je lekker vindt) en dan een paar eieren er doorheen scheppen. Peper, zout en klaar! :meal:

evt wat noten,chocomelk,fruit er bij toevoegen

---------- Toegevoegd om 12:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

waar heb je trouwens je kcal behoefte uitgerekent? ik ben ook wel benieuwd naar mijne

Ik gebruik zelf deze sheet voor alles; dus behoefte, voedingsschemaen training

Bijlagen

ja dat bedoel ik als ik hem wil openen moet ik hem eerst installeren

Snap er geen drol van haha.
Heb je wel Excel op je computer uberhaupt? Ik weet dat ik met mijn MS Office2000 het gewoon kan openen en het lijkt me niet dat je een nog oudere versie hebt.
Lekker oftopic trouwens :D

Je verbrandt die koolhydraten 's nachts niet waardoor het als spek aan je lichaam verder gaat? Of is dat totale onzin?

Net zoals ik geleerd heb om voor het slapen langzamen eiwitten te eten en geen snelle. Snelle zijn voordat en nadat je hebt gesport?

En BTW ik heb zelf ook een heel mooi schema waar ik alles kan invoeren. Ook alles wordt doorberekend waardoor ik precies weet hoeveel ik te kort kom in mijn voedingspatroon. ;)

Je verbrandt die koolhydraten 's nachts niet waardoor het als spek aan je lichaam verder gaat? Of is dat totale onzin?

Koolhydraten worden niet als vet opgeslagen. Vet wordt als vet opgeslagen.

Koolhydraten na de training zijn essentieel.

Koolhydraten worden niet als vet opgeslagen. Vet wordt als vet opgeslagen.

Koolhydraten na de training zijn essentieel.

Dus feitelijk wordt, als je al een dag met veel Kh hebt gehad, de vetten die je savond bij je kwark neemt direct opgeslagen?

Of worden die gebruikt voor hormoonspiegels enzo?

Dus feitelijk wordt, als je al een dag met veel Kh hebt gehad, de vetten die je savond bij je kwark neemt direct opgeslagen?

vreemd dat iedereen hier bang is dat koolhydraten als vet worden opgeslagen terwijl dat een erg ingewikkeld proces is en dat vet als vet wel wordt gegeten... Ik snap echt de logica er niet achter.

Ik ga er van uit dat je 's avonds getraind hebt of niet ?

Als je getraind hebt kun je de koolhydraten best gebruiken, je lichaam moet herstellen.

Ok, mooi. Bedankt. Dan voeg ik 's avonds gewoon nog wat eten toe.

Ik heb echter altijd gelezen dat je 's ochtends enorm veel koolhydraten moet hebben en dat naar mate de dag vordert steeds minder moet hebben. Maar het is natuurlijk ook maar net hoe je lichaam ermee omgaat en wat voor activiteiten je wanneer doet.

vreemd dat iedereen hier bang is dat koolhydraten als vet worden opgeslagen terwijl dat een erg ingewikkeld proces is en dat vet als vet wel wordt gegeten... Ik snap echt de logica er niet achter.

Ik ga er van uit dat je 's avonds getraind hebt of niet ?

Als je getraind hebt kun je de koolhydraten best gebruiken, je lichaam moet herstellen.

Nee, problem is du dat ik smorgens rond 10:30 of smiddags rond 1300 train..

In de avond werk ik..

Neem altijd 60 gram noten + kwark.. Maar omdat wss die vetten niet benut gaan worden slaan ze op in vet?

Terug
Naar boven