XXL Nutrition

Coronavirus

Erger me wel aan alle sensatie berichten in de media van 1 of 2 personen die er slecht aan toe zijn. Zeg niet dat het zomaar een griep is, maar volgens mij kunnen er al veel meer mensen besmet zijn zonder dat ze weten dat het Corona is.
Vrienden van een collega hebben het ook en zijn getest, die zijn enkel een beetje verkouden. Dus misschien heb je het zelf ook al wel gehad, en zijn er al veel meer besmettingen dan gedacht.
Tuurlijk zijn er meer besmettingen dan we denken.

Maar ik zou het niet willen doorgeven. Zelfs niet zonder het te weten.

Erger me wel aan alle sensatie berichten in de media van 1 of 2 personen die er slecht aan toe zijn. Zeg niet dat het zomaar een griep is, maar volgens mij kunnen er al veel meer mensen besmet zijn zonder dat ze weten dat het Corona is.
Vrienden van een collega hebben het ook en zijn getest, die zijn enkel een beetje verkouden. Dus misschien heb je het zelf ook al wel gehad, en zijn er al veel meer besmettingen dan gedacht.
1 of 2? Alleen waar ik woon liggen er al 12 op de IC.

Er liggen er nu 135 op de IC.
Er zijn 1100 IC bedden in NL en dat kunnen ze uitbreiden naar 1500.
Weinig he?

Here we go.
Nou maar aanvragen dan zodra dat door is. Solliciteren en klanten ronselen wordt er niet makkelijker op voorlopig.

images.jpeg

Jij natuurlijk vast niet. Ik begrijp het probleem niet. Het is toch een prima initiatief om steun te betuigen aan iedereen die overuren maakt en zich de ballen uit de broek rent . Wees eens wat positiever en doe gewoon mee. Ik vond het wel een mooi gebaar van saamhorigheid en eensgezindheid. Dat zien we veel te weinig.
Klopt ik ben daar veel te nuchter voor.

Dinsdag om 20:00 met z'n allen klappen uit solidariteit, woensdag om 08:00 weer vechten voor het laatste toiletpapier.

Laatst bewerkt:

Lijkt me ook, veel mensen zullen het al gehad hebben zonder de extreme symptomen. Veel mensen denken ook dat ze gezond zijn en een sterk immuunsysteem hebben. Hier vergissen veel mensen hun wel eens in denk ik.

Aangezien er de aankomende maand vrijwel geen vliegtuigen meer vliegen en er veel minder mensen gebruik maken van motorisch vervoer, zal de CO2 en stikstof uitstoot een heel stuk lager zijn.

Ik stel daarom voor om vanaf juli 2020 de max snelheid op de snelwegen te verhogen naar 140 km/u.

Opvallend rustig in de winkel hier vanochtend... Er was zelfs toiletpapier en melk!
Niet zelf geweest tbh, mijn ouders doen sinds vorige week onze boodschappen :o.
Op aandringen van mijn mama trouwens!

Hoop dat ik nog naar buiten en de supermarkt in kan zonder gedoe over m'n hooikoorts gesnotter en niesbuien. :o

Ik zie dat Chinese SWAT team met z'n visnetje al aankomen...

Beetje ironisch, nu iedereen thuis moet blijven krijgen we eindelijk meer blauw op straat. :thinking:
Voor de mensen te beschermen uiteraard... want dezelfde mensen die beslissingen nemen waardoor aan de andere kant van de wereld duizenden mensen sterven zitten super hard in me jou en mijn leven :rolleyes:

Iemand een link met de redenering om de nachtwinkels om 22u te sluiten in België? ik kan begrijpen dat dit samenscholing kan veroorzaken, maar dat valt al onder het samenscholingsverbod. Nu zet je gewoon mensen die lange/late shiften moeten werken een hak.

Iemand een link met de redenering om de nachtwinkels om 22u te sluiten in België? ik kan begrijpen dat dit samenscholing kan veroorzaken, maar dat valt al onder het samenscholingsverbod.
Veel dingen slaan toch nergens op, of je bent consequent en sluit alles dat echt niet noodzakelijk is (grote fabrieken die niet noodzakelijke dingen produceren dus ook) of je laat het gewoon aan de mensen zelf, nu lijkt het mij nogal een tussenoplossing met veel dingen die nergens op slaan.
In de bouw mogen ze blijven werken als ze maar afstand houden, maar wel samen in de camionette naar het werk en naar huis

Veel dingen slaan toch nergens op, of je bent consequent en sluit alles dat echt niet noodzakelijk is (grote fabrieken die niet noodzakelijke dingen produceren dus ook) of je laat het gewoon aan de mensen zelf, nu lijkt het mij nogal een tussenoplossing met veel dingen die nergens op slaan.
In de bouw mogen ze blijven werken als ze maar afstand houden, maar wel samen in de camionette naar het werk en naar huis
Zelfde geldt voor supermarkten en winkelcentra.

Klopt ik ben daar veel te nuchter voor.

Dinsdag om 20:00 met z'n allen klappen uit solidariteit, woensdag om 08:00 weer vechten voor het laatste toiletpapier.
Ik ben doorgaans ook vrij nuchter met dat soort dingen, maar een klein en simpel gebaar dat erg gewaardeerd wordt door het personeel in o.a. de zorg is toch een kleine moeite. We zouden mensen in o.a. de zorg, politie, brandweer, ambulance e.d. wat vaker dankbaar moeten zijn. Mooi gebaar toch. :)

Een halve lockdown werkt inderdaad niet. Dan is iedereen die je op straat tegenkomt zogenaamd op weg naar werk of de supermarkt.
Je kunt je sowieso afvragen wat een complete lockdown gaat brengen. Je complete vrijheid opgeven en de economie en eenieders werk en inkomen compleet om zeep helpen voor een beetje extra veiligheid en vertraging?

Een halve lockdown werkt inderdaad niet. Dan is iedereen die je op straat tegenkomt zogenaamd op weg naar werk of de supermarkt.
Je kunt je sowieso afvragen wat een complete lockdown gaat brengen. Je complete vrijheid opgeven en de economie en eenieders werk en inkomen compleet om zeep helpen voor een beetje extra veiligheid en vertraging?
Ben hier ook geen fan van hoor, vertrouw veel van de dingen die nu gebeuren voor geen haar als ik eerlijk ben, bedoel gewoon dat als de overheid echt zou inzitten met levens en ze denken dat een lock down werkt ze er ook 100% voor zouden gaan

Een halve lockdown werkt inderdaad niet.

Halve lockdown werkt wel, niet zo goed als een gehele lockdown, maar toch. Een gehele lockdown gaat de bevolking niet mee akkoord gaan, en dan krijg je looting en vervolgens anarchie.

Maar openingsuren spreiden gaat net beter zijn dan ze limiteren, gezien je klanten dan minder geconcentreerd komen. Dus waarom de nachtwinkel sluiten om 22u?

Terug
Naar boven