XXL Nutrition

carb tapering

j666c

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
6
Ik ga dus beginnen met cutten. Vorig jaar na de zomer woog ik 73 kg en ben rond september gestopt met men cardio. Ben dan begonnen met bulken en high intensity KT. Ondertussen weeg ik 81.3 kg(15% met tang, 3x gemeten) en ik heb serieus aan kracht gewonnen en zie goede resultaten in de spiegel, helaas zijn die 8.3 kg die ik ben bijgekomen niet enkel massa! Tijd dus om dat spek eraf te trainen...
Vorig jaar rond deze periode woog ik 80 kg(17% met zelfde tang) met meer vet dus. Toen na het lezen van BFFM gecut, maar helaas veel te snel waardoor men kracht(en dus ook spiermassa) snel afnam!!!
Nu ben ik dus van plan om niet te drastisch te cutten en te beginnen met de carbs in men laatste 2 maaltijden te schrappen (scheelt 90gr koolhydraten/dag) en al 1 cardiodag toe te voegen in het weekend (1 uur MTB)om de basisconditie al wat op te krikken.
Men pwo-shake verander ik van 60gr dextrose en 30gr isolaat naar BCAA recovery formula (XXL).
Normaal eet ik 3000kcals/dag (334gr KH, 214gr eiwit, 91gr vet) + een pwo-shake (360kcals)
Nu ga ik dus rond de 2600/2700kcals zitten, enkel BCAA's pwo en een cardiodag toevoegen. De bedoeling is om slechts een 300gr/week af te vallen en men krachtstats te behouden.
Ik ga me 's zaterdags wegen, als ik merk dat ik te snel afval of als men kracht afneemt doe ik er weer wat carbs bij.
Als ik idd afval en kom op een plateau doe ik wat cardio na men KT om verder te verbranden. ik zou graag rond de 9 à 10% zitten!

zat 19/02 81.3kg

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ma : quads, hams, kuiten
di : borst, triceps
wo : rust
do : rug, biceps
vr : schouders, buik
za : mtb
zo : rust

zo 20/02 eerste mtb-rit 56min aan HR 146

woensdag nog een rustige mtb-rit ingelast. 48 min op HR 134 gemiddeld. hartslag was dus al terug wat gezakt!
donderdag rug en biceps nog kunnen verzwaren, goed teken.

aangezien ik morgenvroeg de nacht afkom heb ik me deze morgen gewogen.

vrij 25/02 80.7kg:cool:

als ik volgende week weer 600/700gr afval neem ik terug een pwo shake met 20gr isolaat en 30gr dextrose. dit wordt dus afwachten, begin gaat altijd een beetje sneller.

Careful met wegen en dan gelijk extra's toe te voegen ... vocht, glycogeen kunnen met
je weegschaal spelen zonder dat er iets met het vet gebeurd.

Je kan het het best op 2 weken bekijken. In jouw geval dus 600gr per 2 weken eraf.

Succes verder, ik ben benieuwd :)

das straf was juist jouw log aant lezen!!!!!
tuurlijk ik ga niet direkt toevoegen hoor maar zowieso afwachten tot volgende zaterdag, dan ben ik idd 2 weken bezig. ben heel gevoelig voor carbs en zoals ik in openingspost heb gezegd ben ik vorig jaar te diep gezakt met carbs en kcals, kilo's vlogen eraf maar kracht ook, dus nu liever wat trager...

Laatst bewerkt:
vrij 4/03/11 80.4kg

Gaat de goede weg op. Tot vorige week nam ik megagrow na de training, maar aangezien daar creatine inzit kan dit gewichtsverlies ook daar aan te wijten zijn(dat ik minder vocht vasthoud).
Verandering deze week is dus dat ik megagrow vervangen heb door 30gr dextrojuice en 20gr isolaat na de training.
Vanaf deze week ga ik op woensdag ook nog een mtb-rit doen, zodat ik dus 2 keer cardio doe.
Ik begin wel al veranderingen in de spiegel te zien (lijnen tussen borst en schouders worden duidelijker, bovenste buikspieren worden zichtbaar en benen worden wat droger)
Kracht blijft behouden maar verzwaren zit er nu niet meer in!

Ben benieuwd voor volgende week!! (dit weekend paar keer eten met vrienden en familie, dat wordt dus moeilijk om 's avonds geen carbs te eten! Ook de grootte van de maaltijden zal ik in de mot moeten houden)

Update volgende zaterdag.

ciaou:cool:

Terug
Naar boven