MuscleMeat

Clownsworld

• Topic Starter Topic Starter
Het was 23 graden vandaag in Rotterdam..

1727032817115.png

Het was 23 graden vandaag in Rotterdam..

1727032817115.png
Wat heeft de temperatuur in Rotterdam hiermee te maken?

23 graden is ver boven de ideale looptemperatuur en grote evenementen als de Damloop staan bekend om de vele niet, nauwelijks od slecht voorbereidde deelnemers.

23 graden is ver boven de ideale looptemperatuur en grote evenementen als de Damloop staan bekend om de vele niet, nauwelijks od slecht voorbereidde deelnemers.
ok hier kan ik alleen nog maar om lachen, gelukkig heb ik mijn kloten nog.

Dan zal er nooit meer een Elfstedentocht voor recreanten plaatsvinden.

Rubberentegeltjessamenleving

Dan zal er nooit meer een Elfstedentocht voor recreanten plaatsvinden.
Kou en warmte zijn wat dat betreft niet hetzelfde.

Ik heb ze regelmatig zien zitten op warme dagen langs de kant van de weg in hun warmte/koud dekens en van de EHBO'ers de verhalen gehoord: mensen die geen stap meer rechtdoor konden zetten maar zeker wisten dat ze verder moesten.

1727033594937.png

:angstig:

But it's a dry heat!

Ik heb ze regelmatig zien zitten op warme dagen langs de kant van de weg in hun warmte/koud dekens en van de EHBO'ers de verhalen gehoord: mensen die geen stap meer rechtdoor konden zetten maar zeker wisten dat ze verder moesten.
Die moeten dan beter nadenken of ze wel kunnen deelnemen.

Kou kost jaarlijks veruit meer levens dan warmte.

Je wilt dit serieus vergelijken met de Damloop?

The field is invitation-only and limited in size. Demand to participate in the race usually far exceeds available spots. The event is not USA Track & Field sanctioned[5] and determines their own rules,[6] which have changed over the years. Afternoon starts have been discontinued; the use of intravenous fluids now disqualifies a runner.

Course support is not provided. Each runner must arrange for his or her own support crew and vehicle. The crew provides their runner with his or her needs, including water, ice, food, gear, pacing, and first aid.

Die moeten dan beter nadenken of ze wel kunnen deelnemen.
Vantevoren doen ze dat niet, hebben ook geen idee van de gevolgen van warmte, als je last hebt van de warmte ben je zo van het padje dat je al helemaal geen verstandige keuzes kan maken.

Dat is mij bekend, maar wat heeft dat te maken met een sportevenement?
Dit sportevenement en er was niets aan de hand mbt hitte, nogmaals in Rotterdam was het vandaag 23 graden kun je verder flauwe grappen maken maar er was gewoon niets aan de hand ik was zelf nog een stukje zuidelijker van Rotterdam.... en het was vandaag niet warm.

Dit sportevenement en er was niets aan de hand mbt hitte, nogmaals in Rotterdam was het vandaag 23 graden kun je verder flauwe grappen maken maar er was gewoon niets aan de hand ik was zelf nog een stukje zuidelijker van Rotterdam.... en het was vandaag niet warm.
De flauwe, maar wel geslaagde, grap is dat jij blijkbaar niet weet waar de Damloop is. Rotterdam, really?

Bovendien is 23 graden verre van ideaal hardloopweer, dat is veel te warm. Amateurs hebben daar veel meer last van dan professionals en ongeoefende lopers al helemaal. Het menselijk lichaam kan prima wennen aan hardlopen bij 23 graden, maar:
1. er lopen veel niet of nauwelijks geoefende lopers mee;
2. dat aanpassen werkt alleen als het langere tijd warmer is, niet dat heen en weer schietende weer wat typisch is voor Nederland;
3. ook een geoefende hardloper die tocht tot het gaatje gaat kan in de problemen komen.

Zelf heb ik met meer dan 30 graden hardgelopen en 10 Engels Mijlen bij warmere temperaturen gelopen op uitdagendere parcours dan de Damloop vandaag. Nog nooit ben ik in de problemen gelopen. Toch snap ik heel goed dat ze dit doen.

De gemiddelde Nederlander ligt gewoon achter bij de opwarming van de aarde.

prima

Toch raar dat ze bij een beetje wandelen (Nijmeegse Vierdaagse) bij warm weer de afstanden aanpassen. Dat gaat niet eens over sporten, dat is gewoon een beetje wandelen...
:trollfacex:

Terug
Naar boven