XXL Nutrition

Burgeroorlog Oekraïne

• Topic Starter Topic Starter
Kiev beslist gedeeltelijke mobilisatie van bevolking

media_xl_2279515.jpg

Oekraïne heeft beslist de bevolking gedeeltelijk te mobiliseren om het conflict in het oosten van het land (militair) op te lossen. Het parlement in Kiev bevestigde daarvoor een decreet van de Oekraïense president Petro Porosjenko. De gedeeltelijke mobilisatie houdt de oproeping in van reservisten en mannen die de benodigde leeftijd hebben.

Voor de omstreden stap stemde in de Verhovna Rada een krappe meerderheid van 232 stemmen.

Het Oekraïense leger is slecht uitgerust wat betreft personeel, voeding en techniek. Met de bijkomstige krachten en extra uitrusting wil Porosjenko nog harder tegen de opstandelingen in het oosten van het land optreden.

Porosjenko legitimeerde de stap met de verzekering van de "nationale onafhankelijkheid" van Oekraïne. De rebellen in het oosten willen een afsplitsing van de gebieden Donetsk en Loehansk.

In de Russische hoofdstad Moskou komt in de namiddag de nationale veiligheidsraad onder leiding van president Vladimir Poetin samen. Het gaat vooral om de situatie in Oost-Oekraïne.

ze maken dus gewoon misbruik van de MH17 situatie :o

Brzezinski:

I think that in any case solidarity is essential
And solidarity need not be intangible(??), it can be symbolic

And anything that our European allies can do to show
that the issue of European security is of common concern and a common responsibility is to the good
and it is not an anti-Russian step, it is a stabilizing step

Het verdrietigst word ik van de BNers die op Twitter gaan zeggen dat ze het heel erg vinden en dat ze meeleven met de nabestaanden van de slachtoffers. Daar zit je als intens verdrietige familie echt op te wachten. Dat een of andere niet te harden zangeres, een door haar grote t**ten beroemd fotomodel en een bejaarde sportjournalist met je meeleven. Daar knap je echt van op. Dat maakt het verlies stukken draaglijker.

Het verdrietigst word ik van de BNers die op Twitter gaan zeggen dat ze het heel erg vinden en dat ze meeleven met de nabestaanden van de slachtoffers. Daar zit je als intens verdrietige familie echt op te wachten. Dat een of andere niet te harden zangeres, een door haar grote t**ten beroemd fotomodel en een bejaarde sportjournalist met je meeleven. Daar knap je echt van op. Dat maakt het verlies stukken draaglijker.

Door deze bekende Nederlanders krijg je een groter media bereik en dat kan wel degelijk helpen het verdriet te dragen. Alleen aan een kist staan en het laten zakken of de verbondenheid voelen van vele Nederlanders maakt voor heel veel mensen in rouw wel degelijk wat uit. Zij willen gewoon een arm om hun heen.
Hoewel ik totaal snap wat je zegt hoor.

Copy paste van Youp zie ik :cool:

Terug
Naar boven