XXL Nutrition

Controversieel interview met een pro bodybuilder

Bezoekers in dit topic

niks nieuws voor mij, zowel die bedragen als het milieu waarin ze verkeren, wat toch ook normaal is, ze zitten constant in de gym en gaan niet werken, maar toch moeten ze die grote hoeveelheden aas, supplementen, eten, enzo. betalen, en ze doen het niet door aan de mama 30 000$ te vragen hoor, wie het nog niet wist, heeft denk ik jaren onder een steen geleeft ( no offence !!! )
 
Inderdaad wist ik wel dat het erg was, maar niet zo heel erg als wat er tijdens het intervieuw allemaal uitkomt.

Bedragen als 30.000 dollars voor alleen Groeihormen is toch niet van deze planeet meer. Wat belachelijk om dat bedrag alleen al voor de hormonen in je lijf te pompen. Als het nu echt om prijzen ging als miljoenen; sponsercontract van veln miljoenen. Is de drugs die je gewoon moet nemen, de consessie die je doet... Maar daar gaat het niet over.

Wat mij opvalt is dat de geinterviewde BBér heel erg negatief over alles is, over zijn eigen ''making a living''....

Hij is echter alleen positief over zijn ''bitches''.

Nu zit ik te denken; als die gasten zich verhuren voor gay-shit doen die meiden dat ook natuurlijk en nog veel meer, want het prijzengeld met fitness figure female is nog lager. Ik denk dat ik maar es ga emigreren :D :D

ik snap dat hele gedoe rond die bitches nu niet, alsof je met een opgepompte olympia fysiek meer vrouwen zou kunnen krijgen dan iemand die atletisch gebouwd is, alle vrouwen dkie ik ken zijn vies van de flex en muscle&fitness covers.
 
alle vrouwen dkie ik ken zijn vies van de flex en muscle&fitness covers.

Dat zeggen ze opdat ze toch een toch een goed gevoel zouden hebben bij het feit dat hun man/vriend een dikke bierbuik heeft.
 
Klopt, stiekem vinden vrouwen die wandelende chemofabrieken echt ontzettend geil. Vandaar dat ze hun ass moeten verkopen in de gayscene.
 
vind het nogal een slecht interview, veel suggestieve vragen en de bber in kwestie heeft ook alleen maar slechte dingen te melden. wel een eye opener, maar bepaalde dingen moeten imo wel met een korreltje zout genomen worden, als je kijkt naar de auto's, sportscholen en huizen die veel pro's bezitten denk ik dat je er zeker een goede boterham aan kunt verdienen, de vraag is alleen hoe het erna moet.

verder lijkt 165dollar per dag aan juice me ook vrij veel, ik ken verder de prijzen niet ofzo.

Wat zou Ed van Amsterdam voor de kost doen dan??
eigen sportschool.

Goed dat je dit durft toe te geven, fantastische post dit. Vaak wordt er, ook op dit forum, gedaan of A.S. inderdaad de normaalste zaak van de wereld is, en dat het niet zo'n grote impact op je prestaties en vooral gezondheid heeft etc. Mensen noemen bodybuilders zoals Frank Zane, Serge Nubret, Sergio Oliva en zelfs Lou Ferrigno klein. Deze mannen zatten al flink aan de roids, maar over hun fysiek wordt nu lacherig gedaan. Ze stellen misschien niets voor in vergelijking tot sommige massa-monsters die nu op de Olympia stage staan, maar reken maar dat je als naturel absoluut nooit zo'n fysiek kan krijgen, en heel veel kuurders ook niet, zelfs niet met de middelen van nu.
in die tijd lag het verbruik wel vele malen lager dan nu denk ik, zane heeft zelf in interviews ook wel gezegd dat het toen vooral als "supplement" werd gebruikt terwijl nu alles er om draait.
 
vind het nogal een slecht interview, veel suggestieve vragen en de bodybuilder in kwestie heeft ook alleen maar slechte dingen te melden. wel een eye opener, maar bepaalde dingen moeten imo wel met een korreltje zout genomen worden, als je kijkt naar de auto's, sportscholen en huizen die veel pro's bezitten denk ik dat je er zeker een goede boterham aan kunt verdienen, de vraag is alleen hoe het erna moet.

verder lijkt 165dollar per dag aan juice me ook vrij veel, ik ken verder de prijzen niet ofzo.


eigen sportschool.


in die tijd lag het verbruik wel vele malen lager dan nu denk ik, zane heeft zelf in interviews ook wel gezegd dat het toen vooral als "supplement" werd gebruikt terwijl nu alles er om draait.


is goed mogelijk hoor, als je hoort wat sommige al aan gh vlamme op een dag, en daar al de aas en t3,slin,igf,nolva,arimi enz bij
 
vind het nogal een slecht interview, veel suggestieve vragen en de bodybuilder in kwestie heeft ook alleen maar slechte dingen te melden. wel een eye opener, maar bepaalde dingen moeten imo wel met een korreltje zout genomen worden, als je kijkt naar de auto's, sportscholen en huizen die veel pro's bezitten denk ik dat je er zeker een goede boterham aan kunt verdienen, de vraag is alleen hoe het erna moet.

veel pro's? Volgens mij gaat het enkel om een kleine groep van de bekendste pro's die de meeste contracten binnen hebben.
 
Niks nieuws of schokkends... Het enige dat mij totnogtoe verbaasd is dat er nog niet meer doden gevallen zijn door insuline misbruik.

Verder wordt er in het intervieuw niks gerept over nubain, painkillers en recreational drugs. Iets wat bij sommige toppers ook schering en inslag zou zijn.

Vergeet verder niet dat er in andere sporttakken getest wordt (boksen, atletiek, zwemmen,...) Iedereen weet dat in al deze sporten op kracht en uithouding ergogene middelen worden misbruikt, ondanks vele dopingcontroles. Pro-bodybuilding wordt niet getest. Je moet er geen tekening bij hebben...

Bodybuilding is extreem en dit is hetgene dat mij in de sport ook aantrekt
 
ik snap dat hele gedoe rond die bitches nu niet, alsof je met een opgepompte olympia fysiek meer vrouwen zou kunnen krijgen dan iemand die atletisch gebouwd is, alle vrouwen dkie ik ken zijn vies van de flex en muscle&fitness covers.

Al eens over nagedacht dat als 0.1% van de vrouwen het aantrekkelijk vindt, dat nog een hele hoop vrouwen zijn voor die paar massamonsters, want geef toe je komt niet elke dag iemand tegen van het kaliber Coleman.


Verder goed artikel en idd er wordt soms te makkelijk gedaan over AAS en haalbaarheid van bepaalde fysieken. Als je ziet dat Arnold die in zijn tijd de absolute top was 'slechts' 106kg woog bij 1m87 en zich daarvoor al year rond volpompte met juice. En dan te bedenken dat de huidige massamonsters nog eens 25kg zwaarder zijn.
 
Ik ben wel benieuwd naar die blanks, iemand die er wat kan zeggen? Weer leuk google / wikipedia voer om over te lezen imo. En waarom zou je het niet posten, namen zijn niet verboden.

Ik schrok van deze feiten:

- Niet hard trainen, drugs doet alles grotendeels.
- Cocaine, speed en andere shit gebruiken.
- Bloed pissen etc.
- Waar zijn wij dan mee bezig, als amateurs. Best kansloos. En al die supplementen dan, 1 grote neppe reclame zooi.
Rest was wel voorspelbaar maar nooit toegezegd.

Maargoed, beastno1 jij weet wat er op die ene blank moet staan, deel het met ons, of misschien via PM als je het niet wilt delen, ik wil er graag meer over lezen.
 
Ik vind het maar een beetje een zielig figuur. Continu maar andere de schuld geven dat hij zoveel gebruikt. Jezus man open je ogen! Hij doet het toch echt zelf en vele BBers doen naast het fitnessen ook nog gewoon werk. Is bij hem zeker geen optie?? (ik moet zo groot zijn want anders is er geen brood op de plank..)

Verder zijn er voor mij weinig nieuwe feiten naar voren gekomen. Behalve dat bloed pissen en meerdere malen opgenomen in het ziekenhuis. Maar zullen die ziekenhuis opnames nu ook nogsteeds zovaak gebeuren?? Iets zegt me dat dit nu een stuk minder is doordat er veel meer kennis over het gebruik van die middelen is opgedaan. Gezond zal het nooit zijn maar je kiest er altijd nog zelf voor.
 
ik snap dat hele gedoe rond die bitches nu niet, alsof je met een opgepompte olympia fysiek meer vrouwen zou kunnen krijgen dan iemand die atletisch gebouwd is, alle vrouwen dkie ik ken zijn vies van de flex en muscle&fitness covers.



Heerlijke dooddoener.

Je moet ook vooral alles geloven wat vrouwen je wijsmaken, kerel.:rolleyes:

Verder is het een k*t-interview van jewelste.

Die ****ers zouden alles openbaar maken en het enige wat ik lees is BLANK, BLANK,BLANK,BLANK.:mad:

Dat die idioten daar veel teveel gebruiken weten we allemaal wel, maar als je pretendeert alles openbaar te maken, moet je dat ook doen en niet alsnog censuur erin gooien.


@Beast

Mooie post, kerel.

Jij bent tenminste goudeerlijk, daar hou ik van.....ik ben zelf ook zo.
 
Tja of die vrouwen nu toch liever die opgepompte monsters hebben... wie kan dat nu schelen. Mooie fysiek en je scoort al goed genoeg bij de vrouwen. Hoeveel dikke luie sukkels lopen er niet rond die nog steeds denken dat je een echte man bent als je snel pinten achterover kan slaan. En als je echt enorm wordt, wordt je ook maar als kermisaap bekeken... en je past niet in je kleren/auto/bad/bed/... :D
 
Vergeet verder niet dat er in andere sporttakken getest wordt (boksen, atletiek, zwemmen,...) Iedereen weet dat in al deze sporten op kracht en uithouding ergogene middelen worden misbruikt, ondanks vele dopingcontroles. Pro-bodybuilding wordt niet getest. Je moet er geen tekening bij hebben...

Enkele jaar geleden werd er wel getest op de Olympia en de Arnold Classic. Maar al die testen zijn gewoon 1 grote grap:
IFBB Drug - Test Ruling - International Federation of Bodybuilders - Brief Article | Flex | Find Articles at BNET.com
 
Heb dit artikel hier al eens eerder voorbij zien komen, of het moet er erg op lijken.
 
ik had het allemaal wel een beetje zo gedacht.


heel erg veel respect voor beast zijn post, dit zijn dingen die ik vaker zou willen horen. niet alleen de negative kanten overigens, maar zo eerlijk als dit, daar hebben we wat aan.

bij mij zit ook het idee in mijn hoofd om te gaan kuren, als iemand me dit soort dingen zou kunnen vertellen zou ik echt geholpen zijn, pm zou al perfect zijn.


B.
 
Ah, gewoon kuren man. Don't be a sissy en plemp die shit erin ;)
 
kijk, van een normaal kuurtje ga je echt niet sterven, en/of lever/nier schade oplopen enz.

men eerste bloedtest die ik me herinner is van 2005 denkk, de laatste is van 10 dagen geleden, ik ben nu volgens men bloed gezonder als toen qua cholesterol en leverwaarden, nieren niet , die zijn iets hoger als toen maar niet te hoog ofzo, gewoon hoger maar komt waarsch gewoon door die achterlijk hoge eiwitinname die ik al jaren tot me neem. ik wijt dit gezonder zijn puur aan voeding, ik cheat zelden , drink geen alcohol max 10-15 biertjes per jaar en een paar glazen champagne

vroeger was ik een beetje een junky die leefde op frit,chips en cola en feesten van vrijdag tot zondagnamiddag

het feit is ook, er zijn genoeg tests die bewijzen dat testosteron suppletie geen kwaad kan, velen gaan dan ook meteen denken dat "kuren" geen kwaad kan, dus het hele gamma aan producten, elke product brengt sides met zich mee, alsook de dosis die je neemt, ik heb bv van test/deca buiten acne niks noppes nergens last van gehad, terwijl ik tren toch wel wat sides had zoals agressi,bloeddruk,toch lichte prostaat irritatie (veel pissen en zwakke straal) slecht slapen, extreem zweten ...en vooral vies machine worden haha tren rules dat wel, beste shit die er is mijn gedacht

bij recreatieve gebruikers zoals wij heerst er normaal gezien als je de dosis normaal houd en geen 500 tabs per jaar neemt en je houd aan de goeie voeding/ geen drank en drugs regels weinig tot geen risico qua blijvende letsels maar iedere persoon is anders natuurlijk

het belangrijkste is: blijf luisteren naar je lichaam wat deze dude dus niet doet, voor iemand ooit gaat kuren gewoon ff bloed checken en eens goed bestuderen, sommige dingen lijken perfect maar liggen bv op het randje, ga dan daar ook wat je kuur op afstemmen, bv als je lever goed is maar toch redelijk dicht op de grens is ga dan geen 6 weken dboll of oxy nemen in je kuur...

zoals men gymeigenaar me altijd zegt:

gebruik met mate, als je teveel neemt zijn die spieren puur een lening en ga je na de kuur extreem insutsen, gebruik als ondersteuning en ga minstens 3 keer zo lang off als je on bent geweest en vooral leef nog buiten de sport want BB'ing is echt niet alles wat het leven te bieden heeft , zeker niet als je al je geld en je gezondheid er in gaat steken.
het leven stopt ook niet op je dertigste , vertelde me ook over zen vrienden waar i mee groot geworden is en wat van hen gekomen is , diegenen die rond hun 30ste gestopt zijn met shizzle en toekomstgericht zijn beginnen denken hebben het nu zeer goed en zien er nog steeds gezond uit, de anderen die extreem zijn blijven doen hebben ondertussen al lang moeten boeten en hebben gezondheid op het spel gezet en het spel verloren!
 
Dat over die lange termijn heb ik me altijd al over verbijsterd. Ik kan het mishebben hoor, maar volgens mij zijn er niet echt vele onderzoeken te vinden die duidelijk maken wat de gevolgen van de gebruik op de lange termijn met zich meebrengen. Korte termijn wel.

Ik zou het mezelf iig nooit vergeven als ik in mijn eind dertig of begin veertig een beroerte oid krijg en ik bijna zeker weet (hoe moeilijk dat dan ook is) dat het te maken heeft met mijn hormonengebruik op jongere leeftijd. Eindelijk gesettled, leuk huis, baan, vrouw, minnaar, hond en je krijgt dikke gezondheidsklachten (die aan de juice zijn toe te schrijven). Lekker dan. Mss train je dan al niet eens meer. Maar wel de rekening betalen. Tering, heavy shit.

En waarvoor? Die paar kilo spieren meer? Dat tijdelijke "superman gevoel"? Of die plastic trophee en pot creatine die je krijgt uitgereikt in één of ander achteraf zaaltje bij de alombekende bodybuildwedstrijd in Krommezand?Mij de moeite niet waard. No ****ing way.

Ik weet dat je in je leven geen garanties hebt en je ook absoluut niet zeker kan zijn dat de juice daadwerkelijk die beroerte of gezondheidsklachten heeft veroorzaakt. Maar de mogelijke invloed van die variabele kun je gelukkig wel wegnemen. DOor simpelweg niet te gebruiken.

HRT dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen willen graag groot worden, ik ook, maar zeker niet ten koste van alles.

En zo is het maar net.

Je wil steeds meer en zwaarder worden. Je loopt door de sportschool en er lopen altijd mensen die groter zijn. Je gaat grenzen verleggen en voor je het weet ben je 2x a 3x per jaar aan het kuren. Of nog erger hele jaar door. En waarvoor ?

Als je geen wedstrijden doet moet moet je er in mijn ogen zuinig mee omspringen. Het kost je niet alleen evt. je gezondheid maar heeft ook impact op je werk, op je relatie, op je band met je ouders/vrienden etc. etc.

Er is buiten de sportschool nog een heel leven wat telt.

Toen ik begon met trainen was ik enorm strikt. in minder als 5 jaar van 72kg naar 105/106kg met 6 a 7 % vet. Je voelt je helemaal te rijk en begon met wedstrijd voorbereiding.. afijn.auto ongeval..rap afgelopen. Maar je mist een heel stuk van je leven en dat is pas zonde.

Heb daarna tijd minder intensief kunnen trainen door ziekte en operaties en ik train nu hard, eet goed maar wel alles met minder spanningen. Train op dagen dat het uit komt of dat ik me fit voel en genoeg rust heb gehad en ik eet gezond en goed maar wel meer afgewisseld. En guess what ? ik boek super voorruit gang. De centimeter en de huidscheuringen zeggen genoeg.


Iedereen moet het voorzichzelf uit maken maar eigenlijk moet de krachtsport/bodybuilding sport een sport zijn die je leuk vind, waar je plezier in hebt, waar je stuk karakter mee bouwt (minder onzeker, zelf vertrouwen, doorzettings vermogen, etc. etc) en waar je bezig bent met je gezondheid.

Veel mensen hier zijn enkel bezig met kuren, eten, blessures oplopen/vermijden of opgelost krijgen, en met nken. Klinkt stoer en leuk voor een tijdje maar er is echt wel meer dan dat.
 
Back
Naar boven