- Waardering
- 195
Waar las je dat er geen vergoeding kwam, ik moet zeggen jij bent vrij negatief overal zie je het meest vervelende in. Je bent zeker geen glas halfvol persoon.Toen -en dan doel ik op na de 2e wereldoorlog, periode 1950-1975- was aardgas een ongekende luxe en alle daar uit voortvloeiende mogelijkheden een zeer gewenste vooruitgang.
Ik heb mijn oma en andere generatiegenoten daar wel over horen vertellen toen ik nog klein was.
- Warm stromend water in de keuken, douchen, CV verwarming, wie wilde dat niet in die tijd.
- Ook veel minder stank, vuil en stof, geen gedoe meer met kolenhok en zeulen met kolenkit.
- Bovendien zat de economie dusdanig in de lift dat (bijna) iedereen dit ook kon betalen.
- Groningen leek een oneindige bron van aardgas en ga zo maar door.
- Er was geen sprake van dwang op landelijke schaal
Nu hebben mensen al jaren en jaren gas, alles draait perfect en is goed geregeld.
En dan moet je in ene -als pakweg 90% van de bevolking- daar gedwongen van af en daarbij ook nog veel kosten maken. (iets wat zeer velen niet kunnen dragen)
Dus nee, appels met peren vergelijken in deze.![]()
Gedwongen onteigening bijvoorbeeld, wordt je wel gecompenseerd. Waarom zouden er geen subsidies en andere dingen komen om van het gas af te gaan. Jij gaat automatisch uit van een zwart scenario, ligt altijd de schuld bij de overheid.