Fitness Seller

Conditie opbouwen

Crazyfool

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik had een vraag, ik wil graag mijn conditie opbouwen.
Hoe kan ik dit het best aanpakken? Mijn conditie is namelijk niet echt denderend. Ik doe ook aan krachttraining(mommenteel 6 dagen in de week, maar vanaf volgend week 3 keer in de week).

Ik doe het liefst aan cardio met de loopband. Fietsen met zo een home-trainer gaat ook nog wel.

De interval bij de loopband is dat je een helling krijgt en dat verandert om de x aantal minute naar benede en weer steil enz.

• Topic Starter Topic Starter
overigens wil ik ook sneller worden. Ik heb lange benen dus ik kan wel mooie sprintjes doen. ik kan ongeveer 30 seconden 20 km per uur rennen.
Ik wil dt ongeveer 2 minuten kunnen. De loopband kan nie sneller dan 20 km per uur.

Als ik gewoon ongeveer 13 km per uur ren ben ik na 6 minuten zonder stoppe met renne al kapot.

Ik zou voor de eerste opbouw eerst een tweetal weken 2 à 3 maal gaan lopen voor ongeveer een half uur à drie kwartier. Hierdoor creër je al een goede basisuithouding. Daarna zou afwisselend ik telkens een half uur à drie kwartier gaan lopen en de volgende training een interval er tussen doen. Door dit telkens af te wisselen kan je lichaam ook beter recupereren van die zware interval training.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou voor de eerste opbouw eerst een tweetal weken 2 à 3 maal gaan lopen voor ongeveer een half uur à drie kwartier. Hierdoor creër je al een goede basisuithouding. Daarna zou afwisselend ik telkens een half uur à drie kwartier gaan lopen en de volgende training een interval er tussen doen. Door dit telkens af te wisselen kan je lichaam ook beter recupereren van die zware interval training.

Wat moet ik onder lopen verstaan?
Met welke snelheid?
Ongeveer hoeveel km/per uur?

Snelheid is afhankelijk van je conditie. Zorg dat je op de trainingen van een half uur à drie kwartier op praattempo loopt. Dat zal je hartslag zeker onder de 165 liggen. Als je een hartslagmeter hebt is het nog gemakkelijker, dan kan je zorgen dat je tussen de 140 en 160 loopt. Bij interval ga je gewoon hard en wanneer je trager loopt probeer je gewoon je normaal tempo te lopen, meestal voelt dat nog te hard aan maar probeer toch dat normale tempo aan te houden.

Terug
Naar boven