- Waardering
- 11.762
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
maar bij zo'n Damloop doen veel ongetrainde dikzakken mee (42 km is veel te ver, 21 ook te ver, 10 km kan iedereen, dus 16 is net een mooie uitdaging). Dan krijg je dus dat ze langs de kant van de weg met een rode kop in de berm kletteren, want oververhitting, lichaamstemperatuur richting de 40 graden, totale ellende.
Wie 'm gisteren heeft gelopen heeft ze vast gezien: rood aangelopen lui die langs de kant van de weg door EHBO'ers in koeldekens werden gerold of zelfs de ambulance (50+ ritten) in werden gehesen. In 2014 (20 graden) viel er een dode, in 2016 (21 graden) viel er een dode - en dat waren niet eens ongetrainde of dikke personen.
Darwin Award-waardig.Hoe denk jij over mensen die zonder te lessen van een zwarte piste willen skiën?
Daar schaar ik als ongetrainde dikz*k 16km hardlopen ook onder.
Op zich eens, maar niemand houdt ongetrainden tegen met warm weer te gaan hardlopen. Het is meer alsof je als gids ongetrainde skiërs off piste zou meenemen of een wedstrijd op een moeilijke piste zou laten doen.Daar schaar ik als ongetrainde dikz*k 16km hardlopen ook onder.
Omdat jij het niet hoort zal het dan wel niet gebeuren? Wat is precies je punt?Maar je hoort niet dat er alledaags bij die temperaturen zomaar allemaal joggende mensen onwel worden/dood neervallen? Komt men er de laatste dag van de zomer mee...
Trouwens, 23 graden, 21 graden, ik begin het al koud te krijgen.![]()
Inderdaad, mijn punt is dat ik (wij) er niets van horen en het daarom niet waar zal zijn.Omdat jij het niet hoort zal het dan wel niet gebeuren? Wat is precies je punt?
1. Met zo'n evenement is het sneller in het nieuws;
2. Met zo'n evenement is de prestatiedrang vaak hoger, mensen geven minder snel op, willen harder;
Daar hoor ik wel meer van de laatste paar jaar, maar zonder connectie met weer van 21 graden. @inVorm wat denk jij zou dit door het weer/klimaat komen of mogelijk door iets anders?3. Bij veel jonge mensen die dood neervallen wordt achteraf duidelijk dat er al iets bij het hart niet goed zat en een flinke inspanning is geeft dan net het duwtje dat het risico nodig heeft om werkelijkheid te worden.

Een Damloop is geen "stukje" en veelal doen de deelnemers (voor hun eigen kunnen) niet "joggen".Inderdaad, mijn punt is dat ik (wij) er niets van horen en het daarom niet waar zal zijn.
Ik zie wel allerlei lokaal nieuws over katten die in de boom vastzaten of fietsers die zijn gebotst, maar de hele zomer niks over talloze joggers in levensgevaar. Ik kom nog wel eens dagelijks langs paden waar iedereen de hele zomer hardloopt en racefietst en zie er nooit iemand onwel worden. Sportvelden met voetballers, tennissers, gyms, zijn gewoon bezet door heel de zomer, en ook daar ligt er nooit iemand.
Als het zo gevaarlijk is om een stukje te joggen, met name voor ongetrainden en al bij 21 graden, zou dit toch common knowledge moeten zijn. Al die mensen die dat zomaar willen gaan doen om af te vallen of wat dan ook, levensgevaarlijk.
Prestatiedrang, zou het? Maar veel van wie de dam tot dam loop gaan doen gaan toch wel iets van voorbereiding aan, en in die aanloopperiode is het vaak nog veel warmer. Je hoort toch niemand zeggen dat ze vanaf 21 graden er al niet voor kunnen trainen omdat dat te gevaarlijk is?
Zou het kunnen dat het niet zo zeer komt door het weer dat gevaarlijk zou zijn, maar dat er veel mensen meedoen die sowieso nog geen enkele km kunnen joggen en daar op zich al out van gaan? In die zin prestatiedrang, ja ok, in mensen die helemaal niet kunnen joggen ongeacht welke temperatuur. Dat zij al het personeel bezig houden en daar vervolgens niet meer genoeg van zijn voor echte nood? Dat zouden er wel door het weer iets meer kunnen zijn dan de organisatie had voorbereid.
Mijn punt is dat dit 21 graden op zich niet gevaarlijk joggen maakt.
Daar hoor ik wel meer van de laatste paar jaar, maar zonder connectie met weer van 21 graden. @inVorm wat denk jij zou dit door het weer/klimaat komen of mogelijk door iets anders?![]()
Ik heb wel gelezen dat velen al met een paar km uitvallen.Een Damloop is geen "stukje" en veelal doen de deelnemers (voor hun eigen kunnen) niet "joggen".
Heb je het niet gelezen die 50+ ambulanceritten en al die mensen in foliedekens? Ik heb ze zelf ook wel zien zitten tijdens hardloopevenementen.
Tijdens een hardloopevenement willen mensen hun eigen kunnen testen of gaan ze de strijd aan met vrienden of collega's.
Er is een verschil tussen trainen en meedoen aan een wedstrijd of evenement.
Eens.Het joggen/hardlopen met 21 graden Celsius is niet per se gevaarlijk. Mensen hun eigen stupiditeit is gevaarlijk. Gerda van op de hoek wiens voorbereiding bestaat uit het zwaaien naar de sportschool terwijl zij in haar autootje naar de Burger King rijdt voor de tweede keer in een week die denkt een hardloopwedstrijd te kunnen gaan doen is gevaarlijk voor zichzelf. Of Ome John die zijn medelopers bedwelmd met de geur van het krat bier van de vorige avond nog over zich die zich in een dronken waas een hardlopende gazelle waant.
Laat me nou in de waan dat ik heel erg "living on the edge" ben.Lopen met 21 graden Celsius gevaarlijk, diepe zucht.

Klopt, maar dan is de oorzaak niet de "hoge" temperatuur, maar de slechte voorbereinding en conditie van veel deelnemers.Eens.
Dat maakt het voor mij van de organisatie en hulpdiensten een prima beslissing.
Beide, de temperatuur zorgt voor meer uitval bij met name de slecht voorbereide deelnemers.Klopt, maar dan is de oorzaak niet de "hoge" temperatuur, maar de slechte voorbereinding en conditie van veel deelnemers.
Hier heb jij wel gelijk. Indien deelnemers zoiets simpels niet zelf kunnen besluiten moet iemand dat voor hen doen. Helaas vermoed ik dat het onder de noemer discriminatie geschaard zal worden om enkel ongetrainde, dikke mensen te weigeren aan de start dus is het jammer voor degenen die wel voorbereid zijn.Eens.
Dat maakt het voor mij van de organisatie en hulpdiensten een prima beslissing.
Ik buig mijn hoofd in nederigheid!Laat me nou in de waan dat ik heel erg "living on the edge" ben.
![]()
Ja man een eindje ten noorden van Rotterdam is het altijd nog een paar graden koeler dus t zal nauwelijks boven de 20c zijn geweest. Wat een wereld. Trouwens ook wel iets van deze tijd, jonge mensen die een wat intensieve presatie doen en omverpleuren.Maar je hoort niet dat er alledaags bij die temperaturen zomaar allemaal joggende mensen onwel worden/dood neervallen? Komt men er de laatste dag van de zomer mee...
Trouwens, 23 graden, 21 graden, ik begin het al koud te krijgen.![]()