AndroidHealthClinic

[Centraal] Bodyenfitshop.nl testresultaten en labels topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
3 extra samples en ik vergeef je schat.

maak er wat suikerigs van.

Zelf eens een keer een pot Magnificent aangeschaft en vond het altijd al een funky kleurtje hebben en smaken naar een overkill aan suiker.
Gewoon lekker zelf een post workout shake maken.

Iedereen kan z'n pot gewoon terugsturen naar B en F en de koop vernietigen op grond van dwaling en dat weet Body en Fit zelf ook wel.

Hoofd artikel dwaling art. 6:228 BW staan de cumulatieve voorwaarden:

1. Onjuiste voorstelling van essentiële eigenschappen en/of omstandigheden.
2. Er moet causaal verband zijn tussen de dwaling en het sluiten van de overeenkomst: indien er niet gedwaald was, zou de overeenkomst niet of onder andere voorwaarden tot stand zijn gekomen.
3. De wezenlijke eigenschappen waaromtrent een onjuiste voorstelling bestond moeten in beginsel wel kenbaar zijn geweest.
4. De dwaling moet zijn veroorzaakt door een mededeling van de wederpartij, het zwijgen van de wederpartij of wederzijdse dwaling.
5. De dwaling moet niet op grond van in het verkeer geldende opvattingen, schending van onderzoeksplicht of zaken die uitsluitend op de toekomst betrekking hebben, voor rekening van de dwalende komen (art. 6: 228 lid 2).
6. De dwaling kan niet gaan om een zuiver toekomstige omstandigheid

De meeste hier spreken over bedrog, maar dat is moeilijk te bewijzen aangezien B en F zelf aan geeft dit niet te weten.

Dat mensen nu pas ermee komen dat Magnificent een suikerbom is, ben verbaast.
Je kan toch labels lezen? Trouwens, over labels gesproken...

Voedingswaarde per dosering van 70 gram
Kcal 213,4
Koolhydraten 49,7 gram

Magnificent Carb Blend 53,7 gram
Dextrose, Waxy Maize Starch, Maltodextrine, Palanitose.

Waaat!? ???

Wat betreft kokosolie, je hebt verschillende. Extra virgin, ontgeurd, niet ontgeurd, etc maar ze zijn allemaal wit van kleur en worden vast bij kamertemperatuur.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

solobiomooi-hippeshopsAmanprana-kokos-review.jpg

Dat mensen nu pas ermee komen dat Magnificent een suikerbom is, ben verbaast. Je kan toch labels lezen? Trouwens, over labels gesproken... Voedingswaarde per dosering van 70 gram Kcal 213,4 Koolhydraten 49,7 gram Magnificent Carb Blend 53,7 gram Dextrose, Waxy Maize Starch, Maltodextrine, Palanitose. Waaat!? ??? Wat betreft kokosolie, je hebt verschillende. Extra virgin, ontgeurd, niet ontgeurd, etc maar ze zijn allemaal wit van kleur en worden vast bij kamertemperatuur.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
solobiomooi-hippeshopsAmanprana-kokos-review.jpg

Ook een labtest voor Magnificent!!

EEEEK!!!!!!!!!!

Ik zie en hoor dit nu voor het eerst. Ik bestel al 12 jaar bij body en fitshop. vele duizenden euros dus ( niet een paar)
Daarbij heb ik hun aan honderden klanten geholpen die weer stuk voor stuk velen klanten hebben geworven.

fucked up. moet vanaf pagina 17 eens gaan lezen geloof ik.

---------- Toegevoegd om 00:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:32 ----------

in de fabriek zelf zullen ze wel bijna continue allerlei metingen aan het doen zijn...althans dat ben ik zelf bij meerdere bedrijven zo gewend. als klant van die fabriek verwacht ik ook papierwerk/bewijs/testjes bij wat ik in grote getallen afneem.
Ik moet nog goed kijken wat ik ga doen. B&F was het goedkoopst maar ook niet veel goedkoper dan anderen

ivo die gaat ragen in 3, 2, 1

Opzich is Body&fit nog steeds goedkoper dan XXL, ondanks dat in B&F 60% eiwit zit en in XXL 80%:

Je koopt 4540 x 0,6 = 2724g puur eiwit bij B&F voor € 44,93 (o.b.v. WheyPerfection met kortingscode)
Je koopt 1000 x 0,8 = 800g puur eiwit bij XXL voor € 24,95 (o.b.v. AllDayProtein)

44,93 / 2724 = € 0,0164941262848752 kost 1g puur eiwit bij B&F
24,95 / 800 = € 0,0311875 kost 1g puur eiwit bij XXL

0,0164941262848752 x 1000 = € 16,49 kost 1kg puur eiwit bij B&F

0,0311875 x 1000 = € 31,1875 kost 1kg puur eiwit bij XXL

1 Shake (30g eiwit) kost bij B&F 0,0164941262848752 x 30 = 0,49
1 Shake (30g eiwit) kost bij XXL 0,0311875 x 30 = € 0,94

Als ik het mij goed herinner kostte 1 shake bij B&F vroeger ook al € 0,49, het komt er dus op neer dat B&F met haar 'super deals' de prijsverhouding gewoon aanpast aan de verhouding die ze normaliter toepaste.

Conclusie: Het is geen 'superdeal' bij B&F, maar als je een laag budget hebt kun je beter bij B&F blijven i.p.v. naar XXL gaan.

Je moet in je shake van B&F 36g (30 x 1,2) doen i.p.v. 30g om hetzelfde resultaat te bereiken als de shake van XXL van 30g (dus om een eiwitgehalte van 80% te halen).

(Ik ben geen B&F fanboy, maar ik maak even een kanttekening van de feiten).

Het gaat hem hier over ethisch ondernemen, niet om een paar euros besparen. Gierige hollanders.

kapot.

Het gaat hem hier over ethisch ondernemen, niet om een paar euros besparen. Gierige hollanders.
Ik wil alleen vaststellen dat je met een laag budget, beter bij B&F blijft met dezelfde relatieve 'kwaliteit':
Conclusie: Het is geen 'superdeal' bij B&F, maar als je een laag budget hebt kun je beter bij B&F blijven i.p.v. naar XXL gaan.

---------- Toegevoegd om 20:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:49 ----------

B&F is anders wel 52% goedkoper (0,49 / 0,94 x 100% = 52%)

Mooi, maar naast de kwestie.

Opzich is Body&fit nog steeds goedkoper dan XXL, ondanks dat in B&F 60% eiwit zit en in XXL 80%:

.......

1 Shake (30g eiwit) kost bij B&F 0,0164941262848752 x 30 = 0,49
1 Shake (30g eiwit) kost bij XXL 0,0311875 x 30 = € 0,94

Als ik het mij goed herinner kostte 1 shake bij B&F vroeger ook al € 0,49, het komt er dus op neer dat B&F met haar 'super deals' de prijsverhouding gewoon aanpast aan de verhouding die ze normaliter toepaste.

Je moet in je shake van B&F 36g (30 x 1,2) doen i.p.v. 30g om hetzelfde resultaat te bereiken als de shake van XXL van 30g (dus om een eiwitgehalte van 80% te halen).

(Ik ben geen B&F fanboy, maar ik maak even een kanttekening van de feiten).

Dan moet je het wel eerlijk doen en vergelijken met de perfect whey protein van XXL.. ook een 4 kilo zak net als de 4,5 kilo emmers van B&F. Dan scheelt het niet veel... .
Dan is het :
1 shake (30 gr eiwit) B&F 0,49
1 shake (30 gr eiwit) XXL 0,52

Maar goed het gaat om het idee besodemieterd te worden...

Laatst bewerkt:
Dan moet je het wel eerlijk doen en vergelijken met de perfect whey protein van XXL.. ook een 4 kilo zak net als de 4,5 kilo emmers van B&F. Dan scheelt het niet veel... . Dan is het : 1 shake (30 gr eiwit) B&F 0,49 1 shake (30 gr eiwit) XXL 0,52 Maar goed het gaat om het idee besodemieterd te worden...
Klopt, het verschil is per kilo 1 euro, dan zou ik ook eerder naar XXL gaan i.v.m. de slechte reputatie van B&F.

Maar wat is eigenlijk het grote verschil tussen All Day Protein en Perfect Protein van XXL? Want het prijsverschil is enorm ???

Alle producten zijn nu in orde! Daar kun je vanuit gaan.
Volgens jou zijn alle producten in 'orde'.

Het zal toch zeer frappant zijn als bv. Isolaat perfection wel het goede aantal percentages eiwit bevat terwijl hun (topproduct, product waar ze bekend mee zijn geworden) whey perfection niet in orde was?

Begrijpelijk dat mensen b en f niet meer vertrouwen, en dan kan je wel zeggen dat het goed is maar mensen willen dit zwart op wit zien!

Ik overweeg alleen opnieuw te bestellen als alle percentages kloppen, zwart op wit Door een onafhankelijk lab.

kokosolie is geel van kleur, niet wit. Kost 1400 dollar per ton.

Wil niet zeggen dat je opgelicht bent. B&f voegt zo te horen kokosaroma toe. Dat maakt het juist duurder.

De goedkoopste olie op de markt is palmolie, gaat ook in margarine en kost de helft van kokosolie. Margarine is ook grijs voordat er kleurstof aan toegevoegd wordt om het op boter te doen lijken.

Volgens de site van BenF is hun kokosolie vrij van toevoegingen. Net zoals hun Whey niet zo Perfection

Ik had eerst een pot bij de Tuinen gehaald en daarna bij BenF.
Die van de Tuinen was smaak en geurloos maar die van BenF smaakt en ruikt naar kokos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven