MuscleMeat

Nieuws CDA gedoogt wellicht VVD/PVV

Jij leest niet goed. Ik zeg dat de meeste hardcoregabbers niet zo slim als jij zijn. En als je vwo een mislukt stukje school vindt, moet je eens in een gemiddeld vmbo boek kijken.

Ja allemaal leuk en aardig maar daar draaide het dus niet om.

Maar vmbo mag dan wel minder zijn in de ogen van de meeste mensen, maar opzich is er wat mis met de mensen op VWO. Maar laten we ontopic blijven.

UPDATE: Het informele overleg tussen VVD, CDA en PVV over de vorming van een kabinet is voorlopig geschorst. Mark Rutte, Maxime Verhagen en Geert Wilders hebben gisteren en vandaag op een geheime locatie met elkaar onderhandeld. Morgen gaat het overleg verder.

Goed nieuws dus :D

UPDATE: Het informele overleg tussen VVD, CDA en PVV over de vorming van een kabinet is voorlopig geschorst. Mark Rutte, Maxime Verhagen en Geert Wilders hebben gisteren en vandaag op een geheime locatie met elkaar onderhandeld. Morgen gaat het overleg verder.

Goed nieuws dus :D

Is dat een dreigement of goed nieuws

Hoe zou dat ooit een dreigement zijn?

lrg-2882-geert-wilders-holland-pvv-yarmulka-kippa-wailing-wall-israel-240.jpg

020510_paus.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

182774170_1572d33b18.jpg

ruling-over-your-breakfast-with-an-iron-fist.jpg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Pre-roman_iron_age_(map).PNG

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

DEN HAAG - De kansen op een rechtse samenwerking van VVD, PVV en CDA lijken met de dag toe te nemen. Een bron rond de informele gesprekken tussen VVD-leider Mark Rutte, PVV-leider Geert Wilders en CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen schatte de kans dat de drie partijen gaan samenwerken op 80 procent.

De minderheidsvariant van VVD en CDA in de regering en gedoogsteun van de PVV zou de meeste kans maken.

Kan niet wachten, gedoogsteun betekent ook dat je niet iedereen voor rotte vis kan uitmaken zoals de PVV-ers gewend zijn. Het knokploegje (zoals ze zichzelf noemen) moet serieus gaan inbinden en dan blijft er weinig over van het keffertje de PVV.

"De minderheidsvariant van VVD en CDA in de regering en gedoogsteun van de PVV zou de meeste kans maken."

Deze heb ik zelf altijd de meeste kans gegeven, leek me ook de meest logische keuze. In elk geval is dit voor Wilders een ideale positie, hij kan eigenlijk niet verliezen.

Kan niet wachten, gedoogsteun betekent ook dat je niet iedereen voor rotte vis kan uitmaken zoals de PVV-ers gewend zijn. Het knokploegje (zoals ze zichzelf noemen) moet serieus gaan inbinden en dan blijft er weinig over van het keffertje de PVV.

Niet voor rotte vis, maar deze constructie zorgt er juist wel voor dat ze dr eigen "omstreden" standpunten ook kunnen blijven voeren.

moeten we hier op stemmen dan, net zoals de taliban?

Taliban: laat PvdA regeren

In dit geval is het zelfs niet de minst slechte, maar gewoon de enige mogelijke. Links kabinet gaat niet met blauw, dat is water en vuur willen verenigen. De andere opties komen op hetzelfde neer. Deens model is voor Nederland de enige uitweg op verkiezingen na, waar niemand op zit te wachten (behalve misschien PVV die dan nog extra zetels krijgt).

"De minderheidsvariant van VVD en CDA in de regering en gedoogsteun van de PVV zou de meeste kans maken."

Deze heb ik zelf altijd de meeste kans gegeven, leek me ook de meest logische keuze. In elk geval is dit voor Wilders een ideale positie, hij kan eigenlijk niet verliezen.

Ik zou het toch een behoorlijk merkwaardige coalitie vinden. Voor een buitenstaander die het van een afstandje bekijkt en de onderlinge verschillen die dieper liggen dan ideologische gedachtegoed wellicht niet kent en aanvoelt lijkt het misschien veel vanzelfsprekender maar dat is het dus niet. De kiezers waarover het CDA nog beschikt na de halvering is merendeels van het type dat van mening is dat Wilder's retoriek niet door één deur kan met het Christelijke gedachtegoed waarvan een aanzienlijk deel ook van mening is dat het CDA strategisch veel meer te winnen heeft bij een periode van oppositie. Het CDA zou hier weleens mee een historische beslissing kunnen nemen; namens de inleiding van haar teloorgang.

Tevens begrijp ik vanuit VVD en CDA oogpunt ook niet waarom je Wilders alle ruimte wilt geven om toch weer langs de zijlijn zijn oppositionele klaagliederen te laten zingen en hem verder geen verantwoordelijkheid te geven, want dat is wat de situatie is als die minderheidskabinet ervan komt. Wel kan ik me voorstellen dat links niet bepaald rauwig zal zijn om een dergelijke coalitie. Het argument dat het in Denemarken ook al 9 jaar 'werkt' gaat denk ik niet helemaal op. De onderlinge stabiliteit en raakvlakken onder rechts aldaar is van een hele andere orde dan in Nederland, en dan heb ik het niet eens over de minimale meerderheid die je hebt van één zetel.

Uiteindelijk komt men toch op paars uit als Cohen blijft volharden niet in zee te willen gaan met de centrum variant. Zo niet, dan krijgen we een interessant Den Haag voorgeschoteld de komende periode.

Laatst bewerkt:
Tijd om de bakken popcorn uit de kast te halen inderdaad. Heerlijk dit, begint er toch op te lijken dat het echt gaat gebeuren.

Tijd om de bakken popcorn uit de kast te halen inderdaad. Heerlijk dit, begint er toch op te lijken dat het echt gaat gebeuren.

Ik geloof er eerlijk gezegd geen reet van, het is puur een 'educated guess' en weinig gebaseerd op gedegen argumentatie verder maar ik vermoed dat zowel het CDA als de VVD met het oog op de publieke opinie niet de eerste wil zijn naar buiten te komen met het bericht dat een dergelijke constructie niet gaat werken. 'We hebben het in ieder geval keihard geprobeerd', vooral dat beeld zo lang mogelijk versterken.

We shall see. Zoals je al zei zorgt dit wel voor een interessant Den Haag en daar teken ik eerlijk gezegd wel voor. Lekker belangrijk als ons land naar de t*ring gaat, we hebben in ieder geval goed kunnen lachen.

Lekker belangrijk als ons land naar de t*ring gaat

Mwah dat zal wel meevallen maar ben wel bang dat ze doodleuk die JSF er door heen zullen drukken en onvermijdelijke aanpassingen aan de HRA aan een toekomstige wat linkser of in ieder geval paars/centrum kabinet zullen overlaten zodat ze de eigen rechtse handjes schoon kunnen houden.

Och och och, zeg je nou dat rechts geen vuile handjes wil maken? Wat gemeen van ze!

Mwah dat zal wel meevallen maar ben wel bang dat ze doodleuk die JSF er door heen zullen drukken en onvermijdelijke aanpassingen aan de HRA aan een toekomstige wat linkser of in ieder geval paars/centrum kabinet zullen overlaten zodat ze de eigen rechtse handjes schoon kunnen houden.

Maar we hebben wel goed kunnen lachen Klaas, en dat is uiteindelijk waar het om gaat.

Terug
Naar boven