Fitness Seller

Cambered Barbell Seated Shrug

Persian

Cool Novice
Waardering
0
Cambered Barbell Seated Shrug

Dit lijkt me een zeer goed alternatief voor de gewone barbell shrug .. het probleem is echter dat wij op onze sportschool geen cambered barbell hebben. Is deze oefening in die positie (dus op een bankje) met een gewone olympic bar nog steeds uitvoerbaar of niet?

Ik weet niet hoe lang je armen zijn, maar ik zou zeggen van niet.
waarom doe je niet gewoon dumbbell shrugs of behind the back shrugs als je wilt varieren?

• Topic Starter Topic Starter
Omdat ik dumbbell shrugs minder intensief ervaar dan de barbell shrug (mede door 't feit dat de zwaarste dumbbells in onze sportschool 30 kilootjes zijn..). Behind the back shrugs, tja, is van 't zelfde koek als neckpress/pulldown in the neck toch? Blessuregevoelig.

Omdat ik dumbbell shrugs minder intensief ervaar dan de barbell shrug (mede door 't feit dat de zwaarste dumbbells in onze sportschool 30 kilootjes zijn..). Behind the back shrugs, tja, is van 't zelfde koek als neckpress/pulldown in the neck toch? Blessuregevoelig.

bullocks. Niet te vergelijken ;) Ik ben zo iemand die bij alles wat ik behind the neck doe, blessures krijgt. Terwijl ik bijna altijd de behind the back shrugs variant uitvoer.

Je komt met je barbell tegen het bankje aan.

Daarom word ook aangeraden het met een EZ te doen , als je de EZ goed vasthoud heb je een iets grotere bewegingsuitslag.

Ik vind trouwens zelfs alle zittende shrug oefeningen rug verziekers. Tussenwervelschijve worden samengedrukt terwijl je ook vaak de rug rond.

Dus mischien wel lekker voor je traps, maar niet voor je onderrug

• Topic Starter Topic Starter
Daarom word ook aangeraden het met een EZ te doen , als je de EZ goed vasthoud heb je een iets grotere bewegingsuitslag.
We hebben gelukkig wel een EZ stang .. al is die niet zo groot. Is het voor staande barbell shrugs ook beter om 't met een EZ te doen?

lijkt me seated incline bb shrug lekkerder en denk ik ook wel wat beter voor je onderrug,maar dan met je buik op de bank natuurlijk

Terug
Naar boven