OzzyY
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 167
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan iemand me uitleggen waarom dat b&f topic nog bestaat? Niemand is toch zo retarded om daar te bestellen nadat ze de boel jarenlang op hebben gelicht (en nog steeds oplichten) mag ik hopen?
B&F shop is sponsor van dit forum, ze hebben betaald voor o.a. een sticky topic.
Begrijp niet waarom het voor sommige zo moeilijk is te begrijpen hoe het in de wereld werkt.Kan zijn dat het voor dbb geen optie is. Als b&f en dbb contracten hebben getekend voor een bepaalde periode dan zul je die tijd met elkaar uit moeten zitten.
Hoewel dbb hier zeer waarschijnlijk ook niet blij mee is zullen ze geen contractbreuk riskeren met eventueel gevolg dat b&f dbb voor de rechter sleept.
Het is allemaal gissen natuurlijk.
Denk dat dit verhaal wel antwoord op je vraag is.Kloppen de verhoudingen in de whey nu wel? Heb de 'rel' niet gevolgd. Was eigenlijk niet van plan om te switchen van winkel...
Ik heb de chronologie van Whey Perfection-gate nog even op een rijtje gezet en kom tot de conclusie dat de baas van Body & Fitshop, Ilco heet hij geloof ik, ons voor de gek zit te houden.
Naar aanleiding van de 2e testuitslag, die maandagmiddag op de site werd gezet, doet hij woensdag voorkomen alsof ze heel verontwaardigd vrijwel alle Whey Perfection hebben teruggestuurd naar Aminolabs. Maar in feite wisten ze al vanaf de 1e testuitslag van enkele weken daarvoor – en dit is te bewijzen! – dat de samenstelling niet in orde was. Maar ze wilden dat geheim houden, stilletjes de formulering aanpassen en ondertussen de oude voorraad gewoon uit laten lopen, wetende dat de claims op de website en het etiket vals waren. Dit laatste is strafbaar.
De 2e testuitslag, waaruit bleek dat er 20% te weinig eiwit in de Whey Perfection zat en sprake was van amino spiking, werd op maandag 15 december om 16:09 uur op de website geplaatst, waarna een shitstorm losbarstte.
Anderhalve dag later, op woensdag 17 december om 10:53 uur, kwam pas de eerste reactie van de B&F-baas. Hij schoof de schuld in de schoenen van Aminolabs, zei dat B&F van niets wist en dat ze meteen alle smaken terugstuurden naar Aminolabs, met uitzondering van 4 smaken die net geproduceerd waren. Die zouden niet de extra aminozuren bevatten. In de loop van de week zouden er meer smaken bijkomen.
Het is (en dit is essentieel!) fysiek onmogelijk dat Aminolabs meteen op dinsdag 16 december de formulering heeft aangepast – dat is echt geen kwestie van een knopje omzetten –, meteen 4 nieuwe smaken heeft geproduceerd, die meteen op transport heeft gezet vanuit België naar Friesland en dat die op de ochtend van 17 december al bij B&F op voorraad stonden. Fysiek onmogelijk.
Hieruit kunnen we conclusie trekken dat het volgende is gebeurd (als we tenminste mogen geloven dat B&F al niet jarenlang wist van de aminospiking en het erg lage eiwitpercentage):
- Na de 1e testuitslag eind november is B&F meteen verhaal gaan halen bij Aminolabs. Er moet al snel duidelijk zijn geworden dat de testuitslag overeen kwam met de werkelijkheid.
- In plaats van daarvan melding te maken en meteen excuses aan te bieden aan de van laster beschuldige forumleden, concurrenten en Facebook-leden werd Operatie Damage Control ingezet. Samen met Aminolabs werd besloten de formulering aan te passen bij alle nieuwe te produceren smaken. De oude smaken zouden dan uitlopen, ondanks de valse claim.
- Zodra de meeste smaken de nieuwe formulering zouden hebben, zouden er testuitslagen (uiteraard van de nieuw geformuleerde whey) op de website gepubliceerd worden waaruit zou blijken dat die wel degelijk een hoger eiwitpercentage had. Dat zou op dit forum vast en zeker nog eens onder de neus worden gewreven bij bepaalde forumleden.
- Op 15 december om 13:34 uur, een paar uur voordat de 2e bom zou ontploffen, werd er nog gepost: ‘De labresultaten van de Whey Perfection worden binnen 1-2 weken bekend gemaakt’. Ze zouden ook op de site worden gezet. Dat zou dus pas 3 weken na de eerste publicaties zijn. Zo’n test kun je, als je er spoed achter laat zetten, binnen een paar dagen rond hebben. Er werd dus gewacht op iets anders: een nieuwe formulering rond hebben om een mooi testresultaat te krijgen en daarvan voldoende smaken op voorraad hebben, voordat er iets naar buiten zou worden gebracht.
- Op 14 december 23:21 uur had forumlid Anonymass in het B&F-sticky al gevraagd of de smaken van de Whey Perfection misschien waren aangepast. Want de banaan, die hij al vaak had gehad, was ’niet meer te drinken zonder te kokhalzen’. Het antwoord van B&F was op 15 december om 11:08 uur nog geweest: ‘Nee, de formule is niet aangepast’.
- Toen enkele uren laten de 2e bom ontplofte – een veel onafhankelijkere labtest die niet in diskrediet kon worden gebracht – viel het hele plan voor Operation Damage Control in duigen. Het plan om de oude voorraden met valse claims te laten uitlopen was onhoudbaar geworden.
- Na een dag van crisisberaad en complete radiostilte werd besloten de zwarte piet door te schuiven naar Aminolabs, zelf de vermoorde onschuld te spelen en te laten voorkomen alsof boos en verontwaardigd maar liefst 25 van de 29 smaken Whey Perfection waren teruggestuurd naar Aminolabs. Met excuses, nog wat leugens (‘het lag echt alleen aan de toegevoegde aminozuren en de afwijking was daardoor maar 5,5-7%’) en een flinke korting moesten de ontevreden klanten tevreden worden gesteld. Hopelijk zou de storm dan uiteindelijk weer overwaaien.
- Dat B&F-baas Ilco vervolgens met droge ogen dingen zegt als ‘geen doofpot’, ‘open en eerlijk’ en ‘ik neem niemand in de maling’, daar mag iedereen zijn eigen conclusies uit trekken.
P.S. #1. Een snel rekensommetje leert me dat die 25 smaken, elk vermoedelijk minimaal 1000 kilo (hardlopende smaken meer, nichesmaken minder), een waarde vertegenwoordigden van zeker €250,000. Er was dus een groot financieel belang bij beide partijen om die potten nog aan onwetende klanten kwijt te raken. Door de 2e, geloofwaardige labtest mislukte dat plannetje. Maar Aminolabs gaat echt geen €250.000 aan whey vernietigen. Reken er maar op dat een stel Oost-Europeanen de komende maanden aan de gespikete Whey Perfection zit.
P.S. #2. De Isolaat Perfection is op dit moment ook al in de aanbieding. Ik heb zo’n vermoeden dat daar smaken snel moeten uitlopen.
Kloppen de verhoudingen in de whey nu wel? Heb de 'rel' niet gevolgd. Was eigenlijk niet van plan om te switchen van winkel...
Degene die willen klagen zoals bij kassa en consuwijzer (geen flauw idee wat dat zijn, is dit iets als testaankoop in België?) zullen snel moeten zijn. Anders is de slechte whey allemaal al verkocht (je weet goed genoeg dat ze deze waarschijnlijk niet vernietigen, hoogstens wat Volac WPC80 bijdoen om toch een beetje goed te zitten) en de eerstvolgende batch zou wel eens goed kunnen zijn (of toch beter) wat geen garantie is voor de batches daarnaOok kan het zijn dat de N-bepaling volgens de wet goed genoeg zou zijn in België/Nederland, al denk ik van niet aangezien er dan van elke aminozuur maar een fractie kan inzitten en 70+gr alanine en glycine
![]()
Iedereen hun whey emmer terug sturen met een grote drol erin? Met pics en een topic op dbb wie de grootste draait? Kleine drollen mogen ook hoor. Het "ik schijt op B&F topic".
Kun je ook gelijk even naar mijn orders van de afgelopen weet ik hoeveel jaar kijken. Het bleek dat ik al die jaren genaaid ben en dat de inhoud niet overeen kwam met wat er op de label stond. Bedankt alvast.Dit is niet de bedoeling inderdaad, gelukkig was het slechts bij 1. Wil je, je ordernummer naar me sturen, dan zal ik er naar kijken voor jeBart ---------- Toegevoegd om 09:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:27 ---------- NIEUW: De Smart Bar hebben we nu ook in Witte Chocolade en Caramel-smaak!
![]()
Beste, Je hebt je PM gisteravond om half 11 gestuurd. Het is nu 12 uur 's middags. Je moet begrijpen dat je niet de enige bent die ons PM's stuurt. We behandelen je PM zo snel mogelijk, wanneer je aan de beurt bent krijg je berichtBedankt voor je bestelling! Geniet ervan
Jack3D is zeker een aanrader, beide varianten!
Bart
Maak er wel iets moois van.Karma voor jou, als je me je rekeningsnummer pmt maak ik een euro over.
Als ik het zo zie heb ik spijt dat ik 5 dagen geleden nog besteld heb, ik schakel sowieso nu ook over naar XXL
Beetje mensen naaien, beetje met suppies klooien.Ja je moet er gewoon wat moois van maken, daar draait het hele leven om