Fitness Seller

Carbs in de avond

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou aanraden om ongeveer 6 maaltijden te eten met ongeveer gelijke ekv waardes en deze mooi verdelen over de dag. Ook 's avonds dus.

Eet er nu 5 exc tussendoortjes. Avondeten is mijn laatste maaltijd, als ik volgens myfitnesspal nog eiwitten of vetten tekort kom eet ik dat voor k ga slapen nog (valt onder tussendoortjes), maar dat kan kennelijk ook gewoon met koolhydraten

Geeft jdonkers verkeerd advies?
Oke vertel mijn dan eens waarom jij in de avond nog de energie van de carbs nodig hebt? Dit heeft ook met je trainings tijdstip te maken. ^Dit dus. De scam van Superfood is echt al die bakjes waar het met grote letters op staat. Wat jij nu zegt staat niet in de winkels als zo gehete superfood. Echter is dat wel de echte "superfood".

ik zou zeggen duik met je neus in de wetenschappelijke studies.
voor proefje:
http://www.ergogenics.org/teveel-nadruk-op-ontbijt-als-je-afvalt-kost-spiermassa.html
http://www.ergogenics.org/afslanktip-ontbijt-met-mate.html succes met verder zoeken.

heel licht ontbijten en zwaar dineren is ook het hele IF op gebaseerd. Alleen ontbijten die helemaal niet. (of pas om 15.00 uur, hoe je het ook wilt bekijken)
ik zelf adviseer altijd om alleen eiwit te eten in de ochtend/middag.
80 procent van de kcal voor slapen. (mocht je slaap problemen hebben dan zijn die ook gelijk opgelost)
http://www.ergogenics.org/op-de-nuchtere-maag-is-ontbijt-met-alleen-eiwit-anabool.html

Laatst bewerkt:
voor proefje:
http://www.ergogenics.org/teveel-nadruk-op-ontbijt-als-je-afvalt-kost-spiermassa.html
http://www.ergogenics.org/afslanktip-ontbijt-met-mate.html succes met verder zoeken.

heel licht ontbijten en zwaar dineren is ook het hele IF op gebaseerd. Alleen ontbijten die helemaal niet. (of pas om 15.00 uur, hoe je het ook wilt bekijken)
80 procent van de kcal voor slapen. (mocht je slaap problemen hebben dan zijn die ook gelijk opgelost)
http://www.ergogenics.org/op-de-nuchtere-maag-is-ontbijt-met-alleen-eiwit-anabool.html

En deze knul wil aankomen en niet avallen.. Dus kom met goede onderzoeken die erbij kloppen en niet het tegen over gestelde ;)

En deze knul wil aankomen en niet avallen..
Dus kom met goede onderzoeken die erbij kloppen en niet het tegen over gestelde ;)

Jezus je bent echt een dom kind... omg.
ten eerste is dit klein voorproefje van studies (zoek verder kneus!)
Ten 2de: als je op deze manier gaat bulken heb je veel minder vetmassa groei in de bulk. (en hier zijn studies van!!!)
waarom denk je dat IF ook interessant blijft voor de bulk periodes? terwijl het programma in eerste instantie voor cutten is gemaakt?

Echt dat ik hier nog op reageer... :o[/SPOILER]

voor proefje:

Jammer dat ze niet meer details geven. Het is onmogelijk voor mij om in de avond 3000 kcal clean te eten, max is echt 1.100. Stel ik zou dit willen volgen, hoe pak ik dit dan aan?

Jezus je bent echt een dom kind... omg. ten eerste is dit klein voorproefje van studies (zoek verder kneus!) Ten 2de: als je op deze manier gaat bulken heb je veel minder vetmassa groei in de bulk. (en hier zijn studies van!!!) waarom denk je dat IF ook interessant blijft voor de bulk periodes? terwijl het programma in eerste instantie voor cutten is gemaakt? [QUOTEEcht dat ik hier nog op reageer... :o[/SPOILER]

Jezus je bent echt een dom kind... omg. ten eerste is IF geen dieet of programma, maar simpelweg een timing protocol. Het is niet iets dat specifiek voor cutten of bulken gemaakt is (beter inlezen kneus!) Ten 2de: IF verlaagt fosforilatie van mTOR wat nadelig is voor de spiereiwitsynthese (en hier zijn studies van!!!) daarnaast is het ook onpraktisch om zo veel kcal in een keer zo laag nog te eten, plus sturen dergelijke moeilijke timings protocollen aan tot OCD, waar je ook gewoon rationeel een middelmatige hoeveelheid maaltijden verspreid over de dag kan nemen.

Waarom denk je nog dat IF goed is voor de bulk periodes? Echt dat ik hier nog op reageer... :o

Jammer dat ze niet meer details geven. Het is onmogelijk voor mij om in de avond 3000 kcal clean te eten, max is echt 1.100. Stel ik zou dit willen volgen, hoe pak ik dit dan aan?

In de avond als in, na 18:00 uur?
Als je tot 0:00 uur de tijd hebt, dan heb je dus zo'n 6 uur de tijd voor 3000 kcal. Elk uur 500 kcal eten moet wel lukken toch?

In de avond als in, na 18:00 uur?
Als je tot 0:00 uur de tijd hebt, dan heb je dus zo'n 6 uur de tijd voor 3000 kcal. Elk uur 500 kcal eten moet wel lukken toch?

Met junk red ik makkelijk 2000 in een halfuur, havermoutshake van 1000 kcal en er kan komende 3 uur echt niets meer bij :p Maar ga dit niet proberen hoor, wie weet helpt dit niet bij BB'ers

Met junk red ik makkelijk 2000 in een halfuur, havermoutshake van 1000 kcal en er kan komende 3 uur echt niets meer bij :p Maar ga dit niet proberen hoor, wie weet helpt dit niet bij BB'ers

Dat snap ik, maar je zei ''Het is onmogelijk voor mij om in de avond 3000 kcal clean te eten'', waarom is dit onmogelijk?

Producten zoals rijst, havermout, aardappelen, quinoa vullen heel erg snel. 3000 in 6 uur lukt echt niet. Ga ook meestal rond 22:30 slapen :p

Waar een wil is.. :o
Als het je niet lukt, sowieso niet doen, maar vanaf 18:00 uur is ook wel erg laat.

• Topic Starter Topic Starter
Oke dus carbs in de avond maken dus echt helemaal geen drol uit, what about eiwitten? Wanneer eten jullie die voornamelijk, of maakt dat ook niks uit

Oke dus carbs in de avond maken dus echt helemaal geen drol uit, what about eiwitten? Wanneer eten jullie die voornamelijk, of maakt dat ook niks uit

Maakt ook niks uit. Ikzelf eet ze in de ochtend gelijk als eerste, na mijn training als eerste en als laatste voor het slapengaan. Rest van de dag maakt niet uit.

Snelle eiwitten bij het opstaan (whey in mijn geval.) en trage eiwitten voor het slapen gaan (caseïne-shake, of in mijn geval door een halve bak kwark weg te werken.)

Wat de rest zegt :) Eiwitten verteer je het snelst dus die wil je de hele dag door aangevoerd krijgen.

Atlean-X Bekend van Youtube, zegt trouwens dat je voor het slapen gaan het beste whey kunt gebruiken. Tijdens je eerste diepe slaap zou je het meeste groeihormoon aanmaken en om hier optimaal te profiteren zou je een snel opneembare eiwit nodig hebben.

Maar goed iedereen zegt wat? ???

Ik zou ook vooral kijken wat je prettig vindt, blij zijn is sowieso beter voor je lichaam en geest ;)
Sommige mensen zweren bij timing en zelfs de manier waarop je eet (snel/rustig/aandachtig etc.)

Ik vind het zelf het prettigst om te eten voordat je de energie nodig hebt... Dus zoveel mogelijk energie halen uit de dingen die je 'net' naar binnen hebt gewerkt. Als je een uurtje voor het pitten een pizza naar binnen werkt moeten die koolhydraten(suikers) wel opgeslagen worden als vet, terwijl dat 2 uur voor de training in mindere maten het geval is. Daarbij komt dat ik veeel lekkerder werk en train als ik van te voren koolhydraten heb gegeten, dus er is 's avonds geen plek meer voor ^^

Weet iemand toevallig een onderzoek met een tweeling ofzo die allebei exact hetzelfde eten op andere tijdstippen (koolhydraten en vetten ochtend/middag vs avond dan voornamelijk) lijkt me zeer interessant.

Ik zou ook vooral kijken wat je prettig vindt, blij zijn is sowieso beter voor je lichaam en geest ;)
Sommige mensen zweren bij timing en zelfs de manier waarop je eet (snel/rustig/aandachtig etc.)

Ik vind het zelf het prettigst om te eten voordat je de energie nodig hebt... Dus zoveel mogelijk energie halen uit de dingen die je 'net' naar binnen hebt gewerkt. Als je een uurtje voor het pitten een pizza naar binnen werkt moeten die koolhydraten(suikers) wel opgeslagen worden als vet, terwijl dat 2 uur voor de training in mindere maten het geval is. Daarbij komt dat ik veeel lekkerder werk en train als ik van te voren koolhydraten heb gegeten, dus er is 's avonds geen plek meer voor ^^

Weet iemand toevallig een onderzoek met een tweeling ofzo die allebei exact hetzelfde eten op andere tijdstippen (koolhydraten en vetten ochtend/middag vs avond dan voornamelijk) lijkt me zeer interessant.

Pizza? Suikers? wat ???

Je geeft aan het liefst te eten voordat je de energie nodig hebt, dan zou je juist een goede maaltijd (met kh dus) moeten eten voor het slapen. Want ook als je slaapt gebruik je energie, vergeet niet dat je dan hersteld he. En niet alleen je spieren, ook je koppie wordt als het ware opgeruimd en al wat je hebt meegemaakt die dag verwerkt. Denk je dat dat geen energie kost? Uiteraard beweeg je minder, maar om nou te doen alsof je 's nachts ineens op stil staat ofzo? Nah dat gaat er bij mij niet in. En al helemaal niet als je net een intensieve workout hebt gehad.

Pizza? Suikers? wat ??? Je geeft aan het liefst te eten voordat je de energie nodig hebt, dan zou je juist een goede maaltijd (met kh dus) moeten eten voor het slapen. Want ook als je slaapt gebruik je energie, vergeet niet dat je dan hersteld he. En niet alleen je spieren, ook je koppie wordt als het ware opgeruimd en al wat je hebt meegemaakt die dag verwerkt. Denk je dat dat geen energie kost? Uiteraard beweeg je minder, maar om nou te doen alsof je 's nachts ineens op stil staat ofzo? Nah dat gaat er bij mij niet in. En al helemaal niet als je net een intensieve workout hebt gehad.

Pizza is voornamelijk vet en koolhydraten en dan redelijk "snelle" koolhydraten zonder veel voedingsstoffen. Het ligt misschien iets genuanceerder dan "suiker", want dan denken mensen meteen aan tafelsuiker maar ik hoop dat je mn punt snapt... koolhydraten worden uiteindelijk omgezet in glucose en wanneer je niet "verbrand" wordt dat omgezet in vet.

Ik heb nooit gezegd dat je 's avonds stil staat, en ook niet dat je 0 koolhydraten mag eten... Ik ben wel van mening dat je de koolhydraten uit een pizza beter verbruikt als je het zo'n 2 uur voor het sporten eet, dan 2 uur voor het slapen.

Volgens http://www.voedingswaardetabel.nl verbrand je 684kcal met 8 uur slaap als je 90kg weegt. Een gemiddelde pizza heeft een stuk meer kcal. 1 sidenote... Als je inderdaad 2 uur na je intense workout gaat slapen gebruik je die kcal al meteen voor je herstel/aanvul (al heb je daar volgensmij voornamelijk eiwitten voor nodig) en zal er minder in vet omgezet worden dan wanneer je in de middag hebt getraind en 's avonds na je normale avondmaaltijd nog een pizza neemt.

Maar je kan mij niet vertellen dat je meer energie gebruikt als je slaapt dan wanneer je wakker bent, en daarbij sport/loopt/eet etc. Ik hoop dat je nu begrijpt waarom ik het grootste deel van mijn kcal in de ochtend/middag probeer in de nemen... simpelweg omdat ik ze in de (late)avond en nacht minder nodig heb.

Terug
Naar boven