MuscleMeat

cardio

Rainen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Wat is volgens jullie beter om mijn vetpercentage omlaag te halen? zwemmen of spinnen?

Bij beide activiteiten verbrand je veel kcal, ik focus vooral op onderbuik.

Suggesties voor andere cardio, mag ook.

Wat is volgens jullie beter om mijn vetpercentage omlaag te halen? zwemmen of spinnen?

Maakt geen drol uit als het echt om de cardio gaat.
Dan is tijdsduur van de activiteit en hartslag het belangrijkste.
Verder moet je vooral doen wat je het leukst vindt en wat je het langst kan volhouden.
Voordeel van bijvoorbeeld zwemmen is dat je ook al je spieren traint. Dus als extra cardio in een bulk lijkt me dat prima. Minder daaraan is dat je in de wintern naar buiten moet en met nat haar weer terug naar huis (en alles meurt naar de chloor!!!)

Andere activiteiten....cross trainer, touwtje springen, hardlopen of een uurtje of 3 keiharde coïtus.:D

Edit: focus op onderbuik kun je wel vergeten...plaatselijk vet verliezen is een utopie. Ga er maar van uit dat je op je onderbuik pas als laatste het vet gaat zien verdwijnen!

niet focussen op onderbuik.. heeft geen zin.

gewoon de tijd die je hebt zo intensief mogelijk gebruiken. (niet van dat slome geneuzel)

Ik zou voor zwemmen kiezen. Ik ben bevooroordeeld omdat ik aan waterpolo doe maar met zwemmen gebruik je letterlijk AL .... ja je hoort het goed ... AL! je spieren. Omdat de belasting over je hele lichaam verdeeld word er ook geen spier overbelast en is daarom minder blessure gevoelig.

Zoals wazzup al zij: het gaat erom dat je intensief bezig bent.. wat je doet maakt niet uit. Als jij je hartslag goed omhoog krijgt met skippieballen moet je lekker gaan skippieballen.

Ik zou voor zwemmen kiezen. Ik ben bevooroordeeld omdat ik aan waterpolo doe maar met zwemmen gebruik je letterlijk AL .... ja je hoort het goed ... AL! je spieren. Omdat de belasting over je hele lichaam verdeeld word er ook geen spier overbelast en is daarom minder blessure gevoelig.

Zoals wazzup al zij: het gaat erom dat je intensief bezig bent.. wat je doet maakt niet uit. Als jij je hartslag goed omhoog krijgt met skippieballen moet je lekker gaan skippieballen.

Zullen we een keer een meeting doen met z'n allen? :D

OT: Moet ook leuk zijn, doe je om en om.

Zullen we een keer een meeting doen met z'n allen? :D

:roflol:

OT: ik vind zelf het fietsen gewoon het leukst, goed doortrappen.
alleen op je onderbuik verbranden kan niet heh, plaatselijk vetverbranden = bullshit.
imo moet je dus zelf gewoon weten wat voor een cardio je doet, zolang ie maar goed is.

45minuten lopen of fietsen op een redelijke tempo

doen wat je zelf het leukst vind. ik vind zwemmen het leukst.

plaatselijk vet verbranden gaat je niet lukken..

succes!

HIIT lijkt me nog altijd beste voor vetverbranding :)

Terug
Naar boven