Zou het niet zo kunnen zijn dat 'the big plan' eigenlijk is 'no fuckin clue what the plan is' ? Lijkt mij veel aannemelijker.
Binnen bijna elke organisatie loopt er 90% van de werknemers er zonder echte verantwoordelijkheid. Het niveau is gewoon echt crap. Waarom zou dat binnen de overheid anders zijn? Zijn die medewerkers allemaal masterminds?
Dit hebben ze kwaadwillend gedaan of hebben er een stel incompentente mensen zonder verantwoordelijkheidsgevoel met precies dezelfde druk van alle kanten het gewoon op zijn beloop gelaten? Samenwerken is daarnaast ook 100x lastiger dan de knop omdraaien en een 'lastige' beslissing maken om e.g. meer gas te pompen.
Ik ben het overigens ook eens en oneens met bepaalde zaken, maar wat ik graag zou zien is dat organisaties zoals de regering bij de core aanpakt worden. Ik zie aleen voor mij persoonlijk niet een optie om dit te veranderen, dus besteed ik mijn energie wel aan andere zaken.
Wel grappig dat het volk in de core hetzeflde probleem heeft als de mensen die de beslissingen maken. Van zoveel kanten komt info en non-info, we zijn constant aan het processen waardoor we alleen maar gekker kunnen worden en nog slechtere beslissingen maken. Er ontstaan gekkies die geloven in grote duistere plannetjes en er ontstaan politici die een tool worden van de belangen die in het rondte vliegen en de hoogste bieder/schreeuwer wint
Ik kom tot deze conclusie omdat ik het constant rondom mij heen zie en er soms zelf ook aan mee doe omdat ik gewoon niet elke battle aan wil gaan. De 3x dat ik de battle ben aan gegaan binnen een bedrijf faalde ik de 1e keer hopeloos alleen deze gefaalde poging is wel blijven plakken. 2e keer was een vervolg en werd een groot succes, 'iets wat niet te fixen was', was gefixed en de 3e keer steeg de productiviteit van het team x3 of wel meer. Alles had te maken met samenwerken en er een $#()@ om geven, maar het is in veel gevallen ook heel duidelijk en begrijpelijk waarom anderen er geen $#()@ om kunnen geven. Mensen die de focus kunnen behouden op 1 battle bereiken imo het meest.