AndroidHealthClinic

CCleaner

nou........ heb eerlijk gezegd meer moeite om met een eindgebruiker te communiceren over ict dan met iemand met kennis van zaken.

klopt :roflol: ken t ,... ze begrijpen t vaak voor geen meter ,.. mar dat neemt niet weg dat dat juist vaak diegene zijn die je "moet" behoeden voor domme fouten e.d.

Een ICT kenner zal niet snel noob fouten maken , een eindgebruiker daarentegen kent vaak enkel het gebruik ( eindprodukt ) en niet de inhoud ,... en of hoe sommige proggies werken.

Ach wees blij dat de eindgebruikers dom zijn anders zouden er een stuk minder banen in de ICT zijn. ;)

Wel :P, ik adviseer mensen het niet te gebruiken omdat daar gezeik van kan komen, niets meer niets minder.:D

Als je een goed programma gebruikt dan valt dat volgens mij wel mee hoor. Ik gebruik zelf TuneUp utilities(al jaren), en dat heeft naar mijn weten nog nooit voor problemen gezorgd. Natuurlijk zegt alleen mijn ervaring niet zo heel veel, dat snap ik ook wel. Maar een programma wat precies doet wat ervan verwacht wordt en waarvan de gebruiker die functionaliteit ook eist kan toch gewoon gebruikt worden op een computer voor prive-gebruik ?

Verder download jij zeker nooit tools van het internet ? :D
(op je prive-computer)

Als je een goed programma gebruikt dan valt dat volgens mij wel mee hoor. Ik gebruik zelf TuneUp utilities(al jaren), en dat heeft naar mijn weten nog nooit voor problemen gezorgd. Natuurlijk zegt alleen mijn ervaring niet zo heel veel, dat snap ik ook wel. Maar een programma wat precies doet wat ervan verwacht wordt en waarvan de gebruiker die functionaliteit ook eist kan toch gewoon gebruikt worden op een computer voor prive-gebruik ?

Verder download jij zeker nooit tools van het internet ? :D
(op je prive-computer)

Om eerlijk te zijn, niet nee. Uiteraard wel eens om iets na te kijken ( voor ik onzin over een programma ga lullen :P ) maar ik zet in principe nooit iets van een Tuneup programma in, heb het ook echt absoluut niet nodig.

Het zelfde is eigenlijk een programma zoals Skype, het lijkt zo ideaal, gratis ( of goedkoop) bellen en het lijkt zo'n simpel programma. De gebruiker eist dat het belt, en dat doet het. Maar onderhuids doet het vele malen meer. Het is zelfs zo erg dat 1 gebruiker met skype in een netwerk een complete investering in de beveiliging nutteloos kan maken. ( het creeert in dit geval een tunnel en zet alles wagenwijd open) Maar leg dat maar eens aan een eindgebruiker uit, zelfs iemand met "kennis" van computers staat je vragend aan te kijken en zal er nog tegen in gaan ook.

Om eerlijk te zijn, niet nee. Uiteraard wel eens om iets na te kijken ( voor ik onzin over een programma ga lullen :P ) maar ik zet in principe nooit iets van een Tuneup programma in, heb het ook echt absoluut niet nodig.

Dat tuneup-utilities houdt m'n register schoon en defragmenteert automatisch m'n harde schijven wanneer nodig. (voor het laatste zijn er betere programma's, maar ja :p)

Verder hangt het downloaden van tools natuurlijk ook af van hetgeen je doet op een pc.

Het zelfde is eigenlijk een programma zoals Skype, het lijkt zo ideaal, gratis ( of goedkoop) bellen en het lijkt zo'n simpel programma. De gebruiker eist dat het belt, en dat doet het. Maar onderhuids doet het vele malen meer. Het is zelfs zo erg dat 1 gebruiker met skype in een netwerk een complete investering in de beveiliging nutteloos kan maken. ( het creeert in dit geval een tunnel en zet alles wagenwijd open) Maar leg dat maar eens aan een eindgebruiker uit, zelfs iemand met "kennis" van computers staat je vragend aan te kijken en zal er nog tegen in gaan ook.

Zal ik er dan maar tegen in gaan ? :D (j/k)

(verder zijn de programma's niet helemaal hetzelfde, skype moet namelijk een verbinding maken en het programma dat ik gebruik niet. Al weet je natuurlijk niet helemaal wat het programma doet. (is wel achter te komen, daar niet van.))

Wat moet je (de)selecteren als je wilt dat CCleaner niet alle wachtwoorden van je sites etc afhaalt?

CCleaner is een uitstekend programma ik gebruik het al jaren zonder problemen dat terwijl ik de meeste opschoonfuncties gewoon heb aangevinkt.
Dat mensen evt.problemen ondervinden zal te maken hebben met verder ondeskundig gebruik van hun PC.

Ook verwart men dit programma weleens met Antivirus/Malware verwijderaars.
Ccleaner verwijdert enkel en alleen overbodige Crap op je PC vandaar de naam Crapcleaner.
Dit tooltje verwijdert geen Virussen/Spyware etc van je PC.

Ook een goed tooltje maar dan om je scherm te reinigen ;)

[Link niet meer beschikbaar]

over de rest wat je zei ga ik akkoord maar programma's gebruiken die het internet gebruiken zijn altijd in zekere zin onveilig, hoe wil je nu een voip programma maken zonder een poort open te zetten? Ik weet niet of die poort ook openstaat zolang het programma aanstaat of zolang je belt maar je kan het programma toch ook gemakkelijk afsluiten indien nodig.

Mijn verhaal over skype hoef je uiteraard niet mee akkoord te gaan, maar laten we het er op houden dat ik het niet zelf verzonnen heb ofzo en als je de technische kant van het verhaal zou weten/begrijpen zou je schrikken hoe gevaarlijk zulke programma's eigenlijk zijn :)

Beetje lastig uit te leggen in jip en janneke taal maar een programma zoals skype scant bijvoorbeeld alle poorten af welke er open staan en redirect als het ware alle verkeer over deze poort. Tevens het verkeer van andere mensen kan over jouw verbinding gaan... Ik hoef niet uit te leggen dat we dat liever niet hebben denk ik. :P

Laatst bewerkt:
Mijn verhaal over skype hoef je uiteraard niet mee akkoord te gaan, maar laten we het er op houden dat ik het niet zelf verzonnen heb ofzo en als je de technische kant van het verhaal zou weten/begrijpen zou je schrikken hoe gevaarlijk zulke programma's eigenlijk zijn :)

Elk programma die een verbinding moet maken en data ontvangt kan gevaarlijk zijn...

Dit is nu precies de reden waarom het dus geen zin heeft om een discussie te voeren over een onderwerp als dit, met zulke dooddoeners is het snel klaar.

Maargoed, we zitten uiteraard ook niet op tweakers ofzo :)

edit: het is trouwens ook absoluut niet waar wat je nu zegt, veel programma's zijn ook prima te managen, je zou bijvoorbeeld in een firewall regels aan kunnen maken dat het verkeer maar 1 bepaalde kant op kan oid.

edit: het is trouwens ook absoluut niet waar wat je nu zegt, veel programma's zijn ook prima te managen, je zou bijvoorbeeld in een firewall regels aan kunnen maken dat het verkeer maar 1 bepaalde kant op kan oid.

Via een buffer overflow of dergelijke zou er mogelijk iets kwaadaardigs gedaan kunnen worden. ;)

Je loopt me nu te ****en he :P

ccleaner heb je niet nodig is als je slim omgaat met je pc.

ok duidelijk dan.

ccleaner heb je niet nodig is als je slim omgaat met je pc.

Mededeling van de week dit :D
C cleaner heeft niks te maken met slim omgaan met je pc, het verwijderd gewoon een hoop crap die er niet op hoeft te staan.
Hoe ga jij dan slim om met je computer? :lol:

Terug
Naar boven