AndroidHealthClinic

Coronavirus

De assumptie dat je vriendin vrouwelijk is ook voorbarig?

Is dat kans statistisch gezien niet groter dat het iets anders is?
Geen idee. Heb jij de cijfers van allerlei virussen die momenteel heersen en kan jij er een kansberekening op loslaten? De symptomen zijn duidelijk, ze woont in Brabant waar meerdere gevallen bekend zijn, ze heeft een aantal weken terug de griep gehad en we zitten midden in een uitbraak. Naar mijn mening een logische conclusie. De kans bestaat dat het ook iets anders is. Je kan alles in twijfel gaan trekken en of het nou wel corona is of iets anders, flink ziek is ze wel.

Volgens is mij is de eerste vraag die je als arts beter kan stellen: "Heb je carnaval gevierd?"

Op zich vind ik dat alle carnavalsvierders sowieso verplicht 2 weken in quarantaine moeten ter compensatie voor het feit dat gewone mensen gedurende carnaval niet meer normaal over straat of naar het uitgaanscircuit konden.

De discussie gaat hier zo snel, maar ik snap wat je bedoelt. Volgens mijn heb ik niet die aantallen genoemd, maar wel naar dag soort doden verwezen. Ik ben dat alleen maar gaan doen omdat vergelijken met de griep vele niet (willen) begrijpen.
Ik snap niet dat we daar al decennia geen aandacht aan schenken en velen de griepprik niet laten zetten (ik ook niet) en we ons nu haast gedragen alsof we aangevallen worden door buitenaards leven.
Erger nog, Sars en mers zijn genegeerd als grote waarschuwingen. Mexicaanse griep was ook een dikke waarschuwing. Maar de manier waarop wij werken en denken in ons systeem is zo korte termijn gedreven dat we te veel geld geven aan mensen (we vragen ze te weinig belasting te betalen) met een leuk bedrijf en te weinig aan onderzoek, wetenschap en onderwijs.

Maar is dat niet weer een beetje grootheidswaanzin om te denken dat we met wat extra geld en onderzoek dit in de kiem hadden kunnen smoren?

Minder geld afnemen is niet gelijk aan meer geld geven...

Ben ik de enige die zich zo ontzettend depri voelt omdat ik niet kan trainen voor minimaal 3 weken?
Om hier nog even op terug te komen. Je kunt nog steeds trainen bij Platinum als je dat met @Pleister regelt. Er zijn immers gyms die de gym verhuren voor privégebruik of personal coaching geven. Dus als je voor een x bedrag de gym voor een uur huurt en alleen traint, is dat conform regels van het RIVM. Wellicht heb je dit al geregeld..

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.970
Ex van Jort

Om hier nog even op terug te komen. Je kunt nog steeds trainen bij Platinum als je dat met @Pleister regelt. Er zijn immers gyms die de gym verhuren voor privégebruik of personal coaching geven. Dus als je voor een x bedrag de gym voor een uur huurt en alleen traint, is dat conform regels van het RIVM. Wellicht heb je dit al geregeld..
Onze gym gaat alleen open als iedereen weer welkom is. We gaan geen “PT“ geven om zo de regels te omzeilen.

Verneem net uit betrouwbare bron in de zorg dat er 500 doden worden verwacht dit weekend. Ben nog wat sceptisch maar is meestal wel te vertrouwen.
Paniek, lockdown, hamsteren...pff. Jij nog genoeg rijst @apfelstrudel ?
38kg G and going strong!
Mijn opa en oma's zijn heel blij met mij.

Ik heb het idee resistent te zijn tegen Corona na vannacht

Toch wel iets wat hier van toepassing is,
denkt dat het hier wel al eens vermeld is.
bron: HLN.be
E783DF84-5874-4291-93D8-D7D7C92AB303.png

Vanavond eens met een groepje bieropoly proberen te spelen via Skype. Wordt vast interessant :roflol:

Terug
Naar boven