AndroidHealthClinic

Breaking News Chili getroffen door aardbeving 1000x sterker dan Haiti

Damn dat is wel een flinke... Hopelijk niet teveel slachtoffers, zal wel globally veel schade aanrichten...

:(

"vloedgolf op de paaseilanden" nasty

not_this_shit_again.jpg

+ 1 :roflol:

Gelukkig heb ik niets gegeven aan Haïti, moet ik ook niets aan geven aan Chili.:cool:

Zal wss ook niet nodig zijn want men spreekt maar over 78 doden tot nu toe.

Laatst bewerkt:
Lekker Chili saus op mn tartaartje :D

Daar gaan we weer met de inzamelacties... Haal jullie geldbeugel maar weer boven.

Vraag me af wat er nog ingezameld zou worden als we zelf ooit getroffen worden.

Daar gaan we weer met de inzamelacties... Haal jullie geldbeugel maar weer boven.

Vraag me af wat er nog ingezameld zou worden als we zelf ooit getroffen worden.

We hebben hier ooit een aardbeving gehad in de jaren '90 geloof ik, maar dat was nauwelijks merkbaar :D
Komt omdat we redelijk ver buiten zo'n breuklijn liggen van een tektonische plaat. De landen die het dichtst in de buurt liggen van zo'n breuklijn hebben ook de grootste risico's en heftigste aardbevingen zoals Haiti, Japan en landen aan de westkust van Zuid-Amerika dus. De meest dichtstbijzijnde is bij Spanje die doorloopt richting Turkije.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

We hebben hier ooit een aardbeving gehad in de jaren '90 geloof ik, maar dat was nauwelijks merkbaar :D
Komt omdat we redelijk ver buiten zo'n breuklijn liggen van een tektonische plaat. De landen die het dichtst in de buurt liggen van zo'n breuklijn hebben ook de grootste risico's en heftigste aardbevingen zoals Haiti, Japan en landen aan de westkust van Zuid-Amerika dus. De meest dichtstbijzijnde is bij Spanje die doorloopt richting Turkije.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Idd weet ik.

Eigenlijk is het gewoon niet slim om op plaatsen te gaan wonen waarvan je weet dat ze om de zoveel jaar ernstige aardbevingen voortbrengen. Om daar bij elke aardbeving dan geld in te pompen is zo mogelijk nog dommer.

Idd weet ik.

Eigenlijk is het gewoon niet slim om op plaatsen te gaan wonen waarvan je weet dat ze om de zoveel jaar ernstige aardbevingen voortbrengen. Om daar bij elke aardbeving dan geld in te pompen is zo mogelijk nog dommer.

Ik denk toch dat het voor veel mensen geen kwestie is van willen.

Idd weet ik.

Die mensen worden daar toch geboren, hoe bedoel je het is niet slim om daar te wonen?:roflol:

Anders sturen we ze gewoon geen geld meer, moeten ze maar niet op een breuklijn geboren worden.

Die mensen worden daar toch geboren, hoe bedoel je het is niet slim om daar te wonen?:roflol:

Anders sturen we ze gewoon geen geld meer, moeten ze maar niet op een breuklijn geboren worden.
Ja natuurlijk heb ik het niet over de pasgeborenen maar over de ouders, moet ik nu alles uitleggen? :o

Idd weet ik.

Als jij op een breuklijn zou wonen, zou jij dan je hele hebben en houden verkopen en familie achterlaten om 1000km verder een nieuw leven op te bouwen, en vaak nog een nieuwe taal leren etc. Afgezien daarvan hebben de meesten er gewoon het geld niet voor.

Nu bon, bij dergelijke rampen als er acties op poten gezet worden, stort ik ook altijd wat. 't Is niet omdat het de ver van ons bed show is, dat we ons er niks van moeten aantrekken. Ik denk altijd: we mogen onze beide pollekes kussen dat we in een land als België /nederland leven.

Eerlijk? Als ik zou weten dat 10 jaar geleden nog het hele dorp is kapot gebeefd en de kans vrij groot is dat zich dat zal herhalen in een vergelijkbare periode, dan ben ik sneller weg dan de meesten platentektoniek kunnen zeggen.

Je kan er heel je kapitaal naartoe storten, dat zal dan nog een druppel op een hete plaat zijn en blijven. Heropbouw wordt binnen een aantal jaar teniet gedaan. De bevolking blijft vrolijk bossen kappen tot het hele zootje weer weggespoeld wordt door modderstromen omdat de bovengrond geen stabiliteit meer heeft.

Ondertussen is er geen bestuur om de zaken op orde te brengen, geen economie om enig uitzicht te bieden, kortom er is daar geen enkel fundament om überhaupt ooit een stabiel land (letterlijk en figuurlijk) tot stand te brengen.

Dus als mensen geld storten dan moeten ze beseffen dat ze vooral hun geweten aan het sussen zijn. (En zelfs dat is eigenlijk onterecht).

Ik ben van mening dat we vooral noodhulp moeten bieden om die mensen daar weg te krijgen. En die noodhulp moet door de verschillende buitenlandse regeringen geregeld worden, deze mag niet afhangen van de goodwill van de burgers.

Ik vind het soms moeilijk te verkroppen dat het vaak mensen zijn die het al zwaar genoeg hebben die vaak worden getroffen door dergelijk catastrofes.

Ik vind het soms moeilijk te verkroppen dat het vaak mensen zijn die het al zwaar genoeg hebben die vaak worden getroffen door dergelijk catastrofes.

it's a hard rock life...

het zou zeker niet misstaan als zoiets zou gebeuren in een westerse maatschappij, het zou goed doen voor ons eens een toontje lager te doen zingen:)

Maaruh.. die vloedgolven, worden dus gemeten op zee, en daar begon die met op ze hoogst 2,7 meter..

Nu las ik dat die vloedgolf van een paar jaar geleden 25 meter hoog was aan de kust bij impact.

Wat word nu dan de hoogte bij impact.. of zal dat wel meevallen?
Weet niet of het al gebeurt is of niet meer gebeurt.?

Misschien iemand een antwoord:)

Tgoh ja, bij het lezen van dergelijke miserie zou een mens blij moeten zijn dat het enigste waar we ons druk over moeten maken, het feit is dat er weer inzamelacties zouden gehouden worden.. Op zich heb ik er trouwens geen probleem mee, als er dergelijke zaken voorvallen geef ik altijd wel iets, als het ons zou overkomen, zouden we ook niet willen dat niemand ons wil helpen.

Dat is waar maar het enige spijtige aan heel de zaak is dat het zo kapitalistisch is en mensen uit zijn om er geld uit te maken.

Terug
Naar boven