Fitness Seller

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
the better dayz zei:
Is geen waar, want ziek zijn is niet hetzelfde of zondigen...mss word je wel ziek door andere mensen die zondigen;)...
Dus Jantje zondigt, en God besluit daarom voor straf Pietje een hele pijnlijke en vieze huidkanker variant te geven? Waarom?

En hebben mensen zich al eens afgevraagd waar kanker vandaan komt???
Kdenk niet dat het echt een natuurlijke ziekte is...maar eerder veroorzaakt door slechte leefgewoontes, ongezonde omgevingen enzo (en die hebben de mensen zelf gecreerd)...
Angstreductie. Je probeert overklaarbaar leed op zo'n manier te verklaren dat het risico dat jij het krijgt heel klein is (althans, dat denk je).
Kanker is wreed en onvoorspelbaar. Jij kan het krijgen en iedereen die je lief is. Wen er maar aan.

Trouwens heb ik ooit gezegd dat het eerlijk is...DACHT HET NIET;)
Maar wel alles gebeurt met een reden;)..
Een oneerlijke reden? Dat de mens nieuwsgierig is daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik ben toevallig niet geïntereseerd in het heelal, ik ben geïntereseerd in het leven van alle dag. En ik zie daar dingen gebeuren die niet kloppen met de voorsteling van de realiteit die religieuzen mij proberen op te dringen. Dus als een gelovige komt leuteren dat alles een bedoeling heeft en God van ons houdt en meer van dat soort onzin, dan stel ik telkens weer dezelfde kritische vragen waar tot nu toe geen enkele gelovige antwoord op had. Jij misschien wel? Overtuig me, ik wil niet ten koste van alles gelijk hebben, ik wil antwoord op mijn vragen.

Ja, dat iedereen kanker kan krijgen...heb ik gezien aan mijn moeder dankjewel:(...
Maar goed, ze komt erbovenop...en das het belangrijkste...
Lauw, vraag me iets en ik zal er antwoord op proberen geven;),cava??

En mss heeft Jantje wel iets heel erg gedaan (mss iemand verkracht) en is pietje zijn zoontje...zeker weten dat jantje weet dat het zijn schuld is hoor;)

the better dayz zei:
Ja, dat iedereen kanker kan krijgen...heb ik gezien aan mijn moeder dankjewel:(...

En mss heeft Jantje wel iets heel erg gedaan (mss iemand verkracht) en is pietje zijn zoontje...zeker weten dat jantje weet dat het zijn schuld is hoor;)

Enge gedachtes heb je vriend.

the better dayz zei:

Wat heb jij gedaan dan dat je moeder kanker kreeg?

edit: nee, dat was geen leuke opmerking van mij. Maar niet minder debiel als de laatste zin van je replie. Je ziet de overeenkomst tussen mijn laffe opmerking en jouw laffe verdedingingsmechanisme?

Maar mss heeft hij echt wel wat mispeutert hé lauw :dunno:

the better dayz zei:
En als er niks is na dit leven...waarom leven we dan...waarom hebben we dan een vrije wil,redelijk nutteloos he;)

Je zal mij nooit horen beweren dat het leven nut heeft, zie ook niet in waarom iets uberhaupt nut moet hebben? Dat is ook maar iets dat de mens bedacht heeft. Zo nuttig ben ik in ieder geval niet, een vogel die vliegt heeft meer nut in de vorm van het verplaatsen van zaadjes van bomen en planten en daarmee er voor zorgend dat de levenscyclus blijft gehandhaafd.

De mens is beter in het vernietigen, niet echt nuttig lijkt me.

Wij zorgen ook dat de levenscyclus gehandhaafd blijft, wat niet wegneemt dat sommige dat het beste kunnen laten maar goed.

Peoples zei:
Wij zorgen ook dat de levenscyclus gehandhaafd blijft, wat niet wegneemt dat sommige dat het beste kunnen laten maar goed.

Een kind uitpoepen zorgt alleen maar voor het handhaven van de cyclus bovenaan de voedselketen. Zolang we meer natuur vernietigen dan aanbrengen is er weinig sprake van echt handhaven van de levenscyclus. Beetje kaal straks als er alleen nog mensen op aarde wonen en wat gedomesticeerde dieren.

guardian zei:
Word; Is het geen religie dan vinden we wel een andere reden om elkaar de schedel in te slaan. De angst om onwetend of onmachtig te zijn is groter dan de liefde voor onze medemens of groepsgevoel, we zijn gewoon predators.

1 zinnetje spookt af en toe sinds Terminator II al door mn hoofd.

Arnold zegt;

Het zit in de natuur vd mens ingebakken om zichzelf te vernietigen.

the better dayz zei:
Ok, omdat Dj het zo vriendelijk vraagt, zal ik eens even zonder fouten typen.
Mijn dank is groot, het leest een stuk beter. De samenhang kan nog steeds verbeterd worden, maar: kleine stapjes...

Ik heb nooit gezegd dat ik hier slimme gedachtengangen heb geschreven,
en bij mijn weten word godsdienst altijd uitgelachen door de wetenschap.
Er zijn zelfs veel wetenschappers gelovig. Alleen zijn er niet zoveel wetenschappers die in een gepersonificeerde god geloven, die ook allerlei menselijke tekortkomingen heeft. (sadisme, jaloezie, faalbaarheid in zn algemeen)

Het is zeker niet aanvallend bedoelt, maar jij kent mij niet... dus jij weet niets van mijn I.Q. of ander qoutienten;)...
Ik weet er 2 dingen over: je komt ten eerste niet over als een logisch denkend iemand. En ten tweede: je kan het woord "quotiënt" niet schrijven.

En over die kanker een paar 1000 jaar geleden, wil ik wel eens bewijzen zien, want volgens mij waren we er zelf niet bij (mensen van deze generatie) en kunnen we dus ook niet weten wat er toen gebeurt is.
Hier hoopte ik al op! Want waarom zou ik nu moeten bewijzen dat dit zo is? Jij hebt ook nog geen enkel bewijs geleverd. Aannames en gedachtenkronkels tellen niet als bewijs. Maar goed; ik kan wel een heel verhaal over DNA, apoptose, telomeren en onsterfelijkheid gaan ophangen, maar een echt slim iemand kan die informatie zelf ook vinden.

Als laatste heb ik nog een vraagje aan alle "ongelovigen" hier, en die luidt: Geloven jullie in geesten??
Nee. Iets wat, zelfs na eeuwen(!!!) onderzoek nog niet is aangetoond, daar ga ik niet in geloven. En als onomstotelijk wordt bewezen dat het wel bestaat, dan geloof ik er nog steeds niet in. Dan neem ik het voor waar aan. "Geloof" als basis voor interpretatie van de werkelijkheid is een contradictie. Iets is of iets is niet. Geloven dat iets bestaat zonder dat er bewijs voor is, is onlogisch.

terug met fouten;)>>En hoogmoed staat zelfs niet in mijn woordenboek, en ik weet dat ik dat door dit te zeggen mss tegenspreek...
Inderdaad, maar leuk dat je het zelf merkt. :)

ik beweer ook nooit dat een ongelovige niet goed kan leven...mss soms zelfs beter dan sommige gelovigen...dussss
Daar ben ik het ook zeker mee eens.

en 50IQ weet gij wa da is, dan heb gij 170 ofzo???
bijna.

Niet zulke moeilijke woorden gebruiken EricR... staat heel tof maar 3/4 heeft geen idee wat je zegt.

We zijn afhankelijk van natuurlijke stoffen zoals olie, gas, in mindere mate steenkool, hout enz. Maar ik ben het met je eens maar er moet dan technologisch gezien nog heel wat uitgevonden worden om deze stoffen niet meer nodig te hebben.

Al die types stemmen straks weer lekker CDA zodat we weer met die potter freak opgescheept zitten

Peoples zei:
Niet zulke moeilijke woorden gebruiken EricR... staat heel tof maar 3/4 heeft geen idee wat je zegt.

We zijn afhankelijk van natuurlijke stoffen zoals olie, gas, in mindere mate steenkool, hout enz. Maar ik ben het met je eens maar er moet dan technologisch gezien nog heel wat uitgevonden worden om deze stoffen niet meer nodig te hebben.

Ik ben dan ook heel tof en helaas dan voor 3/4 die het niet begrijpt. Ook al onderschat je daarmee volgens degenen die dit topic lezen.

Het enige woordje in mijn laatste bijdrage wat overigens lastig zou kunnen zijn is 'gedomesticeerd'. Maar als je dat woordje goed leest moet het te begrijpen zijn.

Of moet ik vOoRtAaN MaAr In BrEeZaH tAaL gAaN pOsTeN? NeE ToG SwA!

voor mij niet Eric.. het valt me op dat je vaak de wat duurdere woorden pakt inplaats van de wat simpelere. Maar als jij dat lekker vindt gewoon doen :D

Tja zoals ik denk zet ik ook mijn postings hier neer, beetje de omgekeerde MWB dus :D

Leviathan zei:
1 zinnetje spookt af en toe sinds Terminator II al door mn hoofd.

Arnold zegt;

Het zit in de natuur vd mens ingebakken om zichzelf te vernietigen.

Dat is ook zo. Zolang mensen denken in termen van goed of slecht zullen ze oorlog voeren zowel op grote als op de allerkleinste schaal. Daarom dat ethische overtuigingen ook zo gevaarlijk zijn.

Een dier heeft dat probleem bv niet; het gevoelsleven van een dier bestaat uit instincten en geconditionneerde gedragingen. Het houdt zich niet bezig met ethiek, maar doet gewoon wat nodig is om zichzelf in stand te houden. Niks meer, niks minder ongeacht wat nu ethisch gezien al dan niet correct is. Een dier zal het daarom bv nooit in zn hoofd halen om grote groepen van concurrenten aan te vallen en uit te moorden, dat is uitsluitend een menselijke eigenschap.

Een Beedje Respect Man Voor The Better Dayz.

Een 'beedje'? En waarom type je opeens in breezahtaal Jacoba?

Maar moeten wij nu respect hebben voor The Better Dayz en zo ja waarom dan? Ook al respecteer ik iedereen in principe, maar in een discussie hoef je toch niet iedere seconde poeslief en aardig te zijn lijkt me.

EricR zei:
Maar moeten wij nu respect hebben voor The Better Dayz en zo ja waarom dan? Ook al respecteer ik iedereen in principe, maar in een discussie hoef je toch niet iedere seconde poeslief en aardig te zijn lijkt me.

Dat is gewoon het volgende argument wanneer er op rationele grond geen gram meer te halen valt, zichzelf in de martelarenrol stoppen, just like Jesus on the cross :haha:

Dit terwijl ze zelf heel de tijd ongefundeerde zweverige BS mogen uitkramen met de arrogantie of ze zouden het ons allemaal wel eens komen vertellen. Kijk bv eens naar de vele knipoogjes in TBD's reply's, om jezelf kapot te lachen. Uiteindelijk zouden we dan onze mond moeten houden omdat zn moeder kanker gehad heeft, terwijl zn eigen redenering erop neerkomt dat hij toch per definitie krijgt wat hij verdient. Ik snap niet hoe hij zich gekwetst kan voelen als hij dit ook daadwerkelijk gelooft. Ergens weet hij dus dat het BS is leid ik hieruit af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven