XXL Nutrition

Carb-cycling schema (graag advies)

Bezoekers in dit topic

El Doncko

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2010
Berichten
33
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ikzelf heb voor mezelf besloten een carb-cycling schema te maken en deze uit te proberen. Aangezien dit de eerste keer is dat ik zo'n schema zou uit proberen zou ik graag jullie meningen horen op dit schema.
Er zullen 3 high carb dagen zijn ( op deze dagen doe ik krachttraining) en 4 low carb dagen (deze zijn rust en of cardio-dagen).
Ik hanteer 2.5 g/kg lichaamsgewicht (eiwit) en 1 g/kg lichaamsgewicht(vet) ; de rest koolhydraten.
Groeten
upload_2016-1-2_18-13-15.png


upload_2016-1-2_18-13-53.png
 
Wat je ook kan doen is een klassiek 3 daags schema aanhouden, anderhalf dag wel en anderhalf dag geen carbs te nemen.

Dus dag 1 bij elke maaltijd carbs. (3150kcal) Even anders indelen je maaltijden dus. Nu heb je op dag 1 maar 4 maaltijden met carbs. Hier kan je het beste 7 maken. Per maaltijd kleinere porties carbs dus.
Ongeveer om de 2.5uur een maaltijd

Dag 2 kan je dan ook om de 2.5uur een maaltijd met carbs nemen. (2280kcal). Alleen dan stop je rond t middag uur met carbs eten. De rest van de dag enkel eiwitten en een paar vetten.

Dag 3 zero carbs (max 50 carbs wat onvermijdelijk in je voeding zit) (plus minus 1600kcal)



Als je hoog of laag dagen houdt kan je op je lage geen carbs nemen. Dus hoge dagen 3150kcal en lage dagen 1600kcal.

Het schema zoals je hem hierboven hebt beschreven is niet echt een cut.

Succes!
 
Wat je ook kan doen is een klassiek 3 daags schema aanhouden, anderhalf dag wel en anderhalf dag geen carbs te nemen.

Dus dag 1 bij elke maaltijd carbs. (3150kcal) Even anders indelen je maaltijden dus. Nu heb je op dag 1 maar 4 maaltijden met carbs. Hier kan je het beste 7 maken. Per maaltijd kleinere porties carbs dus.
Ongeveer om de 2.5uur een maaltijd

Dag 2 kan je dan ook om de 2.5uur een maaltijd met carbs nemen. (2280kcal). Alleen dan stop je rond t middag uur met carbs eten. De rest van de dag enkel eiwitten en een paar vetten.

Dag 3 zero carbs (max 50 carbs wat onvermijdelijk in je voeding zit) (plus minus 1600kcal)



Als je hoog of laag dagen houdt kan je op je lage geen carbs nemen. Dus hoge dagen 3150kcal en lage dagen 1600kcal.

Het schema zoals je hem hierboven hebt beschreven is niet echt een cut.

Succes!

Bedankt,

Zou ik, mocht ik dit schema zoals ik hem hierboven heb uitgeschreven volgen, geen vet kunnen verliezen? (ik zit niet hoog in vet, wil enkel dat laatste laagje kwijt :) ) Als ik het zo volg heb ik toch ook op het einde van mijn week onder mijn onderhoud gegeten?
Ik zit op hoge rond 350 g carbs en lage 160 g carbs ongeveer ( moet je dan op die lage totaal geen carbs eten?)
Als ik jouw formule volg met hoge op 3150 kcal en lage 1600 kcal en af en toe 2280 kcal dan zit ik toch veel lager onder mijn onderhoud niet?
 
Bedankt,

Zou ik, mocht ik dit schema zoals ik hem hierboven heb uitgeschreven volgen, geen vet kunnen verliezen? (ik zit niet hoog in vet, wil enkel dat laatste laagje kwijt :) ) Als ik het zo volg heb ik toch ook op het einde van mijn week onder mijn onderhoud gegeten?
Ik zit op hoge rond 350 g carbs en lage 160 g carbs ongeveer ( moet je dan op die lage totaal geen carbs eten?)
Als ik jouw formule volg met hoge op 3150 kcal en lage 1600 kcal en af en toe 2280 kcal dan zit ik toch veel lager onder mijn onderhoud niet?

Je uiteraard zou je wel wat kunnen verliezen, maar of het nou echt het verschil gaat maken. Als je maar 1 procentje vet omlaag hoeft hoef je in principe niet zo een drastisch schema als hier boven te volgen.

Het werkt overigens wel echt als je je er strikt aan houdt.
 
Je uiteraard zou je wel wat kunnen verliezen, maar of het nou echt het verschil gaat maken. Als je maar 1 procentje vet omlaag hoeft hoef je in principe niet zo een drastisch schema als hier boven te volgen.

Het werkt overigens wel echt als je je er strikt aan houdt.

Hoe zou jij dan de maaltijden indelen? (ik heb toch op mijn high dagen bijna elke maaltijd carbs? niet?)
Op hoeveel carbs zou jij dan eten op high, low en non? (ikzelf had berekend op high ong 370, low 160)
Als je dan 2 non carb dagen erin zou zetten wat zou jij dan allemaal eten om toch aan die 1600 kcal te komen?
Zoals ik had berekend (3 dagen op 3150 kcal en 4 op 2280 kcal) heb ik gemiddeld opt einde van de week een calorietekort van 3500 kcal ( wat neerkomt op +- 500 kcal per dag) , maar als ik af en toe op 1600 kcal zit is die toch veel groter niet? Want wil eig nie te veel in spiermassa willen afnemen)
 
Back
Naar boven