MuscleMeat

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
:roflol:

klinkt aannemelijk :D

zo, nu ga ik ff bijslapen, trainen en daarna ga ik weer verder met het bedenken van briljante oplossingen voor de wereldproblematiek.

Lauw zei:
Redeneer je ook andersom? Dus als iemand iets erg overkomt, dat jij denkt dat daar een oorzaak voor moet zijn?

Die gedachtegang zou ik loslaten, want de kans dat je dan van je geloof afvalt (en hard land, om maar even in de metafoor te blijven) is redelijk groot.

Tenminste, er zijn voorbeelden te over van mensen die ook zo in oorzaak-gevolg dachten, totdat een dierbare iets heel naars overkwam.

dat hoeft niet altijd zo te zijn, maar aangezien ik weet dat ik fout ben geweest is het redelijk aan te nemen dat ik daar gestraft voor ben, anderszijds zou het allemaal wel heel erg toevallig wezen aangezien geen van mijn collega's iets aan te merken had op mijn prestaties....

:rolleyes:
mijn vader is vorig jaar heel plotseling overleden aan k a n k e r, sportman- rookte niet, dronk weinig, goede baan en komaf, alleen wist hij zelf alles beter.....

???

klusmier zei:
mijn vader is vorig jaar heel plotseling overleden aan k a n k e r, sportman- rookte niet, dronk weinig, goede baan en komaf, alleen wist hij zelf alles beter.....

???

Mijn grootvader overleed eind vorig jaar owv prostaatkanker. In zijn jeugd heeft hij geregeld kikkers opgeblazen met een rietje heb ik horen zeggen ???

guardian zei:
Mijn grootvader overleed eind vorig jaar owv prostaatkanker. In zijn jeugd heeft hij geregeld kikkers opgeblazen met een rietje heb ik horen zeggen ???

:eek: wat moet mij dan wel niet overkomen? Ik elektrocuteer altijd muggen en ander vliegend ongedierte met mijn elektrische vliegenmepper. Ik ben verdoemd :sob:

jacoba zei:
Wat Klus zei is gewoon waar.
Man en vrouw zijn voor elkaar geschapen.
En wanneer 2 mannen met elkaar gaan is dat gewoon tegennatuurlijk.

2 vrouwen die met elkaar bezigzijn zou door mij dan wel weer als plezierig worden ervaren.

Dat voelt voor mij wel natuurlijk :D

bouwens62 zei:
:eek: wat moet mij dan wel niet overkomen? Ik elektrocuteer altijd muggen en ander vliegend ongedierte met mijn elektrische vliegenmepper. Ik ben verdoemd :sob:

Troost je; Ik heb al eens een jong rund moeten ontstoppen toen ik vakantiewerk deed bij een boer. Hup volledige arm erin, ik mag er niet aan denken :(

klusmier zei:
dat hoeft niet altijd zo te zijn, maar aangezien ik weet dat ik fout ben geweest is het redelijk aan te nemen dat ik daar gestraft voor ben, anderszijds zou het allemaal wel heel erg toevallig wezen aangezien geen van mijn collega's iets aan te merken had op mijn prestaties....

:rolleyes:

???

Jeetje Klus,

Vind dit moeilijk.

Er staat wel in de Bijbel dat God Zijn
mensen tuchtigd zodat ze tot inkeer komen.
(EVEN VRIJ VERTAALD)

Ben blij voor je dat alles nou goed gaat.

Hoe ik het eigenlijk zie is dit:

God straft niet.
Maar wanneer wij zonden toelaten in ons leven
zetten we zelf de deur open voor de duivel
die van alles kapot kan maken in ons leven.

Wanneer wij zonde toelaten raken we tevens verwijdert van God
en Zijn bescherming.
Daarom kan er ziekte ed komen.

En wanneer we onze zonden beleiden en weer terugkeren naar God
is de deur weer dicht en heeft de duivel geen kans meer.

Daarbij moeten we wel nuchter blijven denken
en niet bij elk iets wat ons overkomt
denken dat het komt omdat we gezondigd hebben.
Want ook bij mensen die heel oprecht met God leven en
niet zozeer zondigen gebeuren rot dingen.
Dat weet iedereen.

Sommige dingen gebeuren gewoon en we weten niet altijd
waarom God dat toelaat.

jacoba zei:
Hoe ik het eigenlijk zie is dit:

Wanneer wij zonde toelaten raken we tevens verwijdert van God
en Zijn bescherming.
Daarom kan er ziekte ed komen.

Dan zie jij de wereld door een mix van paddo's en lsd, en dat opgelost in strohrum :cool:

Mn opa is zn hele leven een godvrezend katholiek geweest. Altijd netjes naar de kerk. Die man had geen kwaad op zn geweten. Heeft joden in de oorlog geholpen etc

Toch is de beste man aan diverse hersenbloedingen en Parkinson overleden. Weliswaar op enigzins respectabele leeftijd, maar toch.

Dan vraag ik me af als er een God is, hoe ver of dicht je bij hem moet staan om niet ziek te worden? ;)

Leviathan zei:
Dan zie jij de wereld door een mix van paddo's en lsd, en dat opgelost in strohrum :cool:

Mn opa is zn hele leven een godvrezend katholiek geweest. Altijd netjes naar de kerk. Die man had geen kwaad op zn geweten. Heeft joden in de oorlog geholpen etc

Toch is de beste man aan diverse hersenbloedingen en Parkinson overleden. Weliswaar op enigzins respectabele leeftijd, maar toch.

Dan vraag ik me af als er een God is, hoe ver of dicht je bij hem moet staan om niet ziek te worden? ;)

@ levi,je hebt mijn laatste stuk niet gelezen
daarin leg ik uit dat we niet altijd weten waarom
dingen gebeuren.

Veel mensen die oprecht met God leven hebben toch
te kampen met ziekte,het verlies van een dierbare,
etc.
We weten niet altijd waarom.
In het geval van Klus zou de oorzaak
zonden kunnen zijn,hetgeen hij ook zelf erkent.
Maar in heel veel andere gevallen is de oorzaak
echt niet zonden maar weten we het gewoon niet.

Wat dat betreft leven we in een rotwereld
wanneer je iets denkt te hebben kan je het morgen kwijt zijn.

Daarom is het fijn om aan God vast te kunnen houden.
Hij is onze enige zekerheid.
Tenminste wel voor mij dan.

Mijn enige zekerheid is dat ik dood ga, misschien heb generaties na ons die zekerheid niet eens meer. Sucks.

EricR zei:
Mijn enige zekerheid is dat ik dood ga, misschien heb generaties na ons die zekerheid niet eens meer. Sucks.

Ja die zekerheid hebben we allemaal.
Alleen weet ik van uit de Bijbel dat er
na dit leven een eeuwig leven is.
Zowel voor gelovigen als ongelovigen.

EricR zei:

Ik hoor net dat jij Agent Smith bent dus zo zeker is dat voor jou ook niet EricR :D

EricR zei:
Nou eerlijk gezegd
Dat zou ik niet erg vinden hoor, en als ik vind dat ik lang genoeg heb geleefd maak ik er gewoon een einde aan

Juist, het liefst bij een joods busstation met allemaal kleine kindertjes :evilred:

Dit topic is best wel heel goed begonnen met
veel serieuze inhoud van iedereen.

Moet je het nu zien.

Hier valt toch niet serieus mee te discussieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven