Mijn telefoon gaat, een smsje.
"Wie is dat nu nog zo laat?" roept mijn vrouw uit de badkamer.
"Euhh...", stamelde ik, "het is KPN weer, ze vragen of ik van abbo wil verwisselen..."
Mijn vrouw komt de badkamer uit, tandenborstel in haar handen.
"KPN stuurt niets om twee uur 's nachts..."
Was het al zo laat?! Het zweet staat op mijn voorhoofd. En op mijn rug. Misschien toch eens die elektrolytentabletten bestellen bij bulkpowders.
"Laat eens zien," mijn vrouw loopt op mij af.
"Nee het is euhh... het is Michelle"
"Wie is Michelle?"
"Een h**r. Die ik neuk," breng ik snel uit. Mijn vrouw stopt en kijkt mij ongeloofwaardig aan... zou ze het geloven?
"Ik geloof er niets van." Er is nu een ernstige toon te ontdekken in haar stem.
"Ja het is een h**r, het was eerst een minnares maar ja..."
"Laat zien wie het is!" mijn vrouw loopt op mij af en grijpt naar mijn telefoon. Ik trek hem net op tijd terug.
"Het is niet mijn telefoon" gil ik uit, mijn stem slaat over. "Het is haar telefoon"
"Wat doe je met haar telefoon...?"
"Ik heb haar vermoord ok, ik heb haar omgebracht, kaput, tottgemacht, van het leven beroofd, haar levensenergie verdonkeremaand, ik wou het je niet vertellen maar tja mevrouw blijft aandringen weer he want ze gelooft het weer niet." De paniek is van mijn gezicht af te lezen. Plots voel ik iets tegen mijn pols vliegen; het is een roze dumbbell van haar. Shit, die move heeft ze van
@skinnie geleerd. Mijn telefoon vliegt mijn hand uit en mijn vrouw, behendig dat ze is, springt erachteraan en bemachtigt mijn telefoon.
"NEEEEEEEEEEEEEEEEE" ik zet me af en spring erachteraan, maar mijn vrouw is al weg. Zachtjes dringt de realiteit tot me door. Ik voel een traan over mijn wang rollen en een brok in mijn keel. Ik lik een traan op - niet zo zout, misschien zijn die nieuwe elektrolytentabletten toch niet zo'n slecht idee.
"Bulkpowders..." mijn vrouw schudt haar hoofd afkeurend. Ik zie haar met een snelle duimbeweging door mijn ontvangen berichten gaan.
"Bulkpowders... bulkpowders..." ik hoor de weemoed in haar stem. "Bulkpowders... flash sale 25.63% off tot morgen... buy 2 get 1 free... nieuwe elektrolytentabletten, hey die kan ik misschien wel gebruiken... 30% off op alle artikelen beginnend met een Z, X of Y, 10% korting op alle blauwe producten met de code COOLBLUE123..."
"Sorry, ik had het je moeten vertellen" weet ik nog uit te brengen.
"Morgen maken we een afspraak" zegt mijn vrouw resoluut.