XXL Nutrition

Conditie en cutten

Wouterr17

Advanced Bodybuilder
Waardering
71
Lengte
1m82
Massa
83kg
Ik ben nog niet zo heel lang begonnen met bulken, en ben 13 kg aangekomen in 2-3 maanden, en wil voor ik verder ga en het er straks niet meer af krijg eerst even proberen te cutten, gewoon zodat ik dat ook eens gedaan heb.

Nu het probleem, ik heb gelezen dat je meestal 15-20 min moet fietsen/lopen/crosstrainer wat dan ook op ong 65% van je max hartslag. Nou heb ik de conditie van een pinda en houd het denk ik 5 min vol. Kan ik beter eerst conditie een beetje opkrikken of gewoon op een bizar lage intensiteit zoda tmensen me bij wijze van spreken voorbij kunnen rollen.

Als jij zelfs met de conditie van een pinda 65% hartslag op 17 jarige niet vast kan houden dan zou ik toch ff een arts bezoeken ;)

Niet roken TIJDENS de cardio hè

• Topic Starter Topic Starter
Niet roken TIJDENS de cardio hè

Beter nog ik rook helemaal niet. Dan nog heb ik gewoon de afgelopen 6 jaar totaal niet meer gedaan aan conditie of beweging door een soort van blessure. Dus nu toch maar weer gewoon er voor gaan en desnoods maar even doorbijten.

In het begin ga je het zoiezo moeilijk hebben en een beetje afzien als je alles geeft wat je hebt tijdens je cardio .
Maar je zal er wel voor beloond worden en na een maand ga je verschieten hoe hard je vooruit bent gegaan.

Gewoon na elke sessie de lat hoger leggen door 5 min langer te lopen en soms is alles te geven wat je hebt.

Volgends mij zijn lui echt niet zo snugger bezig hier...

harstlag 65% moet je makkelijk vol houden, vergeet niet dat dit voor een dikke bankzikker op een fiets standje 1 is met 60rpm, en voor een wielrenner standje 20 op 90+rpm.

Beetje blijven nadenken lui ;)

gewoon opbouwen, het komt vanzelf.

Toen ik begon met trainen (cardio) kon ik ook maar een kleine 10 minuten lopen. Je wordt het snel gewoon en houdt het na enkele keer al veel langer uit.
Probeer je wel niet te veel te focussen op "hoe ver zit ik al" of "hoe lang ben ik al bezig" luister gewoon wat muziek (of kijk wat tv als je op de loopband/fiets staat)

Dit is helemaal niet zo een geweldig hoge hartslag. Dit kan je al bereiken door op de loopband bergop te wandelen, of op een fiets/crosstrainer een rustig tempo te fietsen.

Terug
Naar boven