XXL Nutrition

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
jacoba zei:
Ik hoef mezelf niet in een martelarenrol te stoppen
jullie lezen wat jullie willen lezen,prima toch????
En jij hoort wat je wil horen. We blijven mensen he.

Ik vind alleen de houding waarmee jullie je tegenover
the better dayz opstellen ronduit belachelijk.
jij vind? waarom? kom eens met argumenten.

Een ventje van 19 jaar bestoken met dit soort prietpraat.
En hem dan nog aanvallen met dat hij te weinig geleerd zou hebben.....
Hij weet zelf anders ook aardig van wanten.

Oh ik begrijp wel dat hij zelf aan de discussie meedeed hoor.

Ik wil gewoon zeggen :Denk gewoon allemaal na voor je iets post.
Geld voor iedereen in dit topic.
ik doe mijn best. bedankt voor de tip.

Gewoon elkaar met respect behandelen.
Is toch niet zo moeilijk????
nou.... de meeste mensen (mezelf incl. helaas.....) hebben daar de grootste moeite mee. Jij ook trouwens.

dj_phreak zei:
Ja, slachtoffer. Ik zal ophouden hem (en jou, blijkbaar) met gemene dingen als feiten en logica (ergo: "prietpraat" :rolleyes: ) te bestoken. Ik laat me wel door een jongetje van 19 zonder opleiding en denkvermogen de les lezen. Is dat je bedoeling?
[Let op: dit is een rhetorische vraag... Geloof is daar per definitie op gebaseerd]

respect verdien je, dat krijg je niet gratis bij een pak koffie. Hij heeft het kleine beetje respect wat hij had al verloren na zn 2e of 3e post in dit topic.

Nogmaals: grappig dat het geloof hier op dit forum wordt verdedigd door 3 mensen, waarvan er 2 geen fatsoenlijke zin uit kunnen persen en de derde enorm hypocriet is. Zegt volgens mij wel wat over het geloof en de mensen die er behoefte aan hebben.

Is er een gelovige hier die wel intelligente dingen te zeggen heeft: een goede discussie lijkt me zeer prettig. Dit is net als met kleine kinderen een discussie houden: maakt niet uit met welke argumenten je komt, sneeuw blijft zwart.

Ligt eraan welk geloof je wilt bespreken, mijn kennis over de islam is niet groot maar wel redelijk

dj_phreak zei:
Dus je hebt je vriendin waar je zo mee liep te pimpen gedumpt? Of heb je de makkelijke weg genomen: je zonden belijden, drie weesgegroetjes gedaan, en daarna lekker weer van voren af aan begonnen?

- weesgegroetjes is iets voor Katholieken, niet voor mij

- idd vriendin gedumpt door te verhuizen naar ander eiland

- GOD gevraagd om mijn zonden te vergeven ( overspel is al de begeerte in je hart zonder nog iets gedaan te hebben,; menselijk foutje nadat je bijna 3 maanden weg bent van je vrouw:o )

ik ben niet opnieuw begonnen, ik ben verder gegaan met mijn vrouw, zoals het eigenlijk behoort te zijn....

dj_phreak zei:
Als het tegennatuurlijk is, dan komt het ook niet voor in de natuur. De wetenschap leert, dat het wel in de natuur voorkomt. Dus of de wetenschap over de hele wereld liegt, of de bijbel liegt.

haha, ik wist dat iemand hierover zou beginnen.
Inderdaad komt het wel eens bij dieren voor ja.
Maar het zijn ook dieren met enkel gevoelsleven.

Wij mensen kunnen nadenken.

Oh enne de wetenschap leert dat het wel eens voorkomt.
Is dus eerder uitzondering als regel.

Bij de mensen is het eerder regel dan uitzondering.

jacoba zei:
Wat Klus zei is gewoon waar.
Man en vrouw zijn voor elkaar geschapen.
En wanneer 2 mannen met elkaar gaan is dat gewoon tegennatuurlijk.
gewoon? ARGUMENTEN!!!!! Onderbouw je mening nu eens. Ik krijg nu echt de inruk dat je alleen maar iemand anders zijn mening napraat zonder er zelf over nagedacht te hebben.

@ Klusmier: idem. waarom vind je dat?

Jullie praten na wat je gehoord of gelezen hebt, meer niet. Denk nou eens zelf na over dit soort vragen! Of ben je misschien doodsbang voor het antwoord wat je dan krijgt?

Lauw zei:
gewoon? ARGUMENTEN!!!!! Onderbouw je mening nu eens. Ik krijg nu echt de inruk dat je alleen maar iemand anders zijn mening napraat zonder er zelf over nagedacht te hebben.

@ Klusmier: idem. waarom vind je dat?

Jullie praten na wat je gehoord of gelezen hebt, meer niet. Denk nou eens zelf na over dit soort vragen! Of ben je misschien doodsbang voor het antwoord wat je dan krijgt?

argument:

beide geslachten hebben een anale uitweg om hun afvalstoffen te lozen

het mannelijke geslacht heeft een karmastaafje om het genots grotje van de vrouw mee te vullen!

toch?
:D

dj_phreak zei:
Als het tegennatuurlijk is, dan komt het ook niet voor in de natuur. De wetenschap leert, dat het wel in de natuur voorkomt. Dus of de wetenschap over de hele wereld liegt, of de bijbel liegt.

Mss is het een mutatie zoals een kip met 3 poten ofsow (dat is het eigenlijk ook, alleen is deze mutatie in de hersenen gelegen).

Tegennatuurlijk is niet hetzelfde als onnatuurlijk of zie ik dat verkeerd; De natuur heeft als doel om zichzelf in stand te houden en dat gaat moeilijk door 2 mannen elkaar in de bruine anjer le laten baggeren, dat is dus tegennatuurlijk. Persoonlijk maak ik wel geen probleem uit homo's of lesbiënnes. Ons gedrag is immers voor meer dan de helft tegennatuurlijk als je het aan mij vraagt. Roken, drinken, junk-food, drugs, jezelf te pletter werken; kortom beschaving; allemaal tegennatuurlijk...

nature vs nurture

klusmier zei:
argument:

beide geslachten hebben een anale uitweg om hun afvalstoffen te lozen

het mannelijke geslacht heeft een karmastaafje om het genots grotje van de vrouw mee te vullen!

toch?
:D
Goed punt. Volgende vraag. Maakt dat de liefde tussen een man en een andere man minderwaardig als die tussen een man en een vrouw? Zo ja, waarom?

Voordat jij zegt, ja bijdehanterik leg jij eerst maar eens uit waarom homoliefde gelijk staat aan heteroliefde: Ik ben van mening dat de fysieke uiting van de liefde (dwz elkaar in de k*t danwel kont nken) niks toevoegd of weghaald aan de liefde die de mensen op geestelijk vlak voor ekaar voelen. Sterker nog, ik denk zelfs dat mensen zielsveel van elkaar kunnen houden zonder dat er überhaupt sprake is van een fysieke uiting van die intense liefde (dat moet de meeste Christenen toch heel bekend in de oren klinken mag ik hopen).
Dus of je je vleesdipper nu in de poep roert of in vaginaal vocht, of dat je wacht totdat er een ring om je vinger zit, het maakt niks uit voor de liefde tussen 2 mensen.

edit: kolere, deze post is qua argumentatie anders ook niet echt sterk. :( Voldoende munitie voor mijn religieuze medemens dacht ik zo...

@ Guardian: Word. Beschaving wordt enorm overschat.

Laatst bewerkt:
dj_phreak zei:
Dus je hebt je vriendin waar je zo mee liep te pimpen gedumpt? Of heb je de makkelijke weg genomen: je zonden belijden, drie weesgegroetjes gedaan, en daarna lekker weer van voren af aan begonnen?

misschien is het je ook niet bekent dat ik allang gestraft ben voor mijn zonden:

- zwaar auto ongeluk
- ontslag
- inbraak thuis

allemaal binnen een halve week, .......toeval??

niet dus!

klusmier zei:
misschien is het je ook niet bekent dat ik allang gestraft ben voor mijn zonden:

- zwaar auto ongeluk
- ontslag
- inbraak thuis

allemaal binnen een halve week, .......toeval??

niet dus!
Redeneer je ook andersom? Dus als iemand iets erg overkomt, dat jij denkt dat daar een oorzaak voor moet zijn?

Die gedachtegang zou ik loslaten, want de kans dat je dan van je geloof afvalt (en hard land, om maar even in de metafoor te blijven) is redelijk groot.

Tenminste, er zijn voorbeelden te over van mensen die ook zo in oorzaak-gevolg dachten, totdat een dierbare iets heel naars overkwam.

Lauw zei:
Goed punt. Volgende vraag. Maakt dat de liefde tussen een man en een andere man minderwaardig als die tussen een man en een vrouw? Zo ja, waarom?

Voordat jij zegt, ja bijdehanterik leg jij eerst maar eens uit waarom homoliefde gelijk staat aan heteroliefde: Ik ben van mening dat de fysieke uiting van de liefde (dwz elkaar in de k*t danwel kont nken) niks toevoegd of weghaald aan de liefde die de mensen op geestelijk vlak voor ekaar voelen. Sterker nog, ik denk zelfs dat mensen zielsveel van elkaar kunnen houden zonder dat er überhaupt sprake is van een fysieke uiting van die intense liefde (dat moet de meeste Christenen toch heel bekend in de oren klinken mag ik hopen).
Dus of je je vleesdipper nu in de poep roert of in vaginaal vocht, of dat je wacht totdat er een ring om je vinger zit, het maakt niks uit voor de liefde tussen 2 mensen.

:bow::bow::bow:

Lauw zei:
@ Guardian: Word. Beschaving wordt enorm overschat.

Sterker nog; hoe beschaafder ik word, hoe minder ik het nut ervan in kan zien.

Zal wel te maken hebben met het loslaten van de vooronderstellingen wat je doet alvorens je houding tov iets in vraag te stellen. Je kan eigenlijk nergens echt vanuit gaan en dus ook moeilijk een waardeoordeel vellen over beschaving 'an sich'. Ik zie wel dat beschaving (of perversie, de antithese ervan imo) ervoor zorgt dat we ons als een virus gedragen op deze aardkloot :thumbdown:

guardian zei:
Sterker nog; hoe beschaafder ik word, hoe minder ik het nut ervan in kan zien.

Zal wel te maken hebben met het loslaten van de vooronderstellingen wat je doet alvorens je houding tov iets in vraag te stellen. Je kan eigenlijk nergens echt vanuit gaan en dus ook moeilijk een waardeoordeel vellen over beschaving 'an sich'. Ik zie wel dat beschaving (of perversie, de antithese ervan imo) ervoor zorgt dat we ons als een virus gedragen op deze aardkloot :thumbdown:
Ja echt fantastisch hoe de beschaving het werktuig is geworden van onze oerinstincten. Althans, ik kan er de humor wel van inzien. We hebben i.v.m. dieren zoveel meer mogelijkheden, en toch kiezen we er voor om al die mogeijkheden die we hebben in te zetten om de meest simpele driften te bevredigen: meer nageslacht / coïtus, meer macht, meer middelen (de drang naar status noem ik niet want dat vind ik hetzelfde als de drang naar coïtus / nageslacht). Vrijwel alles wat we doen is tot 1 van die 3 basisdrijfveren terug te brengen. We zijn gewoon nog steeds apen, alleen een stuk strakker georganiseerd. En ondanks onze zogenaamde intelligentie willen we nog steeds niet zien dat de bevrediging van onze oerdriften ook de ondergang van deze planeet betekent. Althans, volgens wereldleider Bush (de opper-aap) is het broeikas effect een verzinsel en kunnen we gewoon onze drang naar meer middelen (een 2de SüV bijvoorbeeld) bevredigen.

Een aardig verdediging mechanisme:
Je kan stellen dat de planeet aarde het zichzelf heeft aangedaan. Want wij zijn allemaal het product van een keiharde selectie procedure door Moeder Natuur. Dus misschien leeft de mens nu wel dankzij die enorme drang tot bevrediging van bepaalde oerdriften.

Wat zou het dan moeten zijn lauw?
Allerlei equilibrium praktijken?

Lauw zei:
Ja echt fantastisch hoe de beschaving het werktuig is geworden van onze oerinstincten. Althans, ik kan er de humor wel van inzien. We hebben i.v.m. dieren zoveel meer mogelijkheden, en toch kiezen we er voor om al die mogeijkheden die we hebben in te zetten om de meest simpele driften te bevredigen: meer nageslacht / coïtus, meer macht, meer middelen (de drang naar status noem ik niet want dat vind ik hetzelfde als de drang naar coïtus / nageslacht). Vrijwel alles wat we doen is tot 1 van die 3 basisdrijfveren terug te brengen. We zijn gewoon nog steeds apen, alleen een stuk strakker georganiseerd. En ondanks onze zogenaamde intelligentie willen we nog steeds niet zien dat de bevrediging van onze oerdriften ook de ondergang van deze planeet betekent. Althans, volgens wereldleider Bush (de opper-aap) is het broeikas effect een verzinsel en kunnen we gewoon onze drang naar meer middelen (een 2de SüV bijvoorbeeld) bevredigen.

Dat komt aardig in de buurt van het verhaal van de erfzonden, Lauw :thumbdown:

Maar je hebt gelijk.

Lauw zei:
Een aardig verdediging mechanisme:
Je kan stellen dat de planeet aarde het zichzelf heeft aangedaan. Want wij zijn allemaal het product van een keiharde selectie procedure door Moeder Natuur. Dus misschien leeft de mens nu wel dankzij die enorme drang tot bevrediging van bepaalde oerdriften.
Daarom zei ik dat de mens zich gedraagt als een virus. Een gemuteerde cel die controle neemt van het geheel. Ik heb een mechainsch-materialistisch wereldbeeld (Hobbes) dus wat dat betreft houdt het wel steek imo. Een virus doorstaat immers ook natuurlijke selectie, te goed zelfs...

EricR zei:
Oh nee hoor, ik heb mijn school ook niet afgemaakt. Maar ik kan mezelf wel fatsoenlijk uitdrukken in woord en geschrift. Toch wel een eerste vereiste om tot een goede discussie te komen.

On-topic, volgens de hardliners onder de gelovigen is de aarde iets van 5700 jaar oud. Hoe rijmt zich dat dan met gevonden fossielen van wezens die al lang zijn uitgestorven? Of met de afstanden in het heelal en de daaraan gepaarde uitdijing. Moeten we dan maar geloven dat er 5.700 jaar geleden iets is gecreeerd en er wat fossielen in de grond zijn gepropt, gewoon om de nieuwsgierige mens tevreden te stellen.

In de bijbel staat dat God de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen. De wereld bestaat al miljoenen jaren(bewezen), maar er zijn nooit overblijfselen gevonden van mensen zoals wij die vandaag de dag zijn, alleen aapachtigen. Wat zou dit betekenen voor God dan? Hij/zij zou er als een aap moeten uitzien.

the better dayz zei:
Ja, dat iedereen kanker kan krijgen...heb ik gezien aan mijn moeder dankjewel:(...
Maar goed, ze komt erbovenop...en das het belangrijkste...
Lauw, vraag me iets en ik zal er antwoord op proberen geven;),cava??

En mss heeft Jantje wel iets heel erg gedaan (mss iemand verkracht) en is pietje zijn zoontje...zeker weten dat jantje weet dat het zijn schuld is hoor;)

Wat een trieste opmerking. Heb jij iets vervelends gedaan zodat je moeder dit overkwam? Of verdient zij het gewoon omdat ze iets stoms heeft gedaan?

spiertje16 zei:
Wat zou het dan moeten zijn lauw?
Ik denk dat we slim genoeg zijn om onze oerdriften voor de gek te houden.

Bijvoorbeeld, de mens heeft altijd de intense drang gehad om te nken. Vaak kwam nageslacht niet zo goed uit, als je bijvoorbeeld de hofnar was en je lag de prinses te kezen. Maar dat nageslacht was wel het regelmatige gevolg van die oerdrift om te nken. Dus wat doet de mens? Die gebruikt zijn inteligentie en vind het condoom en de pil uit. Dus we kunnen het, onze oerinstincten op knappe wijze voor de gek houden, als we er maar de noodzaak van inzien.

En ik denk dat als we ons zo willen blijven voortplanten als we nu doen, we een stapje of 2 terug in welvaart moeten doen. Helemaal als we armoede (als in: doodgaan door water en voedseltekort) uit de wereld willen helpen.

@ Guardian: Was dat niet in de film The Matrix, dat ze dat ook zeiden? Het lijkt er op dat het nog waar is ook, want ik denk ook dat we momenteel parasiteren op onze aarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven