AndroidHealthClinic

Cardio op lege maag

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Hallo Allen,

Ben momenteel aan het cutten en nu wil 's ochtends op een lege maag gaan 30minuten cardio, extra gaan doen.
Dit zal ik rond 7 uur sochtends gaan doen, savonds mijn normale trainingen.
Cardio op een lege maag bevordert het vet verlies toch?

Nu heb ik alleen 1 vraag, ik eet al mijn maaltijden tussen 10:00 en 20:00 uur (intermittent fasting).
Dit houd dus in dat er circa 2,5 uur zit tussen mijn cardio op een lege maag en mijn 1e maaltijd.
Is dit een probleem, denkend aan spierafbraak? Anders moet ik mijn ontbijt naar voren schuiven.

Doe het zelf ook. Fasted hardlopen rond een uurtje of 9. Ik eet pas rond 13:00 uur, nog nooit problemen mee gehad.

goed idee
me 2
na je cardio pak je n shaky

• Topic Starter Topic Starter
Ok dit zorgt dus niet voor extra spierafbraak?

ja kan bcaa,s nemen...daar zit geen suiker in

Daarbij heb je door het vasten een verhoogde groeihormoon afgifte dus no worries.

Ok top, dan gaan we lekker zo verder!

Wat ik me nu nog wel afvraag, is het bewezen dat je 's ochtends op een lege maag meer vet verbrand? Of is dit aan fabel?

Wat ik me nu nog wel afvraag, is het bewezen dat je 's ochtends op een lege maag meer vet verbrand? Of is dit aan fabel?
Ik merk wel degelijk verschil als ik het vergelijk met dezelfde kcal intake voordat ik begon met IF. Toch zijn er ook mensen die geen verschil merken. Bij veel onderzoeken zie ik toch de resultaten de goede kant op wijzen (dat het dus wel wat doet), dus het zal niet geheel een fabel zijn. Een wondermiddel is het natuurlijk ook niet. Als je boven je onderhoud eet kun je fasted trainen en IF doen maar dat gaat je niet helpen.

Idee erachter is dat je glycogeen voorraden in je spieren redelijk wat lager zijn dan niet fasted. Daardoor zal je lichaam weinig keuze hebben en toch vetzuren gaan verbranden i.p.v. spier glycogeen.

Ik merk wel degelijk verschil als ik het vergelijk met dezelfde kcal intake voordat ik begon met IF. Toch zijn er ook mensen die geen verschil merken. Bij veel onderzoeken zie ik toch de resultaten de goede kant op wijzen (dat het dus wel wat doet), dus het zal niet geheel een fabel zijn. Een wondermiddel is het natuurlijk ook niet. Als je boven je onderhoud eet kun je fasted trainen en IF doen maar dat gaat je niet helpen.
Kun je die "veel onderzoeken" wellicht posten?
Nee, alles wijst erop dat het geen klote uitmaakt en het is ook theoretisch logischer dat het geen klote uit zou maken. RaceRookie zijn lichaam en zijn ervaringen zijn alleen altijd anders.

Laatst bewerkt:
Dit zijn allemaal fasting protocollen. Het topic gaat over ochtendcario op een lege maag, toch?

Terug
Naar boven