AndroidHealthClinic

computer desktop(je)

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Oke, nieuw topic want de eisjes zijn ietwat bijgesteld.
Ben op zoek naar toch wel een redelijk kant en klaar klein desktopje met ietwat kleinere specificaties voor het broodnodige.

Graag jullie ervaringen met dergelijke systemen en kant en klaar over internet bij een PC shop te kopen. Hier een beetje waar ik aan zit te denken:

http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=PCM

Hier onder mijn eisen:

* kast maakt me nagenoeg niets uit. Als het maar geen groote lompe towder wordt.
* geen zelfbouw!* XP proff. (sp. 2)
* Min. 100 GB
* 7200 rpm
* min. 2 gb geheugen
* goede core 2 processor (1.73 min? Liefst dik 2.00ghz +)
* 3-6 x usb.
* 2 x FW 400mbps (toch wel een pre)
* kleine standaard videokrt/geluidskrt
* Geen internet
* compacte uitvoering
* verder niks aparts, gewoon simpel.
* liefst een wat gerenomeerd merk.
* budget 200-500 euro's
* Geen muis/toetsenbord/scherm
* niet voor: internet/gaming/film

is het raadzaam om geen besturingsysteem erop te knallen (zelf doen)? Daar ze toch een hoop charge voor een besturingsysteem erop te zetten?
Wat adviseren jullie hierin? Hoe zit het dan met de drivers van de compenenten toch erbij vragn op aparte disk?

200-500 euro voor een gerenomeerd merk...succes!

www.dell.nl een idee? ;)

Met dat budget voor die specificaties zou ik eens op marktplaats kijken

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap de reacties niet helemaal eerlijk gezegd.
Ik heb een linkie erbij gedaan met een computer online zaak genaamd Informatique.nl. Daar staan systemen van hun die ze zelf in elkaar zetten(?) met vanaf prijzen van een dik 300 euro's.

Is dit wat?
Ik heb toch eigenlijk helemaal geen aparte specificaties? Allemaal redelijk standaard, eronder zelfs?

Budget 300-400 euro's incl. btw.

Waar wil je hem voor gebruiken? Alleen "Office" werkzaamheden?
OS is inderdaad wel duur orgineel, 100 euro volgens mij ongeveer... een illegale XP met werkende key is zo gevonden :D:P

Is dat net zo stabiel? Een goede werkende XP proff. sp. 2 in het gekopieerde cirquit? Zijn daar ook goede versies van?

Mijn vraag is eigenlijk: Wat vinden jullie van de aanbiedingen,specificaties,prijzen,systemen ed. van de desbetreffende link?

oke duidelijk schaapijie.

Mijn vraag is eigenlijk: Wat vinden jullie van de aanbiedingen,specificaties,prijzen,systemen ed. van de desbetreffende link?

Ik zie alleen Vista op die site?
Als ik bijvoorbeeld naar dit systeem kijk; Informatique inFamily-i PC dan ziet het er op zich best leuk uit alleen je kan geen XP aanklikken..

Verder heb je geen zware spullen nodig als je niet wilt gamen oid.

Waar ga je hem hoofdzakelijk voor gebruiken, is wat makkelijker om een systeem te zoeken ;)

Besturingsysteem hoef ik er niet op; hebben jullie wel ergens voor me toch:D
Dus er zou nog geld moeten afgaan dan zelfs (?) :eek:

interesse in XP proff. SP 2 (32 bits).

Het is voor muziek opname dwz: niets ala specifacties: gaming,video-editing.
Het wordt een simple systeempje met: alleen audio programma's erop. Heb al een hoofd/main computer voor dit alles namelijk.

Budget tussen 300-400 incl. verzending/btw. Eigenlijk het liefst tussen 320 en 380 euro's.

Verdere meningen over deze informatique aanbiedingen?

Begrijp niet waarom je nu nog Windows XP wil draaien, tegenwoordig is toch alles Vista.. Heb je dan een nieuwe pc maar met een verouderde windows erop.:duh:

In de scene waar in ik in zit is heel veel nog in-stabiel met Vista (heb horror scenario's gehoord/gelezen) :eek:

Calyptus: idd. zoiets ja! Thanx voor de link.
Zou graag alleen nog ietwat andere specificaties zien!

klopt, maar ben een beetje huiverig daarvoor. waarom kan ik niet precies uitleggen!

Begrijp niet waarom je nu nog Windows XP wil draaien, tegenwoordig is toch alles Vista.. Heb je dan een nieuwe pc maar met een verouderde windows erop.:duh:

hehe, wat lul je nou weer uit je nek, op het bedrijf waar ik werk draaien
ze nog windows 2000.
Waarom Vista als xp goed werkt?

Maar de systemen/ compenenten,confirm de eisen/richtlijnen:

http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=PCM

Lijkt dat jullie toch wat ?

Dat buitelands gaat hem niet worden vrees ik...

Kan ik bij de eerste 4 goedkope systemen (300-400 euro's).
eventueel 1 of 2 x FW (400 mbps) verwachten? Of minimaal er in zetten (middels pci)?

Terug
Naar boven