AndroidHealthClinic

Coronavirus

Ja atm nog geen 1% besmet blijkbaar en de ic's al bijna vol.
Brb nog 3 jaar in isolatie om een paar levens te redden.
Bedenk inderdaad dat we de hele economie om zeep aan het helpen zijn omdat dat what. 0.01% van de bevolking om zeep gaat?

Dat worden dure levensjaren die we aan het redden zijn.

Huishoudens zien miljarden verdampen door coronacrash

Bedenk inderdaad dat we de hele economie om zeep aan het helpen zijn omdat dat what. 0.01% van de bevolking om zeep gaat?
We weten helaas niet wat het resultaat zal zijn als je het virus los laat en gewoon het dagelijks leven gaat oppakken.
Hoeveel mensen worden er ziek, hoe ernstig, die zieke mensen werken ook niet, wat is de blijvende longschade bij jongere, wat gaat dat de komende tientallen jaren kosten aan extra zorgkosten.
Tot nu toe zijn er bedrijfstakken die zware klappen krijgen, er zijn ook zat takken die gewoon doorwerken, misschien iets minder productief maar nog steeds werkend.

Waar baseer jij dat op dan?
Want we weten zeker dat Nederland en Italië VEEL te weinig testen, dus die cijfers zijn waardeloos.
Zijn niet waardeloos, want je test de belangrijkste groep en de mensen met milden klachten moeten thuis blijven om verdere verspreiding te voorkomen,

https://nos.nl/artikel/2326748-waar...nders-er-besmet-zijn-met-het-coronavirus.html

Dus ook al zou je iedereen willen testen, er is gewoonweg te weinig materiaal voor, o.a. Singapore heeft namelijk in een vroeg stadium een groot gedeelte opgekocht.

Ondanks het weinige testen, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat we al op 170k mensen zitten en er daarvan maar 1k op de IC liggen. Ondanks ons weinig testen is x17 een hele grote stap. Vooral omdat we er nu vanuit gaan dat 1 persoon ongeveer 2 andere aantsteekt.
Dus pas over ca. 2 jaar is ca. 60% van Nederland geïnfecteerd geweest een hopelijk immuun?
Volgens mij was dit wel de verwachting vanuit het RIVM?

Voor beide perspectieven is wat te zeggen, uiteindelijk zullen we een gebalanceerde (voor zover dat mogelijk is) afweging moeten maken tussen idealen en emotie (gezondheid is het belangrijkst, beperken van sterfgevallen) enerzijds en hardere, koudere statistiek / economische afwegingen / business case-achting denken (aantal doden vs economische gevolgen).

Dit is gewoon een ontzettend complexe situatie en kan je als land eigenlijk ook niet volledig zelf keuzes maken, maar zou je internationaal ook e.e.a. gecoördineerd moeten doen.

We weten helaas niet wat het resultaat zal zijn als je het virus los laat en gewoon het dagelijks leven gaat oppakken.
Hoeveel mensen worden er ziek, hoe ernstig, die zieke mensen werken ook niet, wat is de blijvende longschade bij jongere, wat gaat dat de komende tientallen jaren kosten aan extra zorgkosten.
Tot nu toe zijn er bedrijfstakken die zware klappen krijgen, er zijn ook zat takken die gewoon doorwerken, misschien iets minder productief maar nog steeds werkend.
Idd dit weten we niet.

Zijn niet waardeloos, want je test de belangrijkste groep en de mensen met milden klachten moeten thuis blijven om verdere verspreiding te voorkomen,

https://nos.nl/artikel/2326748-waar...nders-er-besmet-zijn-met-het-coronavirus.html

Dus ook al zou je iedereen willen testen, er is gewoonweg te weinig materiaal voor, o.a. Singapore heeft namelijk in een vroeg stadium een groot gedeelte opgekocht.

Ondanks het weinige testen, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat we al op 170k mensen zitten en er daarvan maar 1k op de IC liggen. Ondanks ons weinig testen is x17 een hele grote stap. Vooral omdat we er nu vanuit gaan dat 1 persoon ongeveer 2 andere aantsteekt.

Volgens mij was dit wel de verwachting vanuit het RIVM?

Zoals ik al zei, Nederland test de meeste mensen niet, dus die cijfers zijn waardeloos voor een inschatting van de totale besmetting.

170.000 lijkt jou misschien onwaarschijnlijk, maar die 90.000(plus zeker 10.000 straks) zijn er sowieso. Dat is gewoon simpel te bepalen op basis van het aantal doden, want die tellen we wel.
Hoeveel er nog bovenop die 100.000 komt is moeilijker te zeggen, maar dat lijkt me eerder 70.000 dan 20.000.

Dat is gewoon simpel te bepalen op het aantal doden, want die tellen we wel.

Ook niet volledig, er zijn zat doden die alle symptomen hadden van corona maar omdat ze niet getest zijn komen ze ook niet onder het percentage corona doden.

We weten ook niet of alle ontzettend dure maatregelen veel effect zullen hebben.
Nee daarom moeten overheden keuzes maken, je ziet nu in Amerika waar ze het ook even op zijn beloop hebben gelaten dat het toch wel serieuze vormen gaat aannemen.
Als je gezondheidszorg in Nederland omvalt dan ga je dan merken, niet alleen met corona doden maar ook met hart en vaatziektes, na ongevallen etc.
En ja de meeste zijn ouderen maar zeg dat even tegen mijn collega van 50 die kritisch ligt op de IC, de werkgever van mijn vrouw, mijn buurman die ic medewerker is en ziek is.

Nee daarom moeten overheden keuzes maken, je ziet nu in Amerika waar ze het ook even op zijn beloop hebben gelaten dat het toch wel serieuze vormen gaat aannemen.
Als je gezondheidszorg in Nederland omvalt dan ga je dan merken, niet alleen met corona doden maar ook met hart en vaatziektes, na ongevallen etc.
En ja de meeste zijn ouderen maar zeg dat even tegen mijn collega van 50 die kritisch ligt op de IC, de werkgever van mijn vrouw, mijn buurman die ic medewerker is en ziek is.

Dit vergeten veel mensen.
Als alles vol ligt met Corona gaan er dus ook mensen dood aan andere dingen die normaal niet dood waren gegaan.

Veel mensen zeggen ja die oudjes enzovoorts (qua groep van 8p-89 jaar overlijden wel het meest overigens), maar meeste patiënten zijn tussen de 50 en 59. Tussen 25 en 29 neemt het aantal besmettingen opvallend toe.
Niet sterven betekent niet dat er geen problemen ontstaan qua gezondheid, longschade enzovoorts.

Dit vergeten veel mensen.
Als alles vol ligt met Corona gaan er dus ook mensen dood aan andere dingen die normaal niet dood waren gegaan.
Veel mensen zeggen ja die oudjes enzovoorts, maat meeste patiënten zijn tussen de 50 en 59. Tussen 25 en 29 neemt het aantal besmettingen opvallend toe.
Juist de mensen die niet dood gaan houden lang een bed bezet. Een bed dat niet voor een andere patiënt, Corona of niet, kan worden gebruikt.

Gemiddeld 2 á 3 weken ofzo?

Duitsland is ongeveer op het zelfde moment besmet geraakt en heeft een zeer vergelijkbare populatie.
Hun besmettingen per doden is 63221 : 546 = 116
Nederland heeft 771 doden 771 x 116 = 89436.

Best case, als Duitsland 100% getest heeft, zitten we op 90.000.

maar dan vergeet je nog de incubatietijd x de groeifactor.
En testresultaten duren zeken 1 dag.

Ik durf wel te wedden dat je die 90.000 nog mag verdubbelen.

edit: oh plus nog eens +-100 doden die er vandaag bij komen(cijfers van gisteren), dus nog eens +-11600 die je in de rekensom mag toevoegen.

Duitsland meet de doden anders
Als je daar ernstige klachten hebt en corona krijgt wordt je doodoorzaak vaak niet bij corona meegetelt maar bij de andere klachten. Dit maakt het vergelijken een stuk lastiger

deze video is het bekijken wel waard

Duitsland meet de doden anders
Als je daar ernstige klachten hebt en corona krijgt wordt je doodoorzaak vaak niet bij corona meegetelt maar bij de andere klachten. Dit maakt het vergelijken een stuk lastiger
Draadje over het meten van doden in Italië:

Ook een uitstekende Twitteraar voor nieuws uit Italië, kritiek op China, waarom gezichtsmaskers wel zouden werken, wat andere landen niet leerden van Italië. Buiten de crisis ook de moeite van het volgen, had goede inzichten over Libië en de rest van MENA.

Terug
Naar boven