XXL Nutrition

bulkschema, wat vinden jullie hiervan?

fred1983

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
68kg
Ik wil jullie even mijn nieuw voedingsschema voorstellen, het is dus een bulkschema. hiervoor heb ik altijd zonder voedingsschema getraind maar wel altijd veel gegeten.

mijn doel is om binnen 3-4 maanden een 5 tot 10 kg bij te komen.
je zal zien dat ik mijn whey shakes altijd drink met magere chocomelk, dit is de enige manier waarop ik ze binnen krijg.. ik drink geen melk en met water krijg ik het ook niet weg.
banaan en kiwi zullen jullie ook niet vinden op mijn schema omdat ik daar een allergie voor heb.

graag jullie mening over dit schema, en wat ik zou kunnen verbeteren of veranderen.

6u30:
bambix 80gr
chocovit 250ml
whey 30gr
1 appel
kcal:665 eiwit:42,8 koolh:110 vet:4,9

8u:
bruin brood 4snee
kipfilet 50gr
pindakaas 25gr
1 appel
kcal:629 eiwit:39,3 koolh:81 vet:17,7

11u
rijst 80gr (ongekookt)
groente 100gr
kipfilet 100gr
olijfolie 5 ml (bakken)
kcal:507 eiwit:30 koolh:65,8 vet:12,7

14u
whey 30gr
chocovit 250ml
walnoten 50gr
kcal:623 eiwit:40 koolh:37,5 vet:33,5

17u
wat de pot schaft (kleine maaltijd)
aardappel, groente, vlees
kcal:380 eiwit:36,5 koolh:27 vet:13

18u
training

19u
PWO whey 30gr
dextrose+appel+2 omega 3 caps
kcal:405 eiwit:32 koolh:53 vet:6,6

20u
rijst 80gr (ongekookt)
groente 100gr
kipfilet 100gr
olijfolie 5 ml (bakken)
kcal:507 eiwit:30 koolh:65,8 vet:12,7

21u30-22u00
kwark 500gr
kcal:340 eiwit:50gr koolh:17 vet:2,5

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
niemand iets op aan te merken of aan te verbeteren?

Ik zou maaltijd 17u en 20u omruilen

oke, maar dan mss meer koolh toevoegen bij de cashewnoten? ik dacht dat het beter was om voor de training veel koolh binnen te hebben, ook aangezien ik bij de maaltijd van 14u maar 30gr koolh binnen heb.
wat zou ik eventueel nog kunnen toevoegen?

Wat zijn je totale voedingswaarden? Cal, kh, eiwit, vet?

Die meningen verschillen wanneer je wat nodig hebt voor of na de training. Feit is wel dat je na de training vrij weinig eet, op wat noten en 2u later kwark. Kip en Rijst na de training is ideaal.

Bij de cashewnoten kan je nog wat boterhammen toevoegen, zelfde bij de maaltijd van 14u. Kwark kan je daar weg halen, heeft weinig zin daar. Gooi daar ook wat rijst, boterhammen, pasta of iets in de trend van kh neer.

oke, bedankt voor de info! ik ga nog wat aanpassingen doen

mooi schema zo

---------- Toegevoegd om 11:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:19 ----------

maar niet beetje teveel cals?

ja zijn wel veel cals, maar ik kom heel slecht aan in gewicht.. ik ga dit enkele weken doen en als ik zie dat ik te vet word doe ik wat veranderingen.

ik ga nu de de maaltijd van 17u veanderen door wat de pot schaft thuis, maar ga er niet teveel van eten. gewoon lichte maaltijd en dan neem ik de rijst met kipmaaltijd om 20u in de plaats van de noten. en de 2 rijstmaaltijden worden veranderd naar 100gr groente en 100gr kip ipv 150gr, zo zit ik wat lager in de cals. eiwitten heb ik zowieso genoeg binnen..

ik denk dat ik met deze veranderingen wel goed zal zitten, niet?

Verander het even in je begin post, en tel zo ook alle voedingswaarden op. Is wat makkelijker te bekijken zo.

Klinkt iig wel goed!

zo, ik heb het veranderd in de beginpost.
de maaltijd van 15u is een snelle berekening, dit kan meer of minder zijn.. hangt er vanaf welke groente, vlees, e.d..

volgens mij ziet het er nu helemaal niet slecht uit

Verander het even in je begin post, en tel zo ook alle voedingswaarden op. Is wat makkelijker te bekijken zo.

Klinkt iig wel goed!

@dennisik, heb uw logje eens bekeken.
echt super hoe je vooruit bent gegaan! respect daarvoor!
ik woog voor ik begon met trainen rond de 55-56 kg was ook graatmager, hele dunne armpjes net als jou..

nu na 16 maaden trainen ong 14kg erbij, hoop nu met een goed voedingsschema nog meer aan te komen

@dennisik, heb uw logje eens bekeken.
echt super hoe je vooruit bent gegaan! respect daarvoor!
ik woog voor ik begon met trainen rond de 55-56 kg was ook graatmager, hele dunne armpjes net als jou..

nu na 16 maaden trainen ong 14kg erbij, hoop nu met een goed voedingsschema nog meer aan te komen

Dankjewel!

Iig nette vooruit gang in die 16 maanden, voeding ziet er goed uit. Succes ermee!

Terug
Naar boven