MuscleMeat

(Centraal) Mr. Olympia 2014 updates topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dayuum. Heb je toevallig ook een pic van hun naast elkaar met back double bicep pose?

Potverdomme wat een fysiek heeft die Ramy, hopelijk krijgt hij zijn achterkant volgend jaar wat scherper en harder.

Iemand merkte gisteren nog op dat ie daarvoor mss met een andere trainer gaat moeten werken, omdat Dennis James altijd zelf wel bekend stond om het feit dat ie nooit volledig droog kwam te staan voor wedstrijden.

Mooi he die foto's op FB van Dennis James. Heb de hele tijd willen vragen om een back pic ter vergelijking maar heb 't maar niet gedaan :p

Vanaf de voorkant was Ramy gewoon Mr. O, jammer dat de achterkant ook mee schijnt te tellen.

Mooi he die foto's op FB van Dennis James. Heb de hele tijd willen vragen om een back pic ter vergelijking maar heb 't maar niet gedaan :p

Vanaf de voorkant was Ramy gewoon Mr. O, jammer dat de achterkant ook mee schijnt te tellen.

Was toch algemeen wat zachter hoor, vergelijk maar eens met foto's van de 2013 NY pro.

Volgens mijn criteria had je waarschijnlijk een line-up gehad als :

1.Dennis Wolf
2.Big Ramy
3.Shawn Rhoden
4.Phil Heath
5.Kai Greene
6.Steve Kuclo
7.Dexter Jackson
8.Juan Morel
9.William Bonac
10.Branch Warren

Maar goed, de criteria in de IFBB zijn wat ze zijn, en je wordt nu eenmaal meer vergeleken met de mensen naast je in de pikorde van je callout, en met je conditie van vorige jaren en vorige wedstrijden, dan in het algemeen. Maar mss moeten ze inderdaad maar eens overwegen om daar verandering in te brengen, want dit jaar was saai en voorspelbaar.

ik zie de WBFF de IFBB nog een keer overvleugelen, hartstikke leuk die Massamonsters maar zijn commercieel niet echt interessant. de WBFF is de IFBB al mijlenver voorbij bij de vrouwen klasse, de misses olymopia bikini en figuere worden naar mijn weten niet eens geplaatst als ze meedoen bij de WBFF.

ook zijn ze nieuwe beste Klasse aan het 'vernken' de grootste groeimarkt is de MAP, door de nieuwe richtlijnen wint dadelijk de grootste ecto met een 6 pack en witte tanden deze competitie.

voordat mensen mijn beginnen te bashen, leer je geschiedenis Larry Scott commercieel heel aantrekkelijk. toen misschien wel de beste BB ooit Sergio Olivia, Commercieel niet aantrekkelijk werd geslachtofferd voor Arnold. het is nu waarschijnlijk moeilijk voor te stellen maar Frank Zane was begin jaren 70 (pre Pumping iron) commercieel aantrekkelijker dan Arnold, tijdschriften met Frank op de cover verkochten aanmerkelijk beter.

na pumping iron kwam bb op zijn hoogtepunt, arnold werd een filmster en Frank Zane en Columbo hadden een geweldige rivaliteit, dit komt omdat hoe hard het ook klinkt deze heren er geweldig uitzagen en je er ook zo uit wou zien, ze konden een pak dragen liepen gewoon over straat,waren nog geen freaks. in die tijd werd de MR O uitgezonden door CBS op Nationale TV.

1980: Columbo had een blessure en was gestopt de rivaliteit ging tussen Dickerson en Zane, arnold was aan het trainen voor Conan en zou niet meedoen, op het laatste moment schreef hij zich in, en won de Mr O, terwijl de hele wereld kon zien dat dit totaal oneerlijk was, op dat moment heeft cbs zich teruggetrokken en is de mr o nooit meer op nationale tv te zien zijn.

vanaf dat moment kwamen de donkere jaren voor de Mr o, Lee Haney kwam ten tonele, een geweldige atleet maar ook de saaiste, Rich Gaspari en Berry de Mey gaven deze jaren kleur, Berry de Mey is nog steeds de atleet met de meeste magazine covers (!) maar omdat de IFBB krampachtig probeerde hun imago op te vijzelen won deze nooit.

na Lee haney kwam een heel nieuw soort Atleet ten tonele en toen ging het helemaal mis, Dorian Yates, de eerste atleet met een gut, geweldige massa i.c.m. de hardheid die de wereld nog nooit had gezien regeerde hij met harde hand en de rest is geschiedenis.

ook zijn ze nieuwe beste Klasse aan het 'vernken' de grootste groeimarkt is de MAP, door de nieuwe richtlijnen wint dadelijk de grootste ecto met een 6 pack en witte tanden deze competitie.

Dat is bij de WBFF fitness klasse ook zo hoor :p Zijn gewoon geen leuke dingen, zowel IFBB MP of WBFF fitness, omdat ze je voor groot deel beoordelen op look, uitstraling, gezicht, haar en wat nog allemaal, en niet op je fysiek. Je bent dan ook nog eens compleet verboden van de flexen of zo, wat het al moeilijker maakt om je sterke kanten te tonen, dus eigenlijk moet je aan die categorien al niet beginnen als je niet een leuk fris kapsel en een volle kop haar hebt, mooie witte tanden, een killer smile en de looks van een model.

Gelukkig is er bij de WBFF ook nog een muscle model categorie ...

voordat mensen mijn beginnen te bashen, leer je geschiedenis Larry Scott commercieel heel aantrekkelijk. toen misschien wel de beste BB ooit Sergio Olivia, Commercieel niet aantrekkelijk werd geslachtofferd voor Arnold. het is nu waarschijnlijk moeilijk voor te stellen maar Frank Zane was begin jaren 70 (pre Pumping iron) commercieel aantrekkelijker dan Arnold, tijdschriften met Frank op de cover verkochten aanmerkelijk beter.

na pumping iron kwam bb op zijn hoogtepunt, arnold werd een filmster en Frank Zane en Columbo hadden een geweldige rivaliteit, dit komt omdat hoe hard het ook klinkt deze heren er geweldig uitzagen en je er ook zo uit wou zien, ze konden een pak dragen liepen gewoon over straat,waren nog geen freaks. in die tijd werd de MR O uitgezonden door CBS op Nationale TV.

1980: Columbo had een blessure en was gestopt de rivaliteit ging tussen Dickerson en Zane, arnold was aan het trainen voor Conan en zou niet meedoen, op het laatste moment schreef hij zich in, en won de Mr O, terwijl de hele wereld kon zien dat dit totaal oneerlijk was, op dat moment heeft cbs zich teruggetrokken en is de mr o nooit meer op nationale tv te zien zijn.

vanaf dat moment kwamen de donkere jaren voor de Mr o, Lee Haney kwam ten tonele, een geweldige atleet maar ook de saaiste, Rich Gaspari en Berry de Mey gaven deze jaren kleur, Berry de Mey is nog steeds de atleet met de meeste magazine covers (!) maar omdat de IFBB krampachtig probeerde hun imago op te vijzelen won deze nooit.

na Lee haney kwam een heel nieuw soort Atleet ten tonele en toen ging het helemaal mis, Dorian Yates, de eerste atleet met een gut, geweldige massa i.c.m. de hardheid die de wereld nog nooit had gezien regeerde hij met harde hand en de rest is geschiedenis.

Ja, maar een ecto met witte tanden en wat zichtbare abs is ook commercieel interessant, bewijzen zowat alle reclames. Dus je spreekt jezelf tegen. De sport interessanter maken voor mensen wie het toch niet kan schelen wie symmetrischer, droger, groter is, maakt het net minder interessant voor ons. Want waarom zou ik nog men best doen om wat massa aan te zetten en zwakke punten weg te werken, en men vel zo dun als papier te krijgen, als de zachte jeanet naast me met de prijs gaat lopen omdat hij vriendelijker kan knipogen naar de jury ?

sorry, na het teruglezen van mij post zie ik dat ik me punt niet echt heb gemaakt.

jongens als (ja hij wordt hier gehaat en mijn vriend is het ook niet) Tavi Castro, shaun stafford de harriston broertjes die verkopen wel, en die hebben zeker een mate van spierkwaliteit. daarnaast is het verschil bij de wbff en de nieuwe richtlijnen van de ifbb

- de lange broeken (ifbb) kleine broekjes (wbff) dus de benen tellen bij de wbff wel degelijk mee.
- glamour en aantrekkelijk maken van het event (http://www.youtube.com/watch?v=Mem_YuthIeM)

daarbij geef ik aan dat de drempel bij de ifbb te hoog wordt, want hoeveel mensen zijn er niet (5 in mijn omgeving al) die zijn begonnen bij map maar zijn doorgestoten naar bodybuilding, door deze wijziging in map prijzen ze zichzelf uit de markt en gaat de wbff alleen aan markt winnen.

ik weet trouwens niet of je op de hoogte ben van de wijzigingen in de iffb map, maar je mag nog wel hard komen maar niet vol, en te rond.

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:48 ----------

sorry, na het teruglezen van mij post zie ik dat ik me punt niet echt heb gemaakt.

jongens als (ja hij wordt hier gehaat en mijn vriend is het ook niet) Tavi Castro, shaun stafford de harriston broertjes die verkopen wel, en die hebben zeker een mate van spierkwaliteit. daarnaast is het verschil bij de wbff en de nieuwe richtlijnen van de ifbb

- de lange broeken (ifbb) kleine broekjes (wbff) dus de benen tellen bij de wbff wel degelijk mee.
- glamour en aantrekkelijk maken van het event (http://www.youtube.com/watch?v=Mem_YuthIeM)

daarbij geef ik aan dat de drempel bij de ifbb te hoog wordt, want hoeveel mensen zijn er niet (5 in mijn omgeving al) die zijn begonnen bij map maar zijn doorgestoten naar bodybuilding, door deze wijziging in map prijzen ze zichzelf uit de markt en gaat de wbff alleen aan markt winnen.

ik weet trouwens niet of je op de hoogte ben van de wijzigingen in de iffb map, maar je mag nog wel hard komen maar niet vol, en te rond.

daarbij had ik het wel een mooie wijziging gevonden van de ifbb als ze dit jaar voor shaun rhoden hadden gekozen, is bij far de mooiste athleet alleen mist hij wat massa, door daar voor te kiezen geef je een signaal af van mooier is niet altijd beter maar zoek de goede conditionering en verhoudingen

Iemand merkte gisteren nog op dat ie daarvoor mss met een andere trainer gaat moeten werken, omdat Dennis James altijd zelf wel bekend stond om het feit dat ie nooit volledig droog kwam te staan voor wedstrijden.

Dat zou inderdaad een goede mogelijkheid zijn aangezien Dennis James dan waarschijnlijk een andere visie heeft richting een contest. Zou hem wel echt graag goed droog willen zien volgend jaar. Hij stond er in elk geval wel al veel beter bij dan vorig jaar dus hopelijk trekt hij deze lijn door nu.

Ik ken het verschil echt wel hoor, ben zelf WBFF athleet ;)

Ik ken het verschil echt wel hoor, ben zelf WBFF athleet ;)
Ik dacht dat je bij MAP altijd van die belachelijk lange broeken moest dragen, dit is inderdaad beter dan bij de IFBB.

Begrijp dan niet waarom REUS niet de overstap maakt naar WBFF zeker nu hij de overstap heeft gemaakt van bodybuilding naar MAP. Met zijn benen is het zonde om ze te verbergen achter zo'n lange broek.

o sorry wist niet dat de olympia alleen uit de open klasse bestond.

de leukste klasse deze mr o was toch wel duidelijk de 212, zodeknetter wat staan die gozers hard zeg, dat viel me erg tegen bij de open klasse

o sorry wist niet dat de olympia alleen uit de open klasse bestond.

de leukste klasse deze mr o was toch wel duidelijk de 212, zodeknetter wat staan die gozers hard zeg, dat viel me erg tegen bij de open klasse

Ja, en dan vond ik Flex nogal off dit jaar, maar pakt toch zen derde titel. Niet onterecht, als stond Correa wel enorm scherp.

Flex zoals ie de voorbije twee jaar stond haalt makkelijk top 6-8 bij de open klasse. Zoals ie dit jaar stond mss net geen top 10, dus hoop dat ie volgend jaar weer zen goeie vorm vind. Zal waarschijnlijk meest spannende van de volgende O zijn, dat Flex zen kans waagt in de open :p

• Topic Starter Topic Starter
De routines in HD

[Link niet meer beschikbaar]

Toegegeven, ik ben een Kai Greene fan en ben geen expert, maar hij had hem dit jaar volgens mij toch echt verdiend. Vorig jaar was Phil gewoon terecht beter in shape, Phil zag er volgens mij sowieso vorig jaar beter uit. Z'n pens was volgens mij uitzonderlijk matig. Je zou zelfs kunnen betogen dat hij op plek 3 zou kunnen eindigen.

http://i.imgur.com/Q8MBj8c.png
http://i.imgur.com/67AXM8A.png
http://i.imgur.com/I9NLUAT.png
http://i.imgur.com/DBKbziB.png
http://i.imgur.com/EOv3yzC.png
http://i.imgur.com/A2cAOcg.png

Als ik dan vervolgens zie hoe Phil eigenlijk gewoon de boel belazerd heeft (al dan niet bewust) met de line-ups meerdere malen (en ook bij de laatste pose nog eens) aanzienlijk voor de lijn te gaan staan (ook Wolf deed dit een keer), dan is het gewoon jammer dat het erop lijkt dat dit toernooi/deze sport kennelijk zijn integriteit verloren heeft en dat er nog een hoop moet gebeuren voordat ze hun credibility weer terughebben wat mij betreft. En kom nou niet met onzin dat die paar centimeter niet uitmaakt (het gaat in de laatste foto zelfs om 4-5 centimeter) want dan snap je het niet.

http://i.imgur.com/sVT4nn4.jpg
http://i.imgur.com/4dgGUSO.png
http://i.imgur.com/p48yS7P.pnghttp://i.imgur.com/p48yS7P.png

Volledig mee eens!

Ja, en dan vond ik Flex nogal off dit jaar, maar pakt toch zen derde titel. Niet onterecht, als stond Correa wel enorm scherp.

Flex zoals ie de voorbije twee jaar stond haalt makkelijk top 6-8 bij de open klasse. Zoals ie dit jaar stond mss net geen top 10, dus hoop dat ie volgend jaar weer zen goeie vorm vind. Zal waarschijnlijk meest spannende van de volgende O zijn, dat Flex zen kans waagt in de open :p

Vond hem niet echt off staan, zijn rug is een stuk beter geworden, maar ik vind de verhoudingen en de conditionering gewoon mooier bij de 212 klasse alleen viel die Japanner me erg tegen, die stond voor 2 weken geleden nog knijter hard maar nu viel die echt een beetje uit de toon

Terug
Naar boven