Fitness Seller

carb cycling advies

sabo

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
100kg
ben een ouwe rot van 36(97 kg) en bijna dezelfde vetpercentage*(circa 30%):)).:(
nu ben ik van plan om carb cycling te proberen. nu begrijp ik BIJNA alles behalve de koolhydraten. eitwit en vetten qua hoeveelheden zijn identiek behalve kH varieerd van 200 (3 dagen) en 1 dag 366 (1 dag).
wat ik nog niet begrijp is dat men groentes eigenlijk niet mee mag tellen bij de KH omdat ze weining calorien zijn, maar KH is toch KH??:rolleyes:
wat voor soort groentes mag ik eigenlijk?? groene veggies, maar mag wortel en erwten ook?? wie kan mij hierin advies geven.
wil binnen 4 maanden onder 20% komen zonder een strenge dieet:))
wie kan deze ouwe manneke advies geven??:eek:

3*lage = 2300 calorie eiwit=45%(261gr) KH=35%(203gr) en vet=20%(51gr)
1*hoog= 2900 calorie eiwit=33%(241gr) KH=50%(366gr) en vet=17%(55gr).

eiwit=kwark, kip, kipfilet (broodbeleg), cottage cheese, whey poeder, magere melk, 20kaas,
KH=havermout,volkorenbrood, zilverrijst,fruit(appel,peer,sinas),aardappelen etc.
vet=bovenstaande hebben altijd wat vet en resterende vet haal ik uit l;ijnzaad, chaswenoten, pijnboompitten etc.
groenten=groentenwokmixen (AH),zak gemengde sla, komkommer, wortels, pot wortel+erwten (400ml).

begin de ochtend altijd met eiwit (kwark+whey) en wat KH (meusli of melk met havermout).
na sporten altijd dextrone+whey.
90 min na sporten rijst+kip+zakgroenten (400gr).
1 uur voor slapen = 250gr kwark+stukje fruit:)

nu wil ik eigenlijk KH vervangen in groenten (maar welke mag ik wel ???) en merk dat ik best zonder kan alleen behoefte naar zoetigs blijf:((

nu paar maanden later en resultaten zijn:
95 kg en 28%.... dus wat doe ik verkeerd?? wie kan mij helpen

Laatst bewerkt:
Groenten zijn fibrous carbs en dingen als pasta's brood en rijst zijn starchy carbs. (weet ff de nederlandse termen niet)

Het reguleren van carbs bevind zich in het starchy carbs gebied.

bonen, doperwten, mais en in iets mindere mate wortels bevatten meer koolhydraten dan alle andere groente. Met wortels kom je waarschijnlijk nog wel weg (tenzij je een pond of meer epr dag wil eten), maar met de rest moet je heel erg goed op passen. (kies liever iets anders).

Kijk anders hier maar eens: http://www.calorietabel.nl/

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie reactie heren.
ik denk dat ik eiwitten en vetten gelijk moet houden en KH zo laag mogelijk dus voornamelijk groenten.
hopelijk heb ik einde van de week wat resultaten.

ik ben wel afgevallen in 2 weken circa 3 kilo en vetpercentage is wel gestegen met 1 % (WTF)...dus heb nu een clipper besteld en ga mij op 7 punten bijhouden en hopelijk zie ik resultaten...nee ik heb nog geen broekmaat kleiner, maar gaat zo langzaam helaas.

sta open voor adviezen:)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven