XXL Nutrition

Cardio in combinatie met kracht?

Jordy1994

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
67kg
Vetpercentage
8%
Ik ben de laatste maanden bezig met krachttraining met als doel om flink wat spieren te laten groeien. Ik neem hiervoor extra eiwitten, ik ga 5x per week naar de fitness en ik let op mijn eten (2000-2600 kcal) ik probeer zoveel mogelijk vetten te vermijden en vooral koolhydraten te halen uit fruit,pasta en havermout!
Nu vroeg ik mij af of het slim is om dit te combineren met cardio (bv 3x per week 40min lopen) heeft dit een negatief effect op mijn spiergroei?
Ik zou enkel lopen louter om het vet tegen te gaan dat groeit ondanks het vele eten en trainen...

Uhm,
heb jij uberhaupt al kennis opgedaan? (sticky's lezen, voedingsleer, trainingskunde dingen over gelezen op internet )
want ten eerste van vet word je niet vet.
van teveel koolhydraten die je niet nodig hebt word je vet.
ten tweede cardio na je krachttraining is effectief! maar bouw het op van 20 min. naar 45 min. en doe NOOIT intensief. dus ga tot maximaal 140 hartslag.
er is een regeling over eiwitten: 1,5 - 2,5 gram eiwitten.
ligt eraan of je low carb dieet gaat doen ( wat je ook weer niet te lang kunt doen, want je lichaam heeft koolhydraten nodig )
en wil je spieren groeien, moet je dus WEL koolhydraten eten..
weinig/geen cardio doen, 300-500 kcal boven onderhoud eten..
en het beste een splitschema volgen..
maar je doet nog niet zo lang fitness, dus waarom ga je niet lekker op onderhoud trainen de komende 6 maanden? heb ik ook gedaan..
ga dan pas nadenken over je doel.

• Topic Starter Topic Starter
Uhm,
heb jij uberhaupt al kennis opgedaan? (sticky's lezen, voedingsleer, trainingskunde dingen over gelezen op internet )
want ten eerste van vet word je niet vet.
van teveel koolhydraten die je niet nodig hebt word je vet.
ten tweede cardio na je krachttraining is effectief! maar bouw het op van 20 min. naar 45 min. en doe NOOIT intensief. dus ga tot maximaal 140 hartslag.
er is een regeling over eiwitten: 1,5 - 2,5 gram eiwitten.
ligt eraan of je low carb dieet gaat doen ( wat je ook weer niet te lang kunt doen, want je lichaam heeft koolhydraten nodig )
en wil je spieren groeien, moet je dus WEL koolhydraten eten..
weinig/geen cardio doen, 300-500 kcal boven onderhoud eten..
en het beste een splitschema volgen..
maar je doet nog niet zo lang fitness, dus waarom ga je niet lekker op onderhoud trainen de komende 6 maanden? heb ik ook gedaan..
ga dan pas nadenken over je doel.

Ik heb al veel info gezocht op alle mogelijke plekken, en ik ben al ontzettend lang bezig met sport en voeding (daarom dat ik ook op een jaar tijd 50 kilo verloren ben... doorzettingsvermogen ontbrak er nooit)
Ik denk dat het nu voor mij vrij logisch is dat het emotioneel moeilijk is om op "behoefte" te eten en bij te komen (ook al is het in spieren)... Ik zou mij bf nooit naar 20% willen laten gaan, dus het moet maar combineerbaar blijven... Spieren kweken en laag in bf blijven!

Terug
Naar boven