MuscleMeat

Controversieel interview met een pro bodybuilder

Bezoekers in dit topic

Dat over die lange termijn heb ik me altijd al over verbijsterd. Ik kan het mishebben hoor, maar volgens mij zijn er niet echt vele onderzoeken te vinden die duidelijk maken wat de gevolgen van de gebruik op de lange termijn met zich meebrengen. Korte termijn wel.

Ik zou het mezelf iig nooit vergeven als ik in mijn eind dertig of begin veertig een beroerte oid krijg en ik bijna zeker weet (hoe moeilijk dat dan ook is) dat het te maken heeft met mijn hormonengebruik op jongere leeftijd. Eindelijk gesettled, leuk huis, baan, vrouw, minnaar, hond en je krijgt dikke gezondheidsklachten (die aan de juice zijn toe te schrijven). Lekker dan. Mss train je dan al niet eens meer. Maar wel de rekening betalen. Tering, heavy shit.

En waarvoor? Die paar kilo spieren meer? Dat tijdelijke "superman gevoel"? Of die plastic trophee en pot creatine die je krijgt uitgereikt in één of ander achteraf zaaltje bij de alombekende bodybuildwedstrijd in Krommezand?Mij de moeite niet waard. No ****ing way.

Ik weet dat je in je leven geen garanties hebt en je ook absoluut niet zeker kan zijn dat de juice daadwerkelijk die beroerte of gezondheidsklachten heeft veroorzaakt. Maar de mogelijke invloed van die variabele kun je gelukkig wel wegnemen. DOor simpelweg niet te gebruiken.

HRT dan weer wel.


Deze is mooi !



het is net als drugs gewoon en je geraakt er verslaafd aan , mentaal dan denk ik


1 . je hebt de recreatieve gebruiker die doet het af en toe eens en weet zichzelf wel wat te controleren maar heeft toch nog altijd die drang om het dan die 1 ne keer te doen

2 . je hebt er dan die het wat meer gebruiken en zichzelf wijsmaken dat ze niet verslaafd zijn maar het perfect onder controle hebben maar toch maar elke keer naar het spul grijpen, en dan hebben ze een of andere mooie uitleg die dat dan moet verdedigen.

3 . en de laatste gebruikt gewoon zo goed als altijd en vind dat hij geen uitleg nodig heeft ,schaamt zich er ook niet voor .
'' zo erg is het toch niet '' en haalt altijd maar die positieve kanten boven
maar als ie echt gaat denken weet ie eigenlijk dat ie niet zo goed bezig is.


Sry als ik mensen heb beledigd maar dat is gewoon mijn kijk er op . Dus begin niet met je hebt het helemaal fout en dit en dat want het is gewoon mijn mening en zo denken vele anderen er ook over , en je kan wel zeggen '' i dont give a **** what anybody thinks ''. Maar ik denk dat je wel niet graag in zo een slecht beeld wilt worden bekeken maar dat doe je jezelf toch gewoon aan , er valt niet veel te begrijpen .
Daarom hebben veel mensen er geen respect voor. Omdat niemand begrijpt waarom ze het doen ook al hebben ze een of andere mooie uitleg . Het is het gewoon niet waard , ik zie het als zwakte in iemand , het doel is toch om jezelf sterker te maken te groeien als mens maar het enigste wat je doet is het omgekeerde . Vele mensen moeten eerst een fout begaan voor ze door hebben wat er fout is.


je hebt natuurlijk een paar uitzonderingen en voor mensen die professioneel willen worden is het mischien ook wat anders , maar voor de gewone sporter denk ik dat dit er wel dicht op zit
 
het is vaak psychisch ook. als je iemand anders in de gym ziet die volgas groeit en amper op voeding let, maar gewoon goede genen heb, en jij doet er alles voor: voeding op orde, training goed, genoeg rust, en groeit een stuk minder, dan kan het je nog wel s onzeker maken. dan grijp je naar de shizzle. en dat is meestal de eerste stap.
 
Hij komt wel over als een bodybuilder die de echte top nooit gehaald heeft. In elk antwoord zit frustratie :rolleyes:
 
het is vaak psychisch ook. als je iemand anders in de gym ziet die volgas groeit en amper op voeding let, maar gewoon goede genen heb, en jij doet er alles voor: voeding op orde, training goed, genoeg rust, en groeit een stuk minder, dan kan het je nog wel s onzeker maken. dan grijp je naar de shizzle. en dat is meestal de eerste stap.

Gebruiken omdat anderen sneller groeien vind ik een beetje raar argument. Dan kan je wel blijven gebruiken, want er zijn dan ook weer juicers die sneller groeien. Sowieso moet je nooit trainen voor iemand anders, maar voor jezelf.
 
Gebruiken omdat anderen sneller groeien vind ik een beetje raar argument. Dan kan je wel blijven gebruiken, want er zijn dan ook weer juicers die sneller groeien.

Ik vind dat zeker geen raar argument, maar een zeer natuurlijk argument. Iedereen met een beetje sportief bloed in de aders wil toch graag de beste zijn. Overal in het leven wordt de competitiviteit toch aangemoedigd, van kinds been af, in school, in de sport club, en overal.

Als je jarenlang keihard moet trainen en dieten voor enkele kilootjes droge massa, en de juicers rondom je gaan flierefluitend door het leven en steken je voorbij met de vingers in de neus, dan is dat gewoonweg frustrerend.

Ik kan me best wel voorstellen dat een dergelijke ervaring voor heel wat BB-ers een extra argument is om het chemisch bodybuilding toch ook maar eens te proberen.
 
Laatst bewerkt:
je had het niet beter kunnen verwoorden mister10 :D rockie jij heb t niet goed gelezen :D
 
Ik heb het wel goed gelezen, ik deel alleen je mening niet. Ik ben zelf naturel en train in een gym waar de naturels absoluut in de minderheid zijn. Ik train altijd vol gas, en natuurlijk zie ik dan ook mensen om me heen die half-ass trainen, niet op hun voeding letten en zich elk weekend volgooien met alcohol en andere rotzooi, die wel harder groeien dan ik doordat ze in een kuur zitten.

Maar ik zie dan 8 weken later ook weer de downside. De paar kg spier die ze gepakt hebben is binnen 2 weken weer verdwenen. De nieuwe tattoo die even snel tijdens het kuurtje gezet is, is totaal vervormd. De huid van die gasten, vooral op de rug en schouders, is totaal verdoet door het maanlandschap wat er op gekomen is. Ziekenhuisverhalen van die jongens, dat er een abces op z'n reet weggesneden moest worden. Het "superman" gedrag wat er blijkbaar bij hoort. Schreeuwen door de gym, met gewichten smijten, alles kapot maken, en vooral jezelf verschrikkelijk stoer vinden. Heel de training door maar lullen en verschrikkelijk sterke verhalen vertellen met een volume dat iedereen in de gym je kan horen. Verhalen alleen over dat je weer iemand "helemaal in elkaar geslagen hebt!!!!" van het weekend, of "dat ene lekkere wijf eens goed hebt gedoet!!!!". Te zielig voor worden vind ik dat. Ze hebben alleen niet door dat, buiten hun eigen vriendjes, iedereen in de gym zich kapot aan hen ergert. En als de kuur weer over is, stilletjes in een hoekje van de gym je pussy oefeningen doen met pussy weights, opeens zonder geschreeuw en gesmijt, en met een longsleeve aan in plaats van een veel te kleine tanktop.

Dan ben ik juist blij dat ik als naturel, als ik eventjes niet kan trainen, gewoon m'n spiermassa behoudt of het heel snel weer terugheb als ik een langere periode niet heb kunnen trainen, door m'n pec-tear van vorig jaar bijvoorbeeld. Dat ik als naturel niet die extreme ups en downs heb. En dat ik écht respect krijg ik de gym voor m'n prestaties en inzet als naturel, en niet wordt weggekeken door de jongens die er al vanaf het eerste uur zitten, zoals de rest van mijn leeftijdscategorie. Dus, zoals je leest, ik heb geen behoefte aan de spuit :)
 
Ik heb het wel goed gelezen, ik deel alleen je mening niet. Ik ben zelf naturel en train in een gym waar de naturels absoluut in de minderheid zijn. Ik train altijd vol gas, en natuurlijk zie ik dan ook mensen om me heen die half-ass trainen, niet op hun voeding letten en zich elk weekend volgooien met alcohol en andere rotzooi, die wel harder groeien dan ik doordat ze in een kuur zitten.

Maar ik zie dan 8 weken later ook weer de downside. De paar kg spier die ze gepakt hebben is binnen 2 weken weer verdwenen. De nieuwe tattoo die even snel tijdens het kuurtje gezet is, is totaal vervormd. De huid van die gasten, vooral op de rug en schouders, is totaal verdoet door het maanlandschap wat er op gekomen is. Ziekenhuisverhalen van die jongens, dat er een abces op z'n reet weggesneden moest worden. Het "superman" gedrag wat er blijkbaar bij hoort. Schreeuwen door de gym, met gewichten smijten, alles kapot maken, en vooral jezelf verschrikkelijk stoer vinden. Heel de training door maar lullen en verschrikkelijk sterke verhalen vertellen met een volume dat iedereen in de gym je kan horen. Verhalen alleen over dat je weer iemand "helemaal in elkaar geslagen hebt!!!!" van het weekend, of "dat ene lekkere wijf eens goed hebt gedoet!!!!". Te zielig voor worden vind ik dat. Ze hebben alleen niet door dat, buiten hun eigen vriendjes, iedereen in de gym zich kapot aan hen ergert. En als de kuur weer over is, stilletjes in een hoekje van de gym je pussy oefeningen doen met pussy weights, opeens zonder geschreeuw en gesmijt, en met een longsleeve aan in plaats van een veel te kleine tanktop.

Dan ben ik juist blij dat ik als naturel, als ik eventjes niet kan trainen, gewoon m'n spiermassa behoudt of het heel snel weer terugheb als ik een langere periode niet heb kunnen trainen, door m'n pec-tear van vorig jaar bijvoorbeeld. Dat ik als naturel niet die extreme ups en downs heb. En dat ik écht respect krijg ik de gym voor m'n prestaties en inzet als naturel, en niet wordt weggekeken door de jongens die er al vanaf het eerste uur zitten, zoals de rest van mijn leeftijdscategorie. Dus, zoals je leest, ik heb geen behoefte aan de spuit :)

Ik vind het zowiezo behoorlijk dom als iemand zegt dat hij spuit omdat de rest harder groeit. De schuld op een ander schuiven heet dat.
 
Daar ben ik het niet mee eens bokito! Het gaat erom wat er eerder ook gezegd is, dat iemand zijn best doet om groot te worden en ervoor leeft. Dit vergt dus heel veel mentale inzet. In tijden dat het niet altijd meezit en een ander maar wat aankloot en jou voorbij groeit, kan dat dus super frustrerend zijn. Voor sommigen kan dat dan inderdaad een reden zijn een spuit te pakken en zelf ook een stap voorwaarts te maken, om dat vervelende gevoel weg te nemen.
 
Een extra hobby zoeken is natuurlijk ook een optie. Hoe dan ook is het gewoon uiterst kinderachtig om je eigen spuitgedrag op het een ander af te schuiven (ik vind het een beetje Calimero gedrag).
 
+1 baka boko en rock. Als je gebruikt moet je het zelf weten. No excuses. Anders zet je je naast drugs- en alcoholverslaafden, die ook altijd een uitleg hebben. Kan er ook soms niet goed tegen als mensen het niet kunnen uitstaan dat je van de één of andere gast benadrukt dat hij spuit. Ja hij spuit, maar hou je klep, dit is respect, zeggen ze dan. Wel... het blijft de pussy uitweg denk ik dan.
 
Dit is gewoon heel erg.
Dat je dat er allemaal voor over hebt???
je bent je eer en je mannelijkheid kwijt als je je kont geeft voor geld vind ik.
Maar als dat is wat ze allemaal er voor over hebben zegt dat veel over hun!!
Ik hoop maar niet dat alle pro,s deze zieke shit doen.
Want dan is de sport die ik zo mooi vind gewoon 1 grote freakshow
 
tja,wat moet je hier op zeggen, hij heeft er zowiezo zelf voor gekozen dus moet hij nu niet janken ook al is hij gefrusteerd dat hij een bepaalde titel niet kon winnen.Er zijn ieder jaar enkele nieuwe honderden pro's die nooit ergens zullen geraken op enkele uitzonderingen na.....helaas maar tis de realiteit in deze sport.Zoals de meesten moet hij ook maar een job erbij nemen ,net zoals Branch Warren overlaats zei in zijn filmpje: "don't be a knucklehead and get a dayjob"
ik vind het maar een triest figuur iig
 
Ja iedereen buiten de top 10 sowieso, maar zelfs in de top 10 zullen veel bodybuilders extra inkomsten moeten zoeken. Als je kijkt naar het prijzengeld bij de Olympia bijvoorbeeld, dan valt het toch echt zwaar tegen. Hier onder een tabelletje van de Mr. Olympia 2005 competitie:

1 st place 150.000
2 nd 85.000
3 rd 55.000
4 th 45.000
5 th 35.000
6 th 27.000
7 th 16.000
8 th 15.000
9 th 14.000
10 th 12.000

Als de Olympia dan de enige show is die je per jaar draait, moet je wel bij de top 2 zitten om heel het jaar rond te kunnen komen. De nummer 3 is zijn prijzengeld al volledig aan verboden middelen kwijt.

Zelf weet ik ieder geval zeker dat Kai Greene op een vreemde manier z'n geld verdient, maar ik zal je de internetlink besparen. In de Ms. Olympia speelt dit natuurlijk ook, Denise Masino bijvoorbeeld. Er zullen er vast veel meer zijn, het is natuurlijk voor die mensen de makkelijkste legale manier om geld te verdienen.


het wordt dan ook HOOG tijd dat het prijzengeld omhoog gaat gaan,heb het al vaker aangehaald,tis ronduit schandalig en zeker ten opzichte van andere sporten met als uitschieter : snooker,golf....

Waarom begint EUROSPORT al niet eens met opnieuw wedstrijden uit te zenden aan het grote publiek ,dat zou zeker al helpen .Nee,nu zenden ze nieuwe sporten uit al paardenhockey en vrouwenvoetbal waar niemand naar kijkt
 
het wordt dan ook HOOG tijd dat het prijzengeld omhoog gaat gaan,heb het al vaker aangehaald,tis ronduit schandalig en zeker ten opzichte van andere sporten met als uitschieter : snooker,golf....

Waarom begint EUROSPORT al niet eens met opnieuw wedstrijden uit te zenden aan het grote publiek ,dat zou zeker al helpen .Nee,nu zenden ze nieuwe sporten uit al paardenhockey en vrouwenvoetbal waar niemand naar kijkt

Ja, het prijzengeld moet ook omhoog. Maar bodybuilding blijft een sport met in verhouding weinig aanhangers, daarom ook weinig shows op tv buiten Amerika, en dus ook weinig prijzengeld. Maar misschien veranderd het ooit, als je bijvoorbeeld kijkt naar de vechtsporten, die waren vroeger ook nooit echt populair, behalve boxen. Nu kijkt de halve wereld naar vooral K1, en ook steeds meer UFC. Maar omdat bodybuilding vooral een sport is die gedomineerd wordt door Amerikanen, zal het even duren voordat het echt wereldwijd populair wordt. Als er wat meer Europeanen hoog zouden plaatsen, zorgt dat weer voor meer publiciteit, aandacht in tv programma's enzo, en dus ook voor meer interesse in de sport.
 
Erg mooi topic dit.....
 
ja,tis te hopen ,er wordt toch iig al ieder jaar meer en meer aan bodybuilding gedaan,dat bleek nog uit een recent onderzoek van SeF .Hoewel het bij de meesten maar fitness is maar toch,er is mss verbetering in zicht. Er moesten meer mensen gelijk arnold zijn ,dat is ronduit fantastisch wat hij doet voor de sport.EEn grootse show met een mooie pot prijzengeld :thumbup:
 
Back
Naar boven