AndroidHealthClinic

Chlomid..

Anoniem1983

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
11
Zijn er eigenlijk nog wel gegronde redenen om Chlomid toe te dienen nu iedereen spontaan aan de Nolva is geslagen voor zowel het opstarten van je eigen test.aanmaak als het onderdrukken van oestrogeen?

Groeten M.

wat mij betreft niet ;) nolva heeft net wat jij zegt zowel de eigenschap dat het test opstart en oestrogeen drukt, daarnaast veel minder sides en daarnaast is er de laatste tijd aan clomid haast niet meer te komen!

• Topic Starter Topic Starter
Latin spirit zei:
wat mij betreft niet ;) nolva heeft net wat jij zegt zowel de eigenschap dat het test opstart en oestrogeen drukt, daarnaast veel minder sides en daarnaast is er de laatste tijd aan clomid haast niet meer te komen!

Daarom vond ik het ook een goeie vraag:D

Nice avatar Latin! Nieuwe plannen? :D

hehehe maar het verschil tussen jou en mij is dat ik niet gesponsored wordt door XXL Nutrition.....

oke misschien schelen we ook nog een kilo of 25 aan schone spiermassa :p

Dan is het overbodig om zowel clomid EN nolva te gebruiken ???

Volgens mij is dit gewoon weer een mani zoals die wel es vaker door t forum heen gaat (refererend naar de anti e's discussie). Probleem met hormonen en aanverwante middelen is dat dit zelf door wetenschappers nog steeds niet helemaal doorgrond is, mede door zogenaamde risico's die aan deze middelen zitten en het testen op proefpersonen met overdoseringen erg moeilijk maakt. Het gaat hierbij slechts om mijn persoonlijke mening maar ik vind dat het "moeilijk aan te komen" van een middel natuurlijk nooit een reden mag zijn om het dan maar ff te schrappen. In een nakuur zou ik beide, dus oa clomid en nolvadex.

inVorm zei:
Volgens mij is dit gewoon weer een mani zoals die wel es vaker door t forum heen gaat (refererend naar de anti e's discussie). Probleem met hormonen en aanverwante middelen is dat dit zelf door wetenschappers nog steeds niet helemaal doorgrond is, mede door zogenaamde risico's die aan deze middelen zitten en het testen op proefpersonen met overdoseringen erg moeilijk maakt. Het gaat hierbij slechts om mijn persoonlijke mening maar ik vind dat het "moeilijk aan te komen" van een middel natuurlijk nooit een reden mag zijn om het dan maar ff te schrappen. In een nakuur zou ik beide, dus oa clomid en nolvadex.

bedankt, duidelijk antwoord

inVorm zei:

Nou het is geen mani... of het is een grote mani want vele amerikanen doen ook niet meer aan de clomid als je zo leest op die boards.

Dat clomid niet meer zo populair is kwam toen uit onderzoek bleek dat nolva eigenlijk net zo goed testosterone opstartte. Bij nolva zat je vervolgens niet met de nogal vervelende bijwerkingen zoals bij clomid vaak gemeld worden. Dan is de keuze snel gemaakt of niet.

Voor dat onderzoek moet je Mr J ofzo maar vragen, heb zelf niet zo voor de hand.

@Reem, ik kijk liever naar wat wij hier in Holland doen en weten, Heb jij zo'n Amerikaan wel es gevraagd om een beginners kuurtje?

Clomid niet al te snel afschrijven. Zowel Nolva als Clomid hebben hun waarde. De combi vind ik nog steeds de beste keus (50 mg Clomid and 20 mg Nolva)

Hier een zeldzaam onderzoek betreffende een bodybuilder en het gebruik van Clomid

Fertil Steril. 2003 Jan;79(1):203-5. Related Articles, Links

Use of clomiphene citrate to reverse premature andropause secondary to steroid abuse.

Tan RS, Vasudevan D.

Department of Family and Community Medicine, University of Texas Health Sciences Center, Houston, Texas 77030, USA. robert.s.tan@uth.tmc.edu

OBJECTIVE: To report a case of symptomatic hypogonadism induced by the abuse of multiple steroid preparations that was subsequently reversed by clomiphene. DESIGN: Case report. SETTING: University-affiliated andrology practice within family practice clinic. PATIENT(S): A 30-year-old male. INTERVENTION(S): Clomiphene citrate, 100-mg challenge for 5 days, followed by treatment at same dose for 2 months. MAIN OUTCOME MEASURE(S): Clinical symptoms, androgen decline in aging male questionnaire, total T, FSH, LH. RESULT(S): Reversal of symptoms, normalization of T levels with LH surge, restoration of pituitary-gonadal axis. CONCLUSION(S): Clomiphene citrate is used typically in helping to restore fertility in females. This represents the first case report of the successful use of clomiphene to restore T levels and the pituitary-gonadal axis in a male patient. The axis was previously shut off with multiple anabolic steroid abuse.

Laatst bewerkt:
Ha Elmo, goeie post, ik zal dat is lezen zodra ik thuis ben. thx.

Is 50 mg een goede dosis om zo min mogelijk bijwerkingen te krijgen maar toch de goede effecten mee te pakken?

Of vanaf welke dosis merkten degenen die er last van hadden bijwerkingen?

Met een halfwaarde van ongeveer 5 dagen bouwt het snel op in je bloed. Als je er tegen kunt zou je een frontloadje kunnen doen maar een megadosis is echt niet nodig. Het het beperkt aantal receptoren in je hersenen kan maar slechts 1 keer bezet worden.....De wetenschap onderzoekt helaas heel weinig in relatie tot bodybuilding. Met 50mg per dag zijn bijwerkingen zeldzaam maar niet onmogelijk.

Reem zei:
Is 50 mg een goede dosis om zo min mogelijk bijwerkingen te krijgen maar toch de goede effecten mee te pakken?

Of vanaf welke dosis merkten degenen die er last van hadden bijwerkingen?

ik gebruik altijd de combi van beide, ze vullen elkaar aan punt.

altijd de combi voor mij, ik heb zelf nooit last van clomid bij-werkingen ik vind het nogal zwaar overdreven dat gedoe

Terug
Naar boven