MuscleMeat

(Centraal) Mr. Olympia 2014 updates topic

Wat bedoel je precies met ''het circuit''?
Als je hiermee wedstrijden bedoelt, Bonac heeft ook al een aantal wedstrijden achter de rug.

Niet gevolgd eigenlijk, voor het eerst aan het werk gezien op de tampa pro, waar hij heel verrassend verloor van Victor.

Je moet niet 1 onderdeel van het filmpje uit z'n context rukken, maar het hele filmpje bekijken en de feiten zien.

Dat stond er niet, op 8.30 zou alles duidelijk maken.

DLB vindk ook zo'n prut, ik vond die nummer 1 daar, hoewel ik nog nooit van d'r had gehoord, er echt fucking goed bij staan van wat ik heb gezien ( heb idd niet alles daarvan gezien dus misschien heb ik wel de lucky shots gezien )

de hele voorspelling en pre judging zoals ,,big cat ,, hem uitlegt klopt voor 1000 en ben het volledig mee eens een hoop atleten stonden er slechter bij als vorig jaar en een aantal is er zelfs helemaal niet op vooruit gegaan ik heb alles gezien en als we gaan zeiken over dat phill over de lijn staat heeft niks met de wedstrijd te maken dat hoort erbij en is slim ik heb kai en phill wel vaker zien strijden met een dubbele biceps elkaars armen wegduwen all in the game kai kan in de beste shape van zijn leven komen hij wint nooit een olympia puur omdat er teveel massa op een kort en gedrongen frame zit en totaal geen symmetrie heeft en let op mijn woorden william bonac is echt iemand voor de toekomst heeft nu echt goede publiciteit en sponsor nodig vind hem nu al mooier en beter als roeli winklaar voor zover de vergelijking opgaat en zoals big cat al zei een waardeloze mr olympia niks aan en erg voorspelbaar opa

Ben het bij nader inzien met een aantal zaken wel eens wat Phil betreft (met name door uitleg van Big Cat), maar dat neemt niet weg dat ik overall Kai gewoon de betere vond en het minst 'slechter dan vorig jaar' vond gezien zijn massa. Zeiken over dat phil over de lijn staat? Heeft niks te maken met de wedstrijd? Trollings toch? Of gewoon echt zo stom... Natuurlijk speelt dat wel degelijk een rol, en hoewel dat nooit te bewijzen valt is het gewoon een feit dat als er eentje van de vier 5 centimeter dichterbij gaat staan in de lijn die gewoon uiteindelijk groter oogt, hoe marginaal dat verschil ook mag zijn (maar absoluut niet verwaarloosbaar, dat kan je namelijk niet zeggen): het is echter wel een feit dat door dichterbij te staan hij groter oogt.

Maar goed, het zou de sport een hoop goeds doen als er eens wat concretere richtlijnen zouden worden opgemaakt m.b.t. waar wat voor waarde aan wordt toegekend. En dat er eens op een professionelere manier regels worden nageleefd en deelnemers worden gecorrigeerd waar nodig, of zelfs bestraft na waarschuwing. Kenners kunnen zeggen dat zij de rankings goed hadden (al kan iedereen dat natuurlijk zeggen, uhum), maar ik denk dat het niet geheel onterecht is dat er over het algemeen een redelijk bittere nasmaak heerst bij velen over het feit dat Phil heeft gewonnen. Te veel haken en ogen, plain and simple.

Ik denk overigens dat Phil in 2015 er wel voor zorgt dat hij er beter bijstaat dan ooit te voren, en ik weet niet of Kai dit kan opbrengen.

DLB vindk ook zo'n prut, ik vond die nummer 1 daar, hoewel ik nog nooit van d'r had gehoord, er echt fucking goed bij staan van wat ik heb gezien ( heb idd niet alles daarvan gezien dus misschien heb ik wel de lucky shots gezien )

Die nummer 1 stond er vorig jaar nog veel beter bij, maar was toen te gespierd. Het moet ook maar net bij de categorie passen he, vind dat altijd lastig te beoordelen.

Die nummer 1 stond er vorig jaar nog veel beter bij, maar was toen te gespierd. Het moet ook maar net bij de categorie passen he, vind dat altijd lastig te beoordelen.

Echt? Dacht dat ze echt van uit 't niks kwam haha :') Volg al die verschillende klasses ook niet echt zo maar vond dit wel tof om te zien, wat een fysiek die meid.

Echt? Dacht dat ze echt van uit 't niks kwam haha :') Volg al die verschillende klasses ook niet echt zo maar vond dit wel tof om te zien, wat een fysiek die meid.

Nr 1 daar is al heel lang onjuist beoordeeld en geplaatst.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En Wolf is beter dan? Geen kuiten, nauwelijks triceps, biceps & lats assymetrisch.
Epic shoulder to waist ratio. Veel betere conditionerening. En who cares about kuiten? Coleman had ook geen kuiten:rolleyes:
Wolf en Ramy boven Kai en Phil :roflol:
Nee, de winnaar heeft een gut die enkel onder doet voor Roelly en vertoont, zoals je hieronder kan zien sterke tekenen van Palumboism. Oftewel: alles wat er mis is met pro bodybuilding!

Phil Palumbo.jpg

Met de niet BB categorien waag je je aan moeilijke dingen, omdat de judging heel arbitrair is en verschilt van jaar tot jaar, en wedstrijd tot wedstrijd. Dus dat zal altijd een heikel punt blijven. Kijk naar de MP, waar Buendia wint van Hadovic. Dit keer kozen ze duidelijker voor de zachtere, rondere fysiek. Waar je conditioning in een wedstrijd je troef is, kan het de volgende een negatief punt worden.

Zo ook bij de vrouwen. DLB zit in een categorie apart. Ze was een pionier in de zin dat ze bij de eerste was die AAS gebruik veel teugschroefden om zich te gaan focusen op GH, met als resultaat die echt peelde look en die cannonball delts. Maar als dat niet de look is die ze willen, dan eindigt ze niet eerste.

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

Nee, de winnaar heeft een gut die enkel onder doet voor Roelly en vertoont, zoals je hieronder kan zien sterke tekenen van Palumboism. Oftewel: alles wat er mis is met pro bodybuilding!

Palumboism is een korte blokkige fysiek die uit zen voegen barst omdat je teveel massa probeert te krijgen op een frame dat het niet aankan. Als je daaraan denkt bij de huidige pro's, dan denk je eerst aan Branch Warren, en de eerst daarop volgende ? Kai Greene : al zen massa puilt uit zen frame, terwijl zen armen en traps sterk achterblijven. Phil had geen echte gut, zen abs waren gewoon plat.

Haha, 2011 tegenover 2014. R.I.P. Phil.

Kai was de terechte winnaar. De grapefruit zal hem altijd blijven achtervolgen. Phil had 3e moeten worden. Phil Cheath... Zelfs Dennis was beter. Die zag er duidelijk de humor van in met de confetti over zich heen...LOL

Waarom Phil cheat? Ondanks dat ik vind dat hij de terechte winnaar is, hij cheat niet. Het zou dan de jury zijn die cheat en niet Phil. Hij doet gewoon zijn best om te winnen elk jaar.

In het geval van Roelie was het gewoon verkeerd laden met teveel insuline denk ik.
Hij heeft het in ieder geval zwaar verpest. Te veel op massa en volheid gefocussed.

Ik denk dat ik te weinig van bb snap, want ik begrijp niet dat Ramy MAAR 7e eindigt.

Simpel, IFBB jury verwacht dat je shredded bent over je hele lijf dus niet enkel langs de voorkant. Het vet op de glutes en de hamstrings is voor velen hetgeen wat als laatste verdwijnt. Daar heeft Ramy een groot probleem, daar wordt hij op afgerekend. Degene met de minste fouten wint, niet degene met de meeste spiermassa zo is het al jaren in de IFBB.

Persoonlijk hoeven shredded glutes voor mij ook niet maar het is wel een manier om hard werk te kunnen belonen. Het is nu al een sport die veelal bepaald wordt door genetische aanleg.

In het geval van Roelie was het gewoon verkeerd laden met teveel insuline denk ik.
Hij heeft het in ieder geval zwaar verpest. Te veel op massa en volheid gefocussed.

Wie shredded is wordt beloond, zie Branch. Dus hopelijk beginnen ze dat eens te beseffen naar de toekomst toe. Overigens zoals iemand al zei, lijkt het wel zo dat Phil louter op z'n talent teert. Dat verschil met 2011 is immens.

idd Davy. ALS Ramy kurkdroog staat zou hij toch altijd mr O moeten zijn. Maar heeft mss z'n kop & cultuur niet mee.

Waarom Phil cheat? Ondanks dat ik vind dat hij de terechte winnaar is, hij cheat niet. Het zou dan de jury zijn die cheat en niet Phil. Hij doet gewoon zijn best om te winnen elk jaar.

Haha niet? Elk jaar over die streep staan. Letterlijk ELK JAAR.

---------- Toegevoegd om 09:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:26 ----------

Wat een beest! Had van mij wel hoger mogen eindigen.

Hele achterkant was waterig en zacht. Zo kan je niet winnen.

Blijkbaar heeft niemad er last van anders hadden ze elk jaar wel een klacht ingedient. als je op die foto kijkt die 2 pagina's terug staat, daar zie je dat Dennis Wolf ook voor de lijn staat. (ondanks dat je zijn voeten niet kunt zien) Hij heeft er toch ook geen voordeel uit gehaald.

Ze zullen allemaal niet precies op het lijntje staan en toevallig staat Phil op de foto als hij ervoor staat.

Het zijn net mutanten zo groot. Bizar dat het lichaam met behulp van wat chemische middelen tot zo een groei kan komen en dan ook nog in leven blijven.

...
Palumboism is een korte blokkige fysiek die uit zen voegen barst omdat je teveel massa probeert te krijgen op een frame dat het niet aankan. Als je daaraan denkt bij de huidige pro's, dan denk je eerst aan Branch Warren, en de eerst daarop volgende ? Kai Greene : al zen massa puilt uit zen frame, terwijl zen armen en traps sterk achterblijven. Phil had geen echte gut, zen abs waren gewoon plat.

Een paar kenmerken van Palumboism:
The condition is first characterised by the sudden development of an enormous midsection whereby the entire width of the trunk, ribcage and pelvis grows disproportionately whilst the oblique muscles will thicken rapidly and the abdomen will become distended with the patient unable to hold in their stomach.
Voila:
8895-phil-heath-245_final_zpsc65aedfd.jpg
The condition is further characterised by chronic metamorphasies of the facial and cranial features, culminating in thick folds of dermal tissue round the mouth and thickening of the Levator labii. Mandibular and mental protuberance hypertrophy and overall cranial hyperplasia, accompanied by a dramatic increase in the size of the frontal ridge follows.
Kijk op deze vergelijking eens hoe de schedel van Phil aan het misvormen is!:eek!: Zijn voorhoofdsbeen groeit en zijn oogkassen steken steeds verder uit, net zoals de neanderthaler hierboven. De regressie van zijn midsection in de loop der jaren spreekt ook voor zich.
cNP8UGe.png

Dat Branch deze kenmerken nog meer vertoont is waar. Dat die zich uberhaubt heeft geplaatst is al een nagel in de doodskist van pro bodybuilding; laat staan dat hij zesde is geworden. Geen van beide zijn zo vergevorderd als Palumbo en Kovacs, maar wel beangstigend hard onderweg!

Voor de gienteresseerden in het fenomeen Palumboism:

Misschien wordt de palumbosm look de nieuwe standaard in de toekomst?

Terug
Naar boven