- Waardering
- 9
Dus Jantje zondigt, en God besluit daarom voor straf Pietje een hele pijnlijke en vieze huidkanker variant te geven? Waarom?the better dayz zei:Is geen waar, want ziek zijn is niet hetzelfde of zondigen...mss word je wel ziek door andere mensen die zondigen...
Angstreductie. Je probeert overklaarbaar leed op zo'n manier te verklaren dat het risico dat jij het krijgt heel klein is (althans, dat denk je).En hebben mensen zich al eens afgevraagd waar kanker vandaan komt
Kdenk niet dat het echt een natuurlijke ziekte is...maar eerder veroorzaakt door slechte leefgewoontes, ongezonde omgevingen enzo (en die hebben de mensen zelf gecreerd)...
Kanker is wreed en onvoorspelbaar. Jij kan het krijgen en iedereen die je lief is. Wen er maar aan.
Een oneerlijke reden? Dat de mens nieuwsgierig is daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik ben toevallig niet geïntereseerd in het heelal, ik ben geïntereseerd in het leven van alle dag. En ik zie daar dingen gebeuren die niet kloppen met de voorsteling van de realiteit die religieuzen mij proberen op te dringen. Dus als een gelovige komt leuteren dat alles een bedoeling heeft en God van ons houdt en meer van dat soort onzin, dan stel ik telkens weer dezelfde kritische vragen waar tot nu toe geen enkele gelovige antwoord op had. Jij misschien wel? Overtuig me, ik wil niet ten koste van alles gelijk hebben, ik wil antwoord op mijn vragen.Trouwens heb ik ooit gezegd dat het eerlijk is...DACHT HET NIET
Maar wel alles gebeurt met een reden..

...

...

.