XXL Nutrition

chest struggles...

tetterpopko

Advanced Bodybuilder
Waardering
363
Lengte
1m84
Massa
89kg
Vetpercentage
16%
Ik krijg mijn chest maar niet goed in proportie, qua volume en qua kracht al helemaal niet. Ik zit nu al tijden vast op 90kg en daar heb ik de ene week meer moeite dan de andere week, 90kg is dan ook me 1rm terwijl me 1rm op deadlift 170kg is en squat 130kg. Ik train chest 2x in de week, de eerste meer op de focus op kracht en de andere met wat meer volume alleen zie ik er gewoon geen progressie erin.

Als iemand hier is die dit zelf ook heeft en een manier weet om hieruit te breken, please let me know ben het zat om zo weinig te benchen

Ja ik heb deze stuggles ook, met squat en deadlift working sets van 105kg wat voor mij toch 1.5x bodyweight is en met benchpress krijg ik 60kg nauwelijks weg en zijn de helft van m'n working sets met spotters. :o

Ben wel benieuwd of mensen hier tips voor hebben.

Trainingsjaren?
Voeding?
Manier van trainen?

info info info.

Ik vind je bench in verhouding met je squat en deadlift helemaal niet zoveel achterlopen, ik heb ongeveer dezelfde krachtstats en ook deze verhouding.

Je verhouding met de dl en squat is niks mis mee.

Trainingschema?

• Topic Starter Topic Starter
Trainingsjaren?
Voeding?
Manier van trainen?

info info info.

aangezine het vakantie is train ik als volgt.
maandag chest en back
dinsdag schouders en armen
woensdag benen en buik
donderdag rust
vrijdag chest en back
zaterdag schouders en armen
zondag legs

Dit schema verandert na de vakantie weer omdat ik nu veel vrije tijd heb en weinig doe

Chest pak ik op maandag zwaar, verder heb ik geen strak schema waar ik me aan hou ik bouw op vanaf 60kg met 12 reps steeds 2 reps lager met meer gewicht tot ik bij me max kom 90k wat me dan 1-2 lukt

- train nu 3 jaar ongeveer tussendoor wel schouder uit de kom gehad, ik let zeker op wat ik eet zorg dat ik me dagelijkse hoeveelheid eiwitten binnen krijg

JE doet de oefening niet goed ?

Op andere chest oefeningen gaan focussen, bench even laten voor wat 't is, en ook triceps goed trainen, en gewoon na 2-3 weken BP weer oppakken en kijken of je er nu wel doorheen kunt breken

Heeft waarschijnlijk met je lichaamsverhoudingen te maken. Vermoedelijk heb je vrij lange ledematen, in iedergeval lange armen en waarschijnlijk een korte romp. Toen ik nog barbell benchte was mijn deadlift ook letterlijk 2x zo hoog als mijn bench.

Als je veel tijd hebt zou je beter een UB/LB split doen. Schouders, rug, borst en abs op dag 1; benen en armen op dag 2. Als je vooruit wil op je bench, gewoon 3x per week benchen.

Schouders en armen de dag na een chesttraining.
Die zou je beter samen nemen. Toch zeker je triceps.
De rug doe je dan beter op een andere dag met de biceps.

Als je de volgende dag niks voelt wanneer je schouders en triceps doet, de dag ervoor gebencht hebt. Dan train je borst niet zodanig goed denk ik.

Probeer eens wat meer de borst te isoleren met flyes, maar dan een licht gewicht nemen dat je een mooie bijna halve cirkelvormige beweging kan maken. Zeer goed voor binnen en buitenkant chest.
. Je kan ook pushups doen met een rugzak vol ijzer.
De rug en de borst zijn echt groepen waar je moet doorgaan. Die zou ik nooit op dezelfde dag nemen. Veel te veel oefeningen mogelijk.
Bench press, Incline (bovenkant), Decline(onderkant), Flyes(binnekant, buitenkant), pushups, close grip, skullcrushers, dips : borst, tri
Rows bent over, one arm, seated en pullups, pulldowns : rug

Sounds legit Lompe Boer.

hallo ik post dit even hier om 15 post te krijgen zodat ik een topic kan openen die best belangerijk is.

overigens heel erg dom dat je minimaal 15 posts moet hebben voordat je een topic kunt opnene

Ik kan niet wachten op je belangerijke topic.

Schouders en armen de dag na een chesttraining. Die zou je beter samen nemen. Toch zeker je triceps. De rug doe je dan beter op een andere dag met de biceps. Als je de volgende dag niks voelt wanneer je schouders en triceps doet, de dag ervoor gebencht hebt. Dan train je borst niet zodanig goed denk ik. Probeer eens wat meer de borst te isoleren met flyes, maar dan een licht gewicht nemen dat je een mooie bijna halve cirkelvormige beweging kan maken. Zeer goed voor binnen en buitenkant chest. . Je kan ook pushups doen met een rugzak vol ijzer. De rug en de borst zijn echt groepen waar je moet doorgaan. Die zou ik nooit op dezelfde dag nemen. Veel te veel oefeningen mogelijk. Bench press, Incline (bovenkant), Decline(onderkant), Flyes(binnekant, buitenkant), pushups, close grip, skullcrushers, dips : borst, tri Rows bent over, one arm, seated en pullups, pulldowns : rug

Heb jij meer borstspieren dan een normale mens of ligt dat aan mij?

Ik zou aanraden om eens te switchen voor een aantal weken van barbell presses naar dumbbell presses

Heb jij meer borstspieren dan een normale mens of ligt dat aan mij?

Het zal aan jou liggen want zo werken de verschillende oefeningen wel. Al is er wel geen binnenkant en buitenkant maar daar voel je de stretch in flyes. Doe zelf eens flyes je zal zien :D

Terug
Naar boven