Fitness Seller

Bussemaker: Burkini juist goed voor integratie

Misschien kan de moslim zich wat beter aanpassen ipv voor elk probleem een intergratie-onvriendelijke oplossing vinden :o
Als ze zich wat beter zouden aanpassen zouden autochtonen ook niet zoveel hebben om over te zeiken, daar ligt de oorzaak van het probleem, niet bij het feit dat wij (autochtonen) problemen zoeken.

wat wil je nou, dat een vrouw die normaal niet naar het zwembad gaat, er gewoon van wegblijft, of dat ze gelijk in bikini rondhangt?
denk dat je je eisen ook in het kader van het redelijke moet plaatsen. het lijkt me namelijk niet logisch dat de dames die een hoofddoek dragen daaronder gewoon een bikini aandoen.
ik bedoel; aanpassen en integreren is wat anders als assimileren.

wat wil je nou, dat een vrouw die normaal niet naar het zwembad gaat, er gewoon van wegblijft, of dat ze gelijk in bikini rondhangt?
denk dat je je eisen ook in het kader van het redelijke moet plaatsen. het lijkt me namelijk niet logisch dat de dames die een hoofddoek dragen daaronder gewoon een bikini aandoen.
ik bedoel; aanpassen en integreren is wat anders als assimileren.

Wow een bikini :eek: Dat zou wel schrikken zijn he zo een heuse bikini in het openbaar :eek!:
Als het op zo'n manier moet heb ik inderdaad liever dat ze wegblijft. Als er in een islamitisch land niet topless mag worden rondgelopen waarom is het dan zo onredelijk om niet compleet ingepakt in een zwembad rond te lopen, en zo maar weer eens de aandacht op je te vestigen.
In zo'n pak in een zwembad heeft niets te maken met assimilatie hoor, elke aanpassing die een moslim moet maken die redelijk is, is integratie.
Maar daar hebben jullie (moslims) altijd wel een handje van, het doortrekken naar het onredelijke.

:roflol: wat een ding, ziet er niet uit

Er is geen naar mijn weten geen wet die een dergelijk badpak verbiedt. Olympische zwemmers hijsen zichzelf zelfs in een meer aquadynamische variant.
Dat in een land als Egypte een bepaalde gang van zaken gewoonlijk is, zal me in Nederland aan m'n kont roesten eigenlijk :D In Nederland zijn er op dat vlak overigens ook regels, openbare naaktheid is volgens mij niet toegestaan, evenals coïtusen in het openbaar.

Mijn vraag naar hygiëne doet wel degelijk ter zake. Vanuit de PVV kwamen bezwaren van dien aard en ook in deze thread is het argument gebruikt. Er is geen enkele reden om de vraag als niet er toe doent te bestempelen. (imo is het ook een bagger argument, but plz, prove me wrong)

Don't get me wrong: ik vind een burqa en afgeleiden ernstig banaal. Maar dat vind ik zo'n beetje iedere modegrill waarin vrouwen zich denken te moeten hijsen. Puntschoenen, te korten jasjes en truitjes in de winter, hakken, strings etc etc etc. (tegen die laatste is zelfs een daadwerkelijk hygiënisch standpunt in te nemen). Die gaan we echter ook niet afschaffen.

Het 'gast-argument' is ook nogal magertjes: veel van die mensen zijn hier niet te gast. Ze zijn hier geboren en getogen. De hele vergelijking met ergens op vakantie gaan is imo krom als een hoepel.

Hygiëne doet er in die mate toe dat er vroeger gekozen is voor een soort "standaard" die zegt dat er in het zwembad enkel in normale zwemkleding gezwommen mag worden zodat men niet met gewone kleding erin springt .
IMO is de burqini dat niet ! deze is niet uit zwem-gerelateerde ideeën ontstaan , maar vanuit een geloof . De burqini is voor mij dan ook niets anders als iets wat de mannen hun vrouwen kunnen gaan verplichten als zij willen gaan zwemmen zodat ze zich niet tonen aan de buitenwereld ,... iets wat dus uiteindelijk weer neer komt op vrouwenonderdrukking !

Zoals ik al zei , mij doet die hygiëne er dus niet zo erg toe , het gaat mij om het feit dat er wederom om een geloofsgerelateerde uiting regels gebogen moeten gaan worden ( mijn mening )

Een vergelijking met een vakantieland krom ??? in jou ogen misschien , maar zoals ik het zie is een regel een regel en dien je je er aan te houden en dat maakt geen **** uit waar je op dat moment bent ;) ! of je hier nu ff bent of dat je hier woont !
Ikzelf bvb ben ook gewoon 100% NL , als ik naar een zwembad ga en het water in spring met een pet op dan word ik er ook gewoon uitgehaald met de mededeling dat die pet niet mag ! ,.... waarom ??? ik vind het toch fijn om met een pet op te zwemmen ,.....
m'n punt is dus gewoon dat er regels zijn op welke grond ze ook gebasseerd zijn !! en je die niet continu moet gaan proberen te omzeilen dmv 1 of ander excuus om zo lekker te kunnen doen wat je zelf wilt ;)

Waarom is het zo moeilijk voor sommige om gewoon een keer regels te accepteren en zich eraan te houden ??? nee continu moet er getracht worden om de achtergrond als niet relevant of niet juist te verklaren :mad:

Ik zie het al voor me om iedere keer als ik tegen een regel stuit die me niet aanstaat de achtergrond te gaan achterhalen en als niet juist te bestempelen om zo lekker tegen desbetreffende regel in te gaan :D

Wow een bikini :eek: Dat zou wel schrikken zijn he zo een heuse bikini in het openbaar :eek!:
Als het op zo'n manier moet heb ik inderdaad liever dat ze wegblijft. Als er in een islamitisch land niet topless mag worden rondgelopen waarom is het dan zo onredelijk om niet compleet ingepakt in een zwembad rond te lopen, en zo maar weer eens de aandacht op je te vestigen.
In zo'n pak in een zwembad heeft niets te maken met assimilatie hoor, elke aanpassing die een moslim moet maken die redelijk is, is integratie.
Maar daar hebben jullie (moslims) altijd wel een handje van, het doortrekken naar het onredelijke.
zet even het de verstand-knop in je hoofd op 'aan' dat praat makkelijker:)
ik heb het over de stap die het voor een zichzelf-bedekkende moslima is in een bikini te lopen, en niet over de gemiddelde nederlandse vrouw.
je vergelijking met een islamitisch land slaat ook al nergens op, dat zijn de regels daar, hier gelden andere regels. ze overtreden de wet niet, dus doen ze wettelijk gezien niets verkeerd. dat het niet in jouw straatje past, daar gaat het dus niet om, al lijk je dat wel te denken.
en je laatste opmerking "elke aanpassing die redelijk is" en wat is de norm van redelijk? dat wat jij als redelijk ziet? "redelijk" is een ruim begrip, als iemand zich dan anders opstelt is het gelijk onredelijk. dat werkt dus ook de andere kant op, beetje pot en ketel verhaal dus.
dus nogmaals, denk even na voordat je begint te kwaken, dat scheelt een hoop energie, kan je die weer steken in het bouwen van een islamitisch zwembad, voor moslima's die zich niet naar jouw "redelijkheidsnorm" willen kleden :thumbs:

PS: je hoeft mij niet onder het kopje "jullie moslims" te plaatsen hoor, je weet niets van mijn gedachtegoed, dus denk ook niet dat je ervan weet:wave:

zet even het de verstand-knop in je hoofd op 'aan' dat praat makkelijker:)
ik heb het over de stap die het voor een zichzelf-bedekkende moslima is in een bikini te lopen, en niet over de gemiddelde nederlandse vrouw.
je vergelijking met een islamitisch land slaat ook al nergens op, dat zijn de regels daar, hier gelden andere regels. ze overtreden de wet niet, dus doen ze wettelijk gezien niets verkeerd. dat het niet in jouw straatje past, daar gaat het dus niet om, al lijk je dat wel te denken.
en je laatste opmerking "elke aanpassing die redelijk is" en wat is de norm van redelijk? dat wat jij als redelijk ziet? "redelijk" is een ruim begrip, als iemand zich dan anders opstelt is het gelijk onredelijk. dat werkt dus ook de andere kant op, beetje pot en ketel verhaal dus.
dus nogmaals, denk even na voordat je begint te kwaken, dat scheelt een hoop energie, kan je die weer steken in het bouwen van een islamitisch zwembad, voor moslima's die zich niet naar jouw "redelijkheidsnorm" willen kleden :thumbs:

PS: je hoeft mij niet onder het kopje "jullie moslims" te plaatsen hoor, je weet niets van mijn gedachtegoed, dus denk ook niet dat je ervan weet:wave:

De verstand knop, dat zegt een moslim :roflol: Volgens mij hebben ze die in het Westen uitgevonden want bij jullie moslims is deze in ieder geval nog niet ontdekt.

Weet je waarom er voor dergelijke mensen geen wetten zijn gemaakt? Dit omdat moslims het meest ondankbare soort is dat van onze tolerante maatschappij parasiteert. Daar is geen enkele moderne samenleving tegen opgewassen. Een middeleeuws gedachtegoed hang je aan kerel met een miniem aanpasssingsvermogen en releverend vermogen.

Wat dat redelijke betreft, dat is inderdaad subjectief en dat is het hele probleem, moslims. Dat jou soort zeer onredelijk zijn waardoor in jullie ogen elke aanpassing onredelijk is.

Als ik jij zegt dat jij een moslim bent, dan mag ik jou ook onder dat kopje plaatsen. Dan ken ik wel de basis van jou gedachtegoed. Of is dat soms discriminerend :o

Leve het generaliseren maar weer.

Dus je vind dat de draagster van een burqa de ander dan wel in z'n vrijheid beknot, in je vrije tijd kun je dus niet in je vrijheid worden beknot volgens jou redenatie. Hoezo vind je dat dat zo'n wezenlijk verschil maakt voor de persoon die het maar heeft te accepteren van jou?

wat heeft het met accepteren te maken, je hebt gewoonweg niets te zeggen over hoe een persoon er in het publiek bij loopt, dat heet democratie, alsof je 's avonds huilend je nest in kruipt omdat je mensen in een burkini hebt zien zwemmen.

wat heeft het met accepteren te maken, je hebt gewoonweg niets te zeggen over hoe een persoon er in het publiek bij loopt, dat heet democratie, alsof je 's avonds huilend je nest in kruipt omdat je mensen in een burkini hebt zien zwemmen.

Dat laatste is denk ik bij sommigen niet ver bezijden de waarheid. De grote boze buitenwereld met al die bloeddorstige moslims is natuurlijk wel erg angstaanjagend.

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven